Przejdź do treści
Lotnisko Chopina - widok z góry na pasy startowe, płytę lotniska i terminal (fot. FILMOLOT, lotnisko-chopina.pl)
Źródło artykułu

Lotnisko Chopina w czołówce europejskich lotnisk pod względem punktualności

Lotnisko Chopina w Warszawie w czerwcu 2023 odprawiło ponad 1,81 mln podróżnych co stanowi aż 102 proc. odbudowy ruchu w stosunku do rekordowego dotychczas czerwca 2019 roku, w którym port obsłużył 1,78 mln pasażerów. Oznacza to, że stołeczny port po raz pierwszy przebił wynik sprzed pandemii. 

W pierwszym półroczu Lotnisko Chopina odprawiło ponad 8,34 mln pasażerów. Mimo tak olbrzymiego ruchu pasażerskiego, zgodnie z najnowszymi danymi Eurocontrol, Lotnisko Chopina w Warszawie jest w czołówce europejskich portów notujących najmniej opóźnień. 

Europejska Organizacja ds. Bezpieczeństwa Żeglugi Powietrznej (Eurocontrol) cyklicznie publikuje szczegółowy przegląd najnowszych trendów na europejskich lotniskach. W ostatnich ośmiu raportach (dane od 15 marca do 2 lipca) opracowanych przez Eurocontrol, Lotnisko Chopina utrzymuje się w europejskiej czołówce portów pod względem punktualności zajmując od 6 do 2 miejsca. Średnia punktualność w analizowanym okresie na Lotnisku Chopina wyniosła 78,7 proc. (75,6 proc. przyloty i 81,73 proc. odloty). Najlepsze wyniki stołeczny port odnotował między 12-21 marca gdzie średnia wyniosła aż. 88 proc. W Europie lepsze statystyki osiągnęło wówczas tylko lotnisko w Helsinkach – Lotnisko Chopina uplasowało się na drugiej pozycji. 

Dane z czerwca wskazują, że wracamy na drogę wzrostów i notujemy wyniki zbliżone, a nawet wyższe – jak w przypadku czerwca – do osiąganych w rekordowym 2019 roku. Zakładamy, że także lipiec i sierpień będą rekordowe i przekroczymy próg 2 mln odprawionych osób miesięcznie, po raz pierwszy w historii portu. Pomimo rekordowej liczby pasażerów, lotnisko zarządza ruchem bardzo sprawnie. Cieszy nas, że choć nasze lotnisko pracuje na granicy przepustowości, niezmiennie utrzymujemy się w czołówce europejskich portów pod względem punktualności. Tak dobre wskaźniki to efekt współpracy wszystkich podmiotów i służb operujących na Lotnisku Chopina i dowód na to, że każdego dnia stołeczne lotnisko funkcjonuje na światowym poziomie – mówi Anna Dermont, rzecznik prasowy Polskich Portów Lotniczych S.A.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony