Oświadczenie Portów Lotniczych w sprawie skargi linii lotniczej Ryanair do KE
Wszystkie linie lotnicze operujące na Lotnisku Chopina w Warszawie zobowiązane są wnosić opłaty lotnicze określone w cenniku zatwierdzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Cennik nie daje Portom Lotniczym możliwości preferowania lub dyskryminowania żadnego z przewoźników - wszyscy traktowani są na podstawie równych i przejrzystych zasad.
Linie mają do dyspozycji kilka form rozliczeń z operatorem lotniska: mogą co miesiąc opłacać fakturę za wykonane operacje lotnicze, mogą skorzystać z przedpłaty (czyli zaliczkowo wpłacić większą kwotę i korzystać z niej do wyczerpania środków), jest też możliwość wnoszenia opłat kartą kredytową każdorazowo przed startem samolotu.
Oświadczenie linii Ryanair wskazuje, że przewoźnik ten nie przyjmuje do wiadomości żadnej z dostępnych form rozliczeń i wybiera drogę nacisku powszechnie stosowaną przez niego w stosunku do portów lotniczych. Ryanair słynie z takich metod, jednak niezależnie od podejmowanych przez niego kroków, w tym przypadku i tak ostatecznie będzie musiał dostosować się do reguł obowiązujących wszystkich przewoźników na Lotnisku Chopina.
Przemysław Przybylski
Rzecznik Prasowy Lotniska Chopina w Warszawie
Komentarze