Przejdź do treści

Modyfikacja sieci punktów i tras VFR w rejonie lotniska Babice (EPBC)

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej opublikowała informację odnośnie planowanych zmian w przestrzeni powietrznej. Dokument odnosi się do modyfikacji sieci punktów i tras VFR w rejonie lotniska Babice (EPBC).

Zmiana wynika ze zidentyfikowanych w trakcie operacji na lotnisku EPBC potrzeb związanych z podniesieniem bezpieczeństwa lotów w rejonie lotniska Warszawa/Babice oraz potrzeby zmniejszenia hałasu na otoczenie lotniska EPBC. Zmiany zaczną obowiązywać od 21 kwietnia 2022 r.


Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!


W cyklu AIRAC 22 APR 2022 nastąpi:

1. Likwidacja punktu VFR LIMA i zastąpienie go punktem o 5-literowej nazwie LUQIQ (zadrzewiona wyspa na Wiśle: 52°20'40''N 020°55'15''E). Dotychczasowa trasa LIMA – JULIETT zostanie zastąpiona przez LUQIQ – JULIETT.


2. Publikacja procedury utraty łączności w locie VFR w AIP VFR (obecnie opublikowana wyłącznie w INOP EPBC)

a. Jeżeli utrata łączności nastąpiła w rejonie lotniska EPBC należy kontynuować lot zgodnie z opublikowanym kręgiem nadlotniskowym na wysokości podanej bezpośrednio przed startem przez kierującego lotami. Po utracie łączności ustawić na transponderze kod 7600 i w czasie lotu po kręgu włączyć całe dostępne oświetlenie nawigacyjne.

  • Dla statków powietrznych, które wcześniej wystartowały z lotniska Warszawa-Babice i opuściły ATZ EPBC, lub jeśli utrata łączności nastąpiła w trakcie dolotu do EPBC ale po minięciu punktów dolotowych do EPBC: należy włączyć się w krąg w II lub III zakręcie na wysokości podanej przez kierującego lotami przed startem lub rozpoznanej podczas dolotu do kręgu, na podstawie innego ruchu statków powietrznych wykonującego loty w ATZ. Następnie podchodzić do lądowania zgodnie z procedurą lotu po kręgu. Po lądowaniu natychmiast opuścić drogę startową i po zaparkowaniu niezwłocznie nawiązać kontakt telefoniczny z wieżą lotniska (tel. 261 855 369 lub 04 315 889).
  • Dla statków powietrznych przylatujących z innych lotnisk, których załoga nie zna sytuacji w ATZ Warszawa-Babice i na kręgu nadlotniskowym, powinna włączyć się w krąg w drugim lub trzecim zakręcie północnego kręgu nadlotniskowego zgodnie z opublikowaną trasą kręgu, na wysokości 1500ft AMSL a po rozpoznaniu wysokości kręgu na podstawie innego ruchu statków powietrznych wykonujących loty w ATZ wykonywać na tej wysokości lub jeśli krąg jest na wysokości 1823 ft AMSL zwiększyć wysokość i z włączonym całym dostępnym oświetleniem nawigacyjnym wykonywać standardową procedurę lądowania. Po lądowaniu natychmiast opuścić drogę startową i po zaparkowaniu niezwłocznie nawiązać kontakt telefoniczny z wieżą lotniska (tel. 261 855 369 lub 04 315 889) a jeśli to niemożliwe po zaparkowaniu statku powietrznego niezwłocznie skontaktować się z wieżą lotniska.

b. Jeżeli utrata łączności nastąpiła przed punktami dolotowymi do EPBC, należy wykonać okrążenia w prawo (standardowy 2 minutowy zakręt) przez 10 min. nad punktami WAR (1500ft AMSL) lub PAPA (1800ft AMSL) lub JULIETT (1800ft AMSL), następnie włączyć się w północny krąg przez punkty ZULU, LUQIQ, FOXTROT.

3. Usunięcie zapisów dot. zakazu wlotu do ATZ EPBC w przypadku utraty łączności w czasie przelotu przez RMZ Warszawa

ENR 2.1.3 punkt 3.1:

W przypadku RCF w trakcie przelotu przez RMZ Warszawa wlot do CTRWARSZAWA/Okęcie i/lub ATZ WARSZAWA/Babice jest zabroniony.

4. Publikacja tras VFR PAPA-NOVEMBER i PAPA-KILO


W konsultacjach zmian przestrzeni wokół EPBC brał również udział portal dlapilota.pl


Czytaj również:
Konsultacje społeczne PAŻP: Modyfikacje sieci punktów i tras VFR w rejonie lotniska Babice – likwidacja punktu LIMA

FacebookTwitterWykop

Nasze strony