EAA zgłasza zastrzeżenia do statystyk wypadków konstrukcji amatorskich

EAA
Fundacja AOPA Air Safety przedstawiła raport, według którego, w 2008 r. amatorsko składane statki powietrzne miały pięć razy więcej wypadków niż klasyczne budowane samoloty, a wskaźnik zdarzeń zakończonych ofiarami śmiertelnymi był prawie siedem razy wyższy. Przedstawiciel Stowarzyszenia Samolotów Eksperymentalnych (EAA) oświadczył, iż statystyki AOPY nie prezentują pełnego obrazu sytuacji. 

„Dane, które zostały przedstawione mogą sprawiać wrażenie wysokiej klasy zagrożenia konstrukcji tego typu,” powiedział rzecznik EAA, Dick Knapinski i dodał „Potrzeba więcej czasu, aby uzyskać właściwe porównania. Na przykład Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) i Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), często korzystają z różnych parametrów przygotowując zestawienia o konstrukcjach amatorskich. Nasza analiza jest w części odpowiedzią na Nall Report wydany przez AOPĘ. Przedstawiliśmy dane, które dodatkowo powinny być wzięte pod uwagę.”

Na przykład według raportu, w 2008 r. zanotowano 269 maszyn własnej konstrukcji, które uczestniczyły w wypadkach, ale przy dogłębniejszej analizie wynika, iż 84 z tych samolotów nie kwalifikuje się do tej kategorii ponieważ były to dwumiejscowe ultralighty. W przypadku gdy te maszyny wyłączymy ze statystyk, liczba wypadków w tej klasie spadnie o prawie jedną trzecią. Pełna analiza EAA przedstawia różne przyczyny zaistniałych zdarzeń i czynników ryzyka, dodaje Knapinski.

Artykuł przetłumaczono na postawie artykułu ze strony Avweb
 

Źródło: Internet
comments powered by Disqus