Beechcraft planuje rozwój nowej konstrukcji turbośmigłowej
Firma Beechcraft twierdzi, że jest coraz bliżej zdefiniowania kluczowych cech jednosilnikowego samolotu turbośmigłowego, którego rozwój zakłada w najbliższych latach. Nowy produkt ma być dla amerykańskiego producenta pierwszym doświadczeniem na rynku maszyn tego typu, a pomysł na jego rozwój jest częścią zmiany strategii Beechcrafta w kwestii linii produktów tłokowych i turbośmigłowych.
"Mamy ostateczny plan dla wszystkich naszych samolotów, w tym jednosilnikowej turbośmigłowej konstrukcji", powiedział prezes Beechcraft, Shawn Vick. "W związku z szeroką gamą naszych produktów (od turbośmigłowych King Air do tłokowych modeli Baron) wierzymy, że rozwój jednosilnikowego turbośmigłowego samolotu jest naturalną ewolucja. Zapytaliśmy zatem naszych klientów (i innych użytkowników): Czy jeśli zaoferujemy samolot posiadający dobrą wydajność i właściwości operacyjne po określonej cenie zakupu, to będą nim zainteresowani?", kontynuował.
Beechcraft prowadzi również badania mające na celu zebranie wiedzy od operatorów w kwestii użytkowania jednosilnikowych samolotów turbośmigłowych obecnie dostępnych na rynku - w tym modeli Cessna Caravan, Daher Socata TBM 850 i Pilatus PC-12NG. "Zebraliśmy już wiele opinii co daje nam dobre zrozumienie tego segmentu rynku. Jednak do końca 2013 r. będziemy dalej prowadzili badania i dopiero wtedy podejmiemy jakiekolwiek decyzje", tłumaczył Vick.
Kwestia rozwoju samolotu tego segmentu jest jedną z głównych obecnie strategii firmy Beechcraft, która jeszcze w lutym br. znajdowała się na skraju upadłości. „Obecnie jesteśmy dobrze skapitalizowaną spółką z określonym planem dla wszystkich naszych produktów”, powiedział Vick. "Jesteśmy pewni, że w okresie od 2014 r. do końca bieżącej dekady wprowadzimy na rynek nowe produkty”, dodał.
Komentarze