Przejdź do treści
Phenom 300
Źródło artykułu

Linie biznesowe FlairJet otrzymały dwa pierwsze Embraery Phenom 300

Portal FlightGlobal poinformował, iż brytyjskie biznesowe linie lotnicze FlairJet otrzymały w grudniu 2010 r. dwa Embraery Phenom 300, stając się tym samym pierwszym europejskim przewoźnikiem wykorzystującym maszyny tego typu.

Spółka FlairJet została założona w zeszłym roku i posiada bazę na lotnisku w Oxford. Pierwszy odrzutowiec o znakach rejestracyjnych G-MGNE ma rozpocząć loty komercyjne przed końcem bieżącego miesiąca. Wszystkie Phenomy będą oferowane na rynku czarterowym, a w 2012 r. firma planuje odebrać pierwszego przeznaczonego na własne potrzeby Phenoma 100.  

„Jesteśmy pierwszą linią, która na Starym Kontynencie do lotów komercyjnych będzie wykorzystywała Phenomy 300”, powiedział dyrektor Flairjet, David Fletcher. "Samolot ten jest poważnym konkurentem dla bardziej znanych odrzutowców biznesowych typu Bombardier, Learjet czy Cessna Citation Excel. Dzięki dużemu zasięgowi, przewożąc pięciu lub sześciu pasażerów na pokładzie maszyna może wykonać lot z Anglii na lotniska, takie jak Moskwa czy Ankara”, dodał.

Model 300 napędzany jest silnikami Pratt & Whitney Canada PW535-E, spełniającymi limity hałasu Stage IV i spalającymi o około 6 procent mniej paliwa niż przewidywano. Faktyczne osiągi samolotu podczas testów spowodowały znaczące zmiany w specyfikacji. Embraer informuje, iż długość rozbiegu przy maksymalnej wadze do startu zmniejszyła się z 1130m do 960m, a długość dobiegu przy maksymalnej wadze do lądowania wynosi teraz 800m (wobec wcześniejszych 900m).

Tłumaczenie z FlightGlobal
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony