Przejdź do treści
Kokpit samolotu pasażerskiego
Źródło artykułu

Nowe wymagania EASA dotyczące odpoczynku w lotnictwie komercyjnym

Urząd Lotnictwa Cywilnego poinformował, że 19 grudnia 2023 r. Agencja Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) opublikowała Decyzję 2023/023/R dotyczącą ograniczeń czasu lotu i służby oraz wymogów odnośnie odpoczynku w komercyjnym transporcie lotniczym z wykorzystaniem samolotów – obowiązki nocne i obowiązki związane z późnym kończeniem pracy.

Decyzja jest stosowana za wyjątkiem punktu (k) AMC1 ORO.FTL.250, który wchodzi w życie od 19 czerwca 2024 r.

Decyzja włącza zalecenia naukowe zawarte w pierwszym badaniu "Skuteczność ograniczenia czasu lotu (FTL)" w odniesieniu do służby w nocy i obowiązków związanych z późnym zakończeniem lotu do ram regulacyjnych na mocy rozporządzenia Komisji (UE) nr 965/2012 w celu zmniejszenia ryzyka wystąpienia i narastania zmęczenia załóg lotniczych.

Nowe zalecenia mają zapobiegać nadmiernemu zmęczeniu załóg samolotów poprzez uwzględnienie najnowszej wiedzy naukowej i najlepszych dostępnych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem zmęczenia.

Decyzja ta wprowadza Załącznikiem nr 1 zmiany do "CS-FTL.1 – Initial Issue" oraz załącznikiem nr 2 "AMC and GM to Part-ORO – Issue 2".

ULC prosimy o zapoznanie się i stosowanie.

Do pobrania: Decyzja 2023/023/R

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony