Czeski ultralight Sting S4 z certyfikatem SLSA
W trakcie targów AERO 2010, które w kwietniu odbyły we Friedrichshafen, w Niemczech, czeska firma TL Ultralight (reprezentowana na terenie Stanów Zjednoczonych przez spółkę Sportair), zadebiutowała z modelem Sting S4. Dolnopłat w całości zbudowany jest z włókna węglowego. W ostatnim czasie maszyna uzyskała amerykański certyfikat SLSA (special light sport aircraft).
Według zapewnień przedstawicieli firmy, w S-4 wprowadzone zostało szereg nowoczesnych rozwiązań w tym m.in.: powłoka o sztywniejszej konstrukcji, nowy panel instrumentów z wielkoekranowymi systemem SkyView firmy Dynon oraz regulowany rozstaw pedałów steru. Do 25 kg zwiększyła się pojemność bagażnika, a kabina została obłożona tapicerką i wyposażona w siatkę cargo.
Dodatkowo w celu zapewnienia lepszej absorpcji wstrząsów i obsługi naziemnej przeprojektowane zostało podwozie. Zastosowano także nową osłonę silnika, która poprawia chłodzenie oraz powiększony statecznik pionowy. Klapy manualne ustąpiły miejsca prostszym w obsłudze klapom elektrycznym, które posiadają dwa położenia. Pierwsze 15 stopniowe służy do startu, a drugie 35 stopniowe do lądowania.
Maksymalna waga do startu to 450 kg, w czym zawarte jest 175 kg udźwigu użytecznego. Prędkość maksymalna maszyny wynosi 285 km/h, a przeciągnięcia 65 km/h. Samolot może być wyposażony w różne rodzaje silników firmy Rotax, opcjonalnie modele 912, 912S lub 914.
Tłumaczenie z GaNews
Według zapewnień przedstawicieli firmy, w S-4 wprowadzone zostało szereg nowoczesnych rozwiązań w tym m.in.: powłoka o sztywniejszej konstrukcji, nowy panel instrumentów z wielkoekranowymi systemem SkyView firmy Dynon oraz regulowany rozstaw pedałów steru. Do 25 kg zwiększyła się pojemność bagażnika, a kabina została obłożona tapicerką i wyposażona w siatkę cargo.
Dodatkowo w celu zapewnienia lepszej absorpcji wstrząsów i obsługi naziemnej przeprojektowane zostało podwozie. Zastosowano także nową osłonę silnika, która poprawia chłodzenie oraz powiększony statecznik pionowy. Klapy manualne ustąpiły miejsca prostszym w obsłudze klapom elektrycznym, które posiadają dwa położenia. Pierwsze 15 stopniowe służy do startu, a drugie 35 stopniowe do lądowania.
Maksymalna waga do startu to 450 kg, w czym zawarte jest 175 kg udźwigu użytecznego. Prędkość maksymalna maszyny wynosi 285 km/h, a przeciągnięcia 65 km/h. Samolot może być wyposażony w różne rodzaje silników firmy Rotax, opcjonalnie modele 912, 912S lub 914.
Tłumaczenie z GaNews



Źródło artykułu
Komentarze