Przejdź do treści

Raport tygodniowy o ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej – stan na 25 maja

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej zaprezentowała tygodniowy raport dotyczący zmian w ruchu lotniczym na i nad terytorium RP dodatkowo wzbogacony o dane europejskie z EUROCONTROL.

W kolejnych dniach obowiązywania czasowego wstrzymania międzynarodowych i krajowych połączeń lotniczych do i z terytorium RP, odnotowujemy dalsze spadki ruchu w polskiej przestrzeni powietrznej jak i na polskich lotniskach w porównaniu do analogicznego okresu w latach ubiegłych. Poniżej liczba wszystkich operacji lotniczych IFR łącznie z lotami tranzytowymi oraz liczba operacji na polskich lotniskach.

PAŻP zaznacza, że porównania zostały dokonane na podstawie danych za dzień operacyjny np. poniedziałek w podobnym okresie ubiegłego roku, a nie na zasadzie data do daty. Prezentowane dane pochodzą z systemów Network Managera i zawierają informacje o ruchu GAT IFR bez ruchu General Aviation.

24 maja

•  Niedziela 26.05.2019 – 3094 operacje
•  Niedziela 24.05.2020 – 381 operacji (spadek o 88 proc.)

Poniżej ruch na lotniskach w dniu 24 maja br. (liczba operacji):
•  Bydgoszcz – EPBY – 0 (7 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Gdańsk – EPGD – 5 (128 w 2019 r.) spadek o 96 proc.
•  Kraków – EPKK – 0 (204 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Katowice – EPKT – 9 (115 w 2019 r.) spadek o 92 proc.
•  Lublin – EPLB – 0 (9 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Łódź – EPLL– 0 (9 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Modlin – EPMO – 0 (60 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Olsztyn-Szymany – EPSY – 1 (2 w 2019 r.) spadek o 50 proc.
•  Poznań – EPPO – 1 (68 w 2019 r.) spadek o 99 proc.
•  Radom – EPRA – 0 (0 w 2019 r.)
•  Rzeszów – EPRZ – 0 (22 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Szczecin – EPSC – 2 (13 w 2019 r.) spadek o 85 proc.
•  Warszawa – EPWA – 22 (512 w 2019 r.) spadek o 96 proc.
•  Wrocław – EPWR – 10 (96 w 2019 r.) spadek o 90 proc.
•  Zielona Góra – EPZG – 0 (1 w 2019 r.) spadek o 100 proc.

Liczba operacji lotniczych na wszystkich polskich lotniskach w dniu 24 maja br.:
•  50 (1246 w 2019 r.) spadek o 96 proc.

21. tydzień 2020 r. od 18 do 24 maja

Poniżej ruch na lotniskach w tygodniu od 18 do 24 maja br. (liczba operacji):
•  Bydgoszcz – EPBY – 14 (69 w 2019 r.) spadek o 80 proc.
•  Gdańsk – EPGD – 71 (947 w 2019 r.) spadek o 92 proc.
•  Kraków – EPKK – 28 (1290 w 2019 r.) spadek o 97 proc.
•  Katowice – EPKT – 79 (760 w 2019 r.) spadek o 89 proc.
•  Lublin – EPLB – 0 (66 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Łódź – EPLL– 37 (70 w 2019 r.) spadek o 47 proc.
•  Modlin – EPMO – 20 (401 w 2019 r.) spadek o 95 proc.
•  Olsztyn-Szymany – EPSY – 4 (30 w 2019 r.) spadek o 86 proc.
•  Poznań – EPPO – 49 (455 w 2019 r.) spadek o 89 proc.
•  Radom – EPRA – 0 (11 w 2019 r.) spadek o 100 proc.
•  Rzeszów – EPRZ – 8 (175 w 2019 r.) spadek o 95 proc.
•  Szczecin – EPSC – 6 (106 w 2019 r.) spadek o 94 proc.
•  Warszawa – EPWA – 232 (3809 w 2019 r.) spadek o 94 proc.
•  Wrocław – EPWR – 79 (630 w 2019 r.) spadek o 89 proc.
•  Zielona Góra – EPZG – 0 (23 w 2019 r.) spadek o 100 proc.

Liczba operacji lotniczych na wszystkich polskich lotniskach w tygodniu od od 18 do 24 maja br.:
•  637 (8852 w 2019 r.) spadek o 93 proc.

Dane statystyczne EUROCONTROL

Sytuacja w Europie na dzień 24 maja br.
•  Loty w sieci Network Managera: 3692, co stanowi spadek o 88,2 proc. (27 596 lotów mniej)

21. tydzień 2020 r. od 18 do 24 maja
•  Średnia tygodniowa lotów 4486 tj. spadek –84,5 proc. (187 567 lotów mniej),
•  Sobota była najmniej pracowitym dniem z 3390 lotami,
•  DHL Express obsługiwał najwięcej lotów przy średniej liczbie 179 lotów dziennie, wykorzystując swoje bazy w: Lipsku, East Midlands, Brukseli i Kopenhadze,
•  Deficyt lotów od 1 marca br. wynosi 1 853 727 lotów mniej,
•  Do 24 maja br. ruch między Europą a USA spadł o 80 proc.,
•  Ruch między Europą a Azją stale rośnie ze spadku –70 proc. na początku kwietnia do –43 proc. 24 maja

Linie lotnicze

Koncentrując się na największych grupach lotniczych: 24 maja easyJet zanotował 99 proc. spadek operacji, Ryanair –97 proc., Lufthansa –92 proc., Air France –93 proc., KLM –86 proc., a British Airways (IAG) –92 proc.

W przypadku niektórych innych największych europejskich linii lotniczych (nie należących do powyższych grup) spadki w dniu 24 maja wyniosły: TAP –97 proc., TUI –100 proc., Brussels Airlines –100 proc., Air Nostrum –100 proc., Norwegian Air Shuttle –94 proc., Finnair –89 proc., Wizz Air –92 proc., Polskie Linie Lotnicze LOT –96 proc., SAS –88 proc., Aer Lingus –88 proc., Turkish Airlines –92 proc. i Wideroe –53 proc.

Lotniska

Wszystkie największe lotniska w Europie mają teraz od 80 do 100 proc. mniej lotów w porównaniu do ubiegłego roku, przykłady kilku z nich: Paryż Orly –100 proc., Londyn City –100 proc., Londyn Gatwick –99 proc., Manchester –96 proc., Barcelona –95 proc., Wiedeń –93 proc., Monachium –93 proc., Madryt –92 proc., Paryż CDG –87 proc., Dublin –89 proc., Warszawa –95 proc., Stambuł (IST+SAW) –88 proc., Amsterdam –85 proc., Mediolan Malpensa –85 proc. i Londyn Heathrow –81 proc.

FacebookTwitterWykop

Nasze strony