Przejdź do treści
NG 5 Bristell w locie (fot. bristell.com)
Źródło artykułu

ULC: Zalecenia dla użytkowników samolotu NG 5 Bristell

W związku z zaleceniami bezpieczeństwa zawartymi w raporcie Nr 2022-006 irlandzkiej komisji badania wypadków lotniczych, opublikowanym 27 maja 2022 r. dotyczącym wypadku samolotu BRM Aero, Bristell NG5 ‘Speedwing’, znak rozpoznawczy G-OJCS z 13 czerwca 2019 r. w miejscowości Belan w hrabstwie Kildare, Prezes ULC rekomenduje użytkownikom samolotu Bristell NG5 (obecna nazwa Bristell Classic) następujące działania:

  1. Sprawdzenie aktualności Instrukcji Użytkowania w Locie, w szczególności w zakresie wyznaczania położenia środka ciężkości;
  2. Sprawdzenie poprawności procedury określania położenia środka ciężkości w locie zamieszczonej w Instrukcji Użytkowania w Locie samolotu Bristell NG5;
  3. Zaleca się wykonywanie fazy lotu związanej z przeciągnięciem na egzemplarzach posiadających BRS-a (samolot który uległ wypadkowi nie był wyposażony w BRS-a);
  4. Zaleca się wykonywanie ćwiczeń polegających na wprowadzaniu samolotu w przeciągnięcie na wysokości powyżej 7000 ft;
  5. Zaleca się, aby ćwiczenia polegające na zamierzonym wprowadzaniu samolotu w fazę przeciągnięcia były wykonywane w ośrodku szkolenia lotniczego uprawnione do prowadzenia szkolenia na danym typie statku powietrznego.

Urząd Lotnictwa Cywilnego zaleca również zapoznanie się z raportem:
•  AAIU Raport Nr 2022-006

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony