Port Lotniczy Bydgoszcz: podsumowanie 2024 roku oraz nowe kierunki i rozwój usług
Rekordowy sezon czarterowy, nowe kierunki, rozwój usług MRO oraz zacieśnianie współpracy z kolejnymi partnerami z sektora CARGO. Taki, w skrócie, był 2024 rok w Porcie Lotniczym Bydgoszcz.
W 2024 roku z usług bydgoskiego lotniska skorzystało 366 355 pasażerów. Wynik ten, zbliżony do zeszłorocznego, osiągnięto pomimo tymczasowego zawieszenia rejsów Wizz Air oraz ograniczenia liczby lotów do Dublina i Birmingham w sezonie letnim. W ostatnim kwartale 2024 roku obsłużono 68 612 podróżnych.
Rok 2024 przyniósł kolejny znaczący wzrost liczby pasażerów korzystających z oferty rejsów czarterowych. Bydgoski port odprawił 88 662 podróżnych, co oznacza wzrost o 47% w porównaniu z rokiem 2023, który już wcześniej był rekordowy. Do rekordowych wyników przyczyniły się między innymi dwa nowe kierunki zaoferowane przez touroperatorów – hiszpańska wyspa Majorka oraz pierwszy całoroczny kierunek wakacyjny z wylotem z Bydgoszczy – Marsa Alam w Egipcie. Ponadto, dzięki dużemu zainteresowaniu, zwiększona została liczba rejsów do Antalyi i na Kretę.
W końcówce roku przewoźnicy ogłosili także dwie nowości z wylotem z Bydgoszczy – Alicante, które od 31 marca 2025 realizowane będzie na pokładzie samolotów przewoźnika Ryanair oraz Frankfurt – który Lufthansa przywraca do siatki połączeń Lotniska Bydgoszcz 27 kwietnia.
W minionym roku Port Lotniczy Bydgoszcz zrealizował szereg działań wspierających rozwój sektora MRO (Maintenance, Repair and Overhaul), skupiającego się na serwisowaniu statków powietrznych. Dzięki współpracy z wiodącymi partnerami krajowymi i europejskimi otwieramy nowe możliwości dla tej działalności w regionie Kujaw i Pomorza.
– Nawiązaliśmy relacje z kluczowymi podmiotami zajmującymi się serwisowaniem statków powietrznych, a rozmowy o dalszych wspólnych projektach pozwalają nam myśleć o stworzeniu w Bydgoszczy europejskiego węzła serwisowego – to ogromna szansa dla lotniska i całego regionu” – podkreśla Monika Mejsner-Hermelin, Prezes Portu Lotniczego. – Rozwój działalności MRO może przynieść znaczące korzyści – od nowych miejsc pracy po wykorzystanie potencjału lokalnych firm, takich jak WZL nr 2 S.A. oraz wspieranie edukacji technicznej w regionalnych szkołach średnich i na uczelniach wyższych.
Dodatkowo, w zakresie CARGO Spółka uzyskała w 2024 roku pozwolenie na prowadzenie magazynu czasowego składowania i rozszerzyła współpracę z firmami logistycznymi, takimi jak Morska Agencja Gdynia, czy Far Logistics Poland. Dzięki współpracy z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przesyłki cargo realizowane są na trasie Warszawa-Bydgoszcz-Warszawa, co sukcesywnie rozwija ten segment usług w regionie. Spółka prowadzi również rozmowy w zakresie nowego segmentu usług za pośrednictwem wykorzystania bocznicy kolejowej w połączeniu z istniejącą infrastrukturą lotniczą.
W 2025 roku lotnisko planuje dalszy rozwój siatki połączeń, w tym uruchomienie tras do Alicante, Frankfurtu oraz nowego kierunku czarterowego – Enfidhy w Tunezji. Kontynuacja całorocznego połączenia do Marsa Alam podkreśla rosnącą atrakcyjność oferty wakacyjnej z Bydgoszczy.
– Nasze działania w 2024 roku pokazały, że Port Lotniczy Bydgoszcz to miejsce z ogromnym potencjałem. W 2025 roku chcemy kontynuować rozwój w każdym z segmentów – od ruchu pasażerskiego, przez CARGO, po sektor MRO, czyniąc z Lotniska Bydgoszcz jeszcze ważniejszy punkt na lotniczej mapie Polski – podsumowuje Prezes Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze