Oświadczenie Portów Lotniczych w sprawie skargi linii lotniczej Ryanair do KE

Ryanair

Wszystkie linie lotnicze operujące na Lotnisku Chopina w Warszawie zobowiązane są wnosić opłaty lotnicze określone w cenniku zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Cennik nie daje Portom Lotniczym możliwości preferowania lub dyskryminowania żadnego z przewoźników - wszyscy traktowani są na podstawie równych i przejrzystych zasad.

Linie mają do dyspozycji kilka form rozliczeń z operatorem lotniska: mogą co miesiąc opłacać fakturę za wykonane operacje lotnicze, mogą skorzystać z przedpłaty (czyli zaliczkowo wpłacić większą kwotę i korzystać z niej do wyczerpania środków), jest też możliwość wnoszenia opłat kartą kredytową każdorazowo przed startem samolotu.

Oświadczenie linii Ryanair wskazuje, że przewoźnik ten nie przyjmuje do wiadomości żadnej z dostępnych form rozliczeń i wybiera drogę nacisku powszechnie stosowaną przez niego w stosunku do portów lotniczych. Ryanair słynie z takich metod, jednak niezależnie od podejmowanych przez niego kroków, w tym przypadku i tak ostatecznie będzie musiał dostosować się do reguł obowiązujących wszystkich przewoźników na Lotnisku Chopina.


Przemysław Przybylski

Rzecznik Prasowy Lotniska Chopina w Warszawie

Źródło: Lotnisko Chopina
comments powered by Disqus

Komentarze

Brawo Panie Przybylski. Chamstwo trza zwalczać siłą oraz godnością osobistą w imieniu i na rzecz zatrudniającej Pana Firmy. W razie dalszej eskalacji ,,praktyk'' Ryanair, niech Michel O' Leary nie zapomina, że w UE świętą krową nie jest, a jego samoloty mogą być ,,zaaresztowane'', do czasu, aż facet nie otrzeźwieje w swojej ,,tfurczości''.

nie wierze chociaz raz ktos postawil sie chamówie jaka uprawia ryan wszedzie i w stosunku do kazdego lacznie z pax