Targi Lotnicze ILA Berlin Air Show 2012 już za dwa tygodnie
Już za niewiele ponad dwa tygodnie, zaledwie ok. 100 km od polskiej granicy, odbędzie się jedna z największych imprez lotniczych świata - ILA Berlin Air Show. Dla entuzjastów i specjalistów branży lotniczej jest to jedno z najważniejszych wydarzeń, na którym będzie można zobaczyć najnowsze osiągnięcia technologiczne, a także liczne statki powietrzne z całego świata, w tym niektóre pokazywane po raz pierwszy. Przypomnijmy, iż swoją premierę miał tu m.in. Airbus A380. ILA jest najstarszą imprezą tego typu na świecie, której w bieżącym roku odbędzie się 101 edycja.
Pierwsza część targów będzie dedykowana dla specjalistów i przedstawicieli branż związanych z lotnictwem i kosmonautyką. Druga część, która będzie trwała od piątku do niedzieli, będzie ogólnodostępna dla wszystkich zainteresowanych. Według danych organizatorów, w tegorocznej edycji ma wziąć udział 1153 wystawców z 47 krajów oraz ok. 235 tys. zwiedzających, a zgodnie z przewidywaniami analityków, mogą tam zostać zawarte umowy handlowe o łącznej wartości co najmniej 16,5 mld dolarów (ok. 14 mld euro). W powietrzu oraz na wystawach statycznych zaprezentuje się prawie 300 samolotów, co oznacza znacznie większą ilość wystawianych konstrukcji, niż na jakiekolwiek innej imprezie tego typu na świecie.
Dodatkowo, organizatorzy udostępnią pawilon prezentujący technologie Kosmiczne oraz ma się odbyć 100 różnego rodzaju konferencji, których zadaniem jest poruszenie bieżących tematów istotnych dla społeczności lotniczej. Udział w pokazach zapowiedziało około 4100 dziennikarzy z 70 krajów świata. ILA Berlin Air Show jest skutecznym międzynarodowym miejscem spotkań biznesu, nauki, polityki oraz międzynarodowych agencji kosmicznych i wojskowych, czego główną zasługą jest obecność delegacji wysokiego szczebla z całego świata. W 2013 r. wystawa odbędzie się w Berlin ExpoCenter Airport, zlokalizowanym 18 km od centrum stolicy Niemiec, obok wybudowanego międzynarodowego lotniska Berlin Brandenburg (BER).
W 2012 r. krajem partnerskim targów ILA jest Polska, a uczestniczące w wystawie firmy z naszego kraju objęte będą „Programem promocji Polski podczas targów ILA Berlin Air Show 2012, 11-16.09.2012” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 (PO IG) Ministerstwa Gospodarki. Jego wykonawcą zostało konsorcjum Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
W Warszawskim Przedstawicielstwie Targów Berlińskich na ul. Baśniowa 3, lok. 606 (tel: (22) 215 47 69, e-mail: promesse@targiberlinskie.pl) można zakupić bilety w specjalnych cenach zniżkowych:
Bilet jednodniowy na dni branżowe (11-13.09) - 30 euro (w przedstawicielstwie) / 55 euro (online) / 55 euro (w kasach);
Bilet jednodniowy na dni dla publiczności (14-16.09) - 18 euro / 22 euro / 22 euro;
Bilet wielokrotnego wstępu na cały czas trwania targów (11-16.09) - 108 euro / 135 euro / 135 euro;
Bilet studencki jednodniowy na dni branżowe (11-13.09)* - 11 euro / 11 euro / 14 euro;
*Uwaga: bilety tylko dla grup powyżej 18 roku życia ze szkół związanych z branża lotniczą. Obowiązują legitymacje szkolne lub studenckie.
Bilet studencki jednodniowy weekendowy (14-16.09) - 9 euro / - / 9 euro;
Zwiedzający w dni branżowe muszą być pełnoletni. W dni dla publiczności dzieci do 6 roku życia i osoby towarzyszące niepełnosprawnym wchodzą za darmo.
Na tegorocznych pokazach ILA będzie m.in. można zobaczyć następujące statki powietrzne:
Śmigłowce: Aloette II, Bell 429, Eurocopter EC 135, Eurocopter AS 332, Eurocopter C 635, Eurocopter EC 145 G2 M/U, Eurocopter Tiger, Sikorsky UH-60, Sikorsky CH 53 GA, Bell UH-1D, Westland Mk 41 Sea King, Westland Mk 88 A Sea Lynx, Robinson R44, Robinson R66, Sikorsky CH-53G, MBB BO 105, NH-Industries NH90, UH-Tiger;
Samoloty historyczne: Dassault Flamant, Messerschmitt Bf 108B-1 Taifun, Me 208, Me 109, Me 262, Me 108, Broussard MH 1521, Beech 17 Staggerwing, Junkers Ju52, Auster MK 4, Fouga Magister C, Bölkow 209, 207, PZL 106 AR Kruk, Lisunov Li-2, North American OV-10 Bronco, Beech Bonanza Straight 35, Saab 91 Safir, Lockheed L-1049 Super Constellation, North American AT-6F, Boeing Stearman PT17;
Odrzutowce biznesowe: Beech Premier 1a, Beechcraft King Air 350, BE200GT, Cessna Citation C25A, Cessna Citation C25B, Eclipse 500;
Samoloty transportowe i pasażerskie: Hercules C-130J, Airbus A380, Airbus A400M, Airbus A310, Transall C-160, CASA C-295, Alenia C-27J Spartan, Boeing KC 767A, PZL M28B/PT, xM-28 Glass Cockpit, Dornier Do 28, Dornier Do 228 NG, McDonnell Douglas C-17;
Samoloty bojowe: Panavia Tornado ECR, Tornado IDS, Tornado RECCE, Eurofighter Typhoon, McDonnell Douglas F4-F Phantom II, McDonnell Douglas F-18 Hornet, Alenia Aermacchi T-346A, PZL TS-11 Iskra, Mig-29, Northrop F-5E Tiger, Lockheed Martin F-16C, McDonnell Douglas F-15E;
Samoloty do zadań specjalnych: Airbus A310 MRTT, A310 MedEvac, A320, Lockheed P3C Orion, Cessna C208B Grand Caravan, Eurocopter EC-135 FHS, Dassault Falcon 20E, Boeing E-3A Sentry AWACS, KC-135, Stemme S 15;
Konstrukcje szkolne i sportowe: Zlin Z526 AFS, Zlin Z226 Trener, Giles Beierlein GB202, Cirrus SR22T, Cirrus SR22, PS-28 Cruiser, Diamond DA40 NG, Diamond DA42 NG, Diamond DA42 MNG, Beech 36, Christen Eagle II, Mü 30 Schlacro, Lake Renegade 270 Turbo, Extra 330 SC, Glasair III, Aero AT-3, EM-11C Orka, PZL-130TC II Orlik, Piper PA 34, Piaggio P.149D, Stemme S 12, Basic Trainer;
Szybowce z napędem: Antares DLR H2, Diamond HK36 – ECO;
Amfibie: Phoebus C;
Mikroloty: Breezer, ELA 075, Electra One Solar, Elektra One, Microlight Texan;
Demonstratory technologii: Dornier Do 228-101, Eurocopter X3, Eugenius, OPALE.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.ila-berlin.de
Komentarze