Firma Diamond oblatała model DA50 z chowanym podwoziem
Firma Diamond Aircraft poinformowała o pierwszym locie modelu DA50 z chowanym podwoziem, który odbył się na lotnisku w siedzibie spółki w Wiener Neutstadt w Austrii.
DA50 to pięciomiejscowy, jednosilnikowy dolnopłat, którego kadłub został zbudowany z włókna węglowego. Ma on konkurować z Cirrusem SR22 i jak twierdzi producent, posiada większą kabinę niż jakikolwiek inny konkurencyjny samolot.
Napęd DA50 zapewnia silnik diesla Continental CD-300 V-6, certyfikowany zarówno w Europie, jak i Stanach Zjednoczonych już wiele lat temu, choć do tej chwili nie został on zastosowany w produkcyjnym modelu.
DA50 nie jest nowym projektem i w rzeczywistości istnieje w tej czy innej formie od ponad dekady, ale zmiany w Diamond, w tym modelu biznesowego i nowy właściciel, od lat powodowały opóźnienie projektu, pomimo tego, że cieszy się dużym zainteresowaniem opinii publicznej. Zgodnie z zapowiedziami Diamond Aircraft, certyfikat DA50 ma zostać uzyskany do lata 2020 r.
Komentarze