Przejdź do treści
Źródło artykułu

Lufthansa ponownie udostępniła Internet w samolotach dalekiego zasięgu

Linie lotnicze Lufthansa poinformowały, iż w niektórych samolotach niemieckiego przewoźnika, firma Panasonic zapewniła dostęp do Internetu, z siłą sygnału, jaka obecnie nie jest spotykana w przewozach lotniczych. W najbliższym czasie, Lufthansa planuje wyposażyć całą flotę dalekiego zasięgu w pokładowy satelitarny serwis internetowy FlyNet.

Od połowy 2010 r., kiedy Lufthansa przywróciła FlyNet, klienci linii lotniczych znów mogą komunikować się z powietrza za pomocą szerokopasmowego łącza. Oprócz bezprzewodowego dostępu do Internetu, ulepszona usługa pozwala w trakcie lotu na transfer danych przez standardowe sieci komórkowe GSM/GPRS, a w przyszłości ma umożliwić pasażerom Lufthansy wysyłanie wiadomości tekstowych przez telefony komórkowe i przesyłanie danych za pośrednictwem PDA, iPhone’a czy BlackBerry.

Wznowienie usługi FlyNet ma przywrócić liniom status światowego lidera w łączności na pokładzie i jednego z niewielu przewoźników oferujących usługę szerokopasmowego łącza na trasach międzykontynentalnych. "W zakresie komunikacji osobistej, klienci Lufthansy mogą się spodziewać najwyższej klasy usług w powietrzu", powiedział prezes Lufthansy, Wolfgang Mayrhuber. „Na trasach długodystansowych, oferujemy w szczególności podróżującym służbowo, szereg opcji komunikacji podobnych do tych dostępnych np. w hotelach", dodał.

Paul Margis, prezes Panasonic Avionics Corporation stwierdził, iż „Wcześniejsze doświadczenia Lufthansy z łącznością pasażerską czyni spółkę idealnym klientem dla eXConnect. Wprowadzając usługę FlyNet, niemiecki przewoźnik był prawdziwym pionierem i jesteśmy dumni mogąc po latach przywrócić FlyNet jego pasażerom".

Lufthansa zamierza skoncentrować się na dostarczaniu Internetu wysokiej szybkości, który jest niezbędny do nieograniczonego przeglądania stron www, poczty elektronicznej, przesyłania plików z załącznikami, a także korzystania z wirtualnych sieci prywatnych (VPN). Dodatkowo, pasmo tej jakości wzmocni możliwość wykorzystywania aplikacji operacyjnych, umożliwiających np. przesyłanie życiowych funkcji pacjenta do stacji naziemnych.

FlyNet jest wyjątkowo przyjazny użytkownikowi. Pasażerowie z urządzeniami obsługującymi Wifi lub GSM/GPRS mogą zalogować się z dowolnego miejsca w kabinie pasażerskiej samolotu i w zależności od urządzenia, z którego korzystają (laptopa lub smartphone’a), mogą wybrać opcję rozliczania przez dostawcę usługi telefonii komórkowej lub zapłacić kartą kredytową. Planowane są różne modele cenowe - od zryczałtowanej stawki za godzinę do zryczałtowanej stawki miesięcznej. Pasażerowie prawdopodobnie będą mieli możliwość umorzenia mil premiowych za korzystanie z połączeń WiFi Internet. Dokładne ceny konkretnych produktów, mają zostać ogłoszone w późniejszym terminie.

Dzięki nowej usłudze, Lufthansa kontynuuje pozytywne doświadczenie z systemem FlyNet. 15 stycznia 2003 r., wystartował pierwszy na świecie samolot obsługujący regularny lot, na pokładzie którego udostępniony został szerokopasmowy Internet. Od maja 2004 r. do końca 2006 r., kiedy usługa ta została następnie wycofana przez byłego partnera Lufthansy Connexion by Boeing, dostęp do szerokopasmowego połączenia z Internetem zyskał na popularności, a sama technologia okazała się wysoce wiarygodna. W tym czasie 69 samolotów dalekiego zasięgu Lufthansy było wyposażonych we FlyNet, czyniąc flotę przewoźnika największą z tego typu z połączeniem internetowym na świecie. Do końca stycznia 2011 r., usługa będzie udostępniona bez opłat.


FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony