FAA publikuje AD odnośnie korozji w Piperach PA-28 i PA-32
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) opublikowała dyrektywę zdatności do lotu (AD) 2020-26-16 skierowaną do użytkowników jednosilnikowych modeli Pipera PA28 i PA32. „Powstanie AD zostało zainicjowane przez raport o rozdzieleniu się skrzydeł w jednym z egzemplarzy Pipera, co zostało spowodowane pęknięciem zmęczeniowym w wizualnie niedostępnym obszarze dolnej nasadki głównego dźwigara skrzydła” - czytamy w dyrektywie.
„Dyrektywa wymaga obliczenia faktycznych godzin pracy dla każdego głównego dźwigara skrzydła, aby określić, kiedy wymagana jest inspekcja, sprawdzenie otworów na śruby dolnego głównego dźwigara pod kątem pęknięć i wymiana wszelkich pękniętych głównych dźwigarów skrzydła. FAA podkreśla, że nieprzestrzeganie dyrektywy może doprowadzić do groźnych następstw.
AD będzie wymagać instalacji paneli inspekcyjnych w pobliżu dźwigarów skrzydeł, aby umożliwić technikom dostęp do tego obszaru podczas poszukiwania korozji. W NPRM (zawiadomienie o proponowanych przepisach - Notice of Proposed Rulemaking) FAA zaproponowała sprawdzenie lewego i prawego głównego dźwigara skrzydła pod kątem korozji, a jeśli zostanie ona wykryta, podjęcie wszelkich niezbędnych działań naprawczych.
Dyrektywa FAA 2020-26-16 dostępna jest tutaj (LINK)
Komentarze