Piper Arrow dla Politechniki Rzeszowskiej

Arrow Trainer Air

Już niedługo adepci Ośrodka Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej będą mogli doskonalić swoje umiejętności pilotażu na nowym jednosilnikowym samolocie szkolno-treningowym Piper Arrow. Dzięki temu zakupowi baza sprzętu lotniczego, którą dysponuje uczelnia wzbogaci się o kolejny nowy samolot do szkolenia przyszłych pilotów. W ciągu dwóch ostatnich lat Politechnika Rzeszowska nabyła w wyniku przetargu nieograniczonego pięć samolotów Liberty XL-2 oraz trzy samoloty Piper Seneca, z czego jeden ze specjalnym wyposażeniem laboratoryjnym. Przetarg na dostawę samolotu Arrow wygrała firma JB Investments, autoryzowany przedstawiciel firmy Piper w Polsce.

„Piper Arrow to jeden z nielicznych na rynku czteromiejscowych samolotów z chowanym podwoziem i przestawianym śmigłem, który jest dopuszczony do szkolenia pilotów na statkach powietrznych typu complex. Trudno więc o lepszy wybór jeśli chodzi o tego typu szkolenie” – powiedział Jan Borowski, prezes firmy JB Investments. Arrow jest samolotem przeznaczonym dla bardziej zaawansowanych pilotów. Chowane podwozie, a do tego przestawialne śmigło i silnik Lycoming z wtryskiem paliwa o mocy 200 KM, sprawiają, że jest to samolot szybki, wymagający od pilota większej koncentracji, zachowujący jednocześnie typową dla wszystkich modeli Piper przewidywalność zachowania. Samolot może przelecieć bez lądowania do 1600 km przy prędkości przelotowej na poziomie 254 km/h. W wyposażeniu seryjnym model Arrow na 2012 rok wyposażony jest w awionikę firmy Garmin. Model Arrow to jedna z bardziej sprawdzonych konstrukcji amerykańskiej firmy Piper, dostępna na rynku od 2003 roku.

Zakup maszyny realizowany jest w ramach Programu Rozwoju Polski Wschodniej i był możliwy dzięki współfinansowaniu ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Samolot zostanie przekazany Politechnice Rzeszowskiej nie później niż do czerwca 2012 roku.

Szczegóły dotyczące dostawy samolotu zostały zawarte w Umowie NA/492/2011 zgodnie z postępowaniem NA/P/174/2011.
 

Źródło: JB Investments
comments powered by Disqus

Komentarze

przy prędkości przelotowej na poziomie 254 km/h.....Piękne zdanie.
Dla kogo ten samolot? Dla Rektora? Za te pieniądze można kupić kilka Orek i mieć samoloty dwusilnikowe do szkolenia i latania po Europie. Pan Borowski jest bardzo skutecznym sprzedawcą samolotów i za to go cenię

za te pieniadze nie da sie kupić kilku orek, co najwyżej jedną...
ORKA nie jest dopuszczona do lotów IFR, nie ma też "telewizorów"
OKL posiada już kilka paliwożernych samolotów dwusilnikowych :)

Z tego , co się mówi z Liberty XL-2 są nie małe problemy . Czy ktos na ten temat cos wie? Samolot w specyfikacji wydaje się byc wiecej niż dobry.

Małe problemy? Chyba raczej mega problemy! To najgorszy i najbardziej nie przemyślany zakup OKL i to za nasze pieniądze. Nie wiem kto wpadł na taki pomysł żeby kupić dla uczelni lotniczej samoloty, które w ogóle są nie sprawdzone w naszych warunkach i do takich zadań. Marnotrawstwo publicznych pieniędzy....

Mogę prosić o konkrety dla mnie mega problemy to nie jest konkret.;