Przejdź do treści
Wieża lotniska w Miami, fot. flyingmag
Źródło artykułu

Strefy buforowe 5G na 50 amerykańskich lotniskach

Firmy Verizon i AT&T zgodziły się na 6 miesięcy wyłączyć nadajniki i wprowadzić zmiany do funkcjonowania swoich sieci na 50 głównych lotniskach w USA. 19 stycznia wraz z wprowadzeniem funkcji pasma C 5G, Verizon (NYSE:VZ) i AT&T (NYSE:T) na pół roku wdrożą strefy buforowe 5G w obszarach o dużym natężeniu ruchu, co w zamierzeniach ma zmniejszyć ryzyko zakłóceń w działaniu kluczowych systemów awioniki oraz wysokościomierzy radiowych/radarowych (RadAlt).

Nowe możliwości pasma C 5G mają zostać włączone 19 stycznia, a w związku z obawami o co do zakłóceń powodowanych przez ten system, Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) wydała dyrektywy zdatności do lotu i opublikowała listę 50 lotnisk, które znajdą się w strefach buforowych nowej usługi pasma C sieci 5G.  

Kryteria wyboru obejmowały natężenie ruchu, liczbę dni ograniczonej widzialności i położenie geograficzne danego obiektu. Wiele lotnisk nie jest obecnie dotkniętych wdrożeniem 5G, a należą do nich porty lotnicze, które nie mają obecnie możliwości dopuszczenia lądowań przy ograniczonej widzialności.

Firmy oferujące technologię bezprzewodową zgodziły się wyłączyć nadajniki i wprowadzić zmiany funkcjonowania w pobliżu tych lotnisk na sześć miesięcy, co ma pomóc zminimalizować potencjalne zakłócenia wrażliwych systemów wykorzystywanych do lądowań w warunkach słabej widoczności. FAA kontynuuje współpracę z branżą lotniczą i firmami oferującymi technologię bezprzewodową, aby zapewnić bezpieczne wdrożenie 5G i ograniczyć ryzyko zakłóceń lotów.

Lotniska, które zostały wytypowane do wprowadzenia stref buforowych 5G:

•    Austin-Bergstrom International (KAUS)
•    Laurence G. Hanscom Field (KBED)
•    Boeing Field, King County International (KBFI)
•    Birmingham Shuttlesworth International (KBHM)
•    Nashville International (KBNA)
•    Bob Hope (KBUR)
•    Akron-Canton (KCAK)
•    Charlotte/Douglas International (KCLT)
•    Dallas Love Field (KDAL)
•    Dallas-Fort Worth International (KDFW)
•    Detroit Metro Wayne County (KDTW)
•    Ellington (KEFD)
•    Newark Liberty International (KEWR)
•    Fresno Yosemite International (KFAT)
•    Fort Lauderdale/Hollywood International (KFLL)
•    Flint, Michigan (KFNT)
•    William P. Hobby (KHOU)
•    New Haven (KHVN)
•    George Bush Intercontinental/Houston (KIAH)
•    Indianapolis International (KIND)
•    Long Island Mac-Arthur (KLSP)
•    John F Kennedy International (KJFK)
•    Harry Reid International (KLAS)
•    Los Angeles International (LAX)
•    LaGuardia (KLGA)
•    Long Beach (Daugherty Field) (KLGB)
•    Kansas City International (KMCI)
•    Orlando International (KMCO)
•    Harrisburg International (KMDT)
•    Chicago Midway International (KMDW)
•    McAllen International (KMFE)
•    Miami International (KMIA)
•    Minneapolis-St. Paul International/Wold-Chamberlain (KMSP)
•    Ontario International (KONT)
•    Chicago O’Hare International (KORD)
•    Snohomish County (Paine Field) (KPAE)
•    Palm Beach International (KPBI)
•    Philadelphia International (KPHI)
•    Phoenix Sky Harbor International (KPHX)
•    St Pete-Clearwater International (KPIE)
•    Pittsburgh International (KPIT)
•    Raleigh-Durham International (KRDU)
•    Frederick Douglass/Greater Rochester International (KROC)
•    Seattle-Tacoma International (KSEA)
•    San Francisco International (KSFO)
•    Norman Y Mineta San Jose International (KSJC)
•    John Wayne/Orange County (KSNA)
•    St Louis Lambert International (KSTL)
•    Syracuse Hancock International (KSYR)
•    Teterboro (KTEB)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

lotnictwo komunikacyjne
Pilot samolotu komunikacyjnego zwykle godzinę przed lotem musi stawić się na lotnisku, następnie przeanalizować dokumentację
wojsko
W ramach cyklu AIRAC 251, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej poinformowała o Strefach Czasowo Wydzielonych (EPTS415, EPTS416, EPTS417, EPTS418, EPTS07A, EPTS07D, EPTS419, EPTS420, EPTS421, EPTS422, EPTS423, EPTS474 i EPTS475) wyznaczonych na potrzeby ćwiczenia wojskowego...
lotnictwo GA
Jak widać poruszone kwestie mogą wywoływać sporo wątpliwości, nieporozumień czy sporów, a ich rozwiązanie wcale nie wymaga od razu drogi sądowej.
lotnictwo komunikacyjne
Podczas praktyk uczą cię, żebyś na daną sytuację miał przygotowane różne plany działania. Instruktor podaje jakiś przykład i pyta: „Jaki ma pan/pani plan na to?”. Odpowiadasz, że zrobisz to i to. I on wtedy mówi: „To całkiem niezły plan, ale co, jeśli tego nie da...

Nasze strony