Przejdź do treści
Cabari G2
Źródło artykułu

Dwa śmigłowce Cabari G2 pojadą do Dęblina

Dwa dwumiejscowe śmigłowce Cabri G2 już wkrótce służyć będą do szkolenia podchorążych i studentów cywilnych Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego WSOSP działającego przy Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie. Dzięki swojej potwierdzonej niezawodności i bezpieczeństwu, podobne maszyny używane są w wielu ośrodkach szkoleniowych na świecie. Śmigłowce mają trafić do Dęblina w drugiej połowie tego roku. Przetarg na dostawę śmigłowców wygrała firma JB Investments Sp. z o.o. – autoryzowany przedstawiciel francuskiej firmy Guimbal Helicoptere w Polsce.

„Trudno o lepszy wybór śmigłowca do celów szkoleniowych. W dosyć krótki czasie Cabri G2 zdążył wyrobić sobie bardzo silną pozycję na rynku lekkich dwumiejscowych śmigłowców z silnikiem tłokowym. Jego znakomite właściwości autorotacyjne stawiają go wśród najbezpieczniejszych na świecie.” – powiedział Jan Borowski, właściciel firmy JB Investments Sp. z o.o.

Cabri G2 jako pierwszy na rynku lekkich śmigłowców został certyfikowany zgodnie z najostrzejszymi normami CS-27, które do tej pory spełniały jedynie znacznie większe i droższe maszyny. Na świecie lata już ponad 50 śmigłowców tego typu, z których najdłużej latający ma za sobą ponad 2 tysiące bezawaryjnych godzin w powietrzu. Dzięki przestronnej kabinie, niskim kosztom eksploatacji i dużemu wyświetlaczowi parametrów silnika Cabri G2  idealnie nadaje się do szkolenia pilotów, ale także doskonale sprawdza się w lotach turystycznych i dyspozycyjnych. Śmigłowiec ten ma za sobą doświadczenia zdobyte w szkoleniu pilotów w 10 krajach na świecie, w tym w Niemczech, Szwajcarii, ale także w Australii czy Nowej Zelandii.
 



Cabri G2

Śmigłowiec napędzany jest niezawodnym silnikiem tłokowym firmy Lycoming z elektronicznym zapłonem i cyfrowym regulatorem obrotów  o mocy nominalnej 180KM ograniczonej do 145 KM. Seryjnie Cabri G2 wyposażony jest w nowoczesny system awioniki Garmin GTN650. W miejsce konwencjonalnego wirnika ogonowego konstruktorzy zastosowali wirnik wentylatorowy typu Fenestron, który zwiększa wydajność i bezpieczeństwo oraz poprawia sterowność śmigłowca. Cabri G2 charakteryzuje także struktura  kompozytowa zapewniającą dodatkowe bezpieczeństwo na wypadek twardego lądowania.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony