FAA: Nowe zasady szkoleń dla pilotów odrzutowców biznesowych
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała, iż od 31 października br. wprowadza nowe przepisy, zgodnie z którymi piloci posiadający uprawnienia na operowanie w załodze jednoosobowej na odrzutowcach biznesowych, będą musieli przechodzić coroczne egzaminy sprawdzające poziom ich umiejętności.
Regulacja będzie obowiązywała pilotów większości nowych lekkich odrzutowców biznesowych, w tym m.in. Eclipse 500, Cessny Citation Mustang, Embraera Phenom 100 i 300. Agencja ogłosiła, iż zmienione zasady szkolenia, które po raz pierwszy zaproponowała dwa lata temu, będą wymagać od ok. 3000 amerykańskich pilotów posiadających licencje tego typu, opłacenia wartych prawie 4 tys. dolarów kontroli umiejętności pilotażowych, które muszą być wykonane albo w symulatorach albo w samolocie w obecności egzaminatora FAA.
Obecnie funkcjonuje wymóg wykonania lotu sprawdzającego z instruktorem co dwa lata, choć firmy ubezpieczeniowe na ogół wymagają częstszego, cyklicznego treningu na symulatorach. Ben Marcus, współzałożyciel kalifornijskiej firmy szkoleniowej JetAviva, powiedział, że najlepszą opcją dla zachowania odpowiedniego poziomu wyszkolenia jest wykonywanie corocznych sesji, choć w niektórych przypadkach, w zależności od poziomu doświadczenia pilota, czas ten powinien być skracany nawet do sześciu miesięcy.
Komentarze