Cirrus SF50 Vision coraz bliżej certyfikacji
Dofinansowana przez nowego właściciela z Chin - Chiny Aviation Industry General Aircraft (CAIGA) – spółka Cirrus planuje w styczniu 2012 r. przedstawić harmonogram certyfikacji oraz plany dotyczące produkcji jej jednosilnikowego odrzutowca SF50 Vision. "CAIGA jest w pełni wdrożona w rozwój programu", powiedział Gary Black, dyrektor sprzedaży Vision. Koncern nabył pakiet większościowy spółki Cirrus w czerwcu br. Chińska firma do tej pory nie ujawniła jeszcze długoterminowych planów związanych z SF50, jednakże akcentowała, iż program ma przed sobą świetlaną przyszłość.
Black poinformował, iż Cirrus otrzymał już prawie 500 zamówień na SF50, każde w oparciu o 50 tys. dolarowe bezzwrotne depozyty. Kaucja blokuje kupującym cenę na poziomie 1,720 mln dolarów za "dobrze wyposażony" model Vision, powiedział Black, dodając, iż kontrahenci mogą po preferencyjnych cenach nabyć również model SR22, jako tymczasowy samolot do szkolenia, dopóki ich odrzutowiec nie zostanie dostarczony.
Aż do listopada, prototyp SF50 wykonywał trzy do czterech lotów w tygodniu i spędził w powietrzu łącznie 650 godzin. Odrzutowiec przechodził również wszystkie aspekty przyszłego programu certyfikacji Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA). Black wyjaśniał, iż po testach, silnik FJ33-4A-19 został wysłany z powrotem do firmy Williams International w celu dokonania dokładnego jego przeglądu. Przed oficjalnym rozpoczęciem cyklu testów w locie, Cirrus musi zbudować linię do produkcji samolotu oraz końcowy prototyp. Black zapowiedział, iż plany firmy zakładają budowę trzech testowych modeli samolotu. Większość projektów użytych w SF50 jest już zatwierdzonych, dodał, chociaż prace jeszcze trwają przy dopracowaniu blokad niektórych mechanizmów, awionice i innych elementach.
Komentarze