Hadron 3 – nowe skrzydło
Sezon paralotniowy już rozpoczęty. A tymczasem firma Dudek Paragliders poinformowała o opracowaniu nowego skrzydła – Hadron 3.
Hadron 3 jest skrzydłem łączącym najlepsze cechy Hadrona XX i Hadrona 1.1 pod kątem efektywnego latania przelotowego. Precyzyjny w sterowaniu, stabilny z doskonałą wydajnością.
Skrzydło jest przeznaczone dla aktywnie i dużo latających pilotów, którzy znają zachowanie skrzydeł samostatecznych i dobrze nad nimi panują.
Hadron 3 został zaprojektowany jako solidne narzędzie do ekspresowego pokonywania przestrzeni. Cechuje go znaczny zakres prędkości.
Startuje nienagannie, łagodnie i płynnie podnosząc się w górę. Nie zostaje w tyle nawet przy trymerach ustawionych w wolnym położeniu i w bezwietrznych warunkach.
Samostateczność Hadrona 3 jest prawie niezmienna, a speed systemu można używać w całym zakresie pracy trymerów. Podczas przechodzenia przez noszenia lub turbulencje skrzydło tylko nieznacznie zmienia swe położenie nad głową pilota, i dzięki temu nie wymaga jego stałej ingerencji.
W skrzydle Cabrio zastosowane zostały zestawy kolorów – Trzy Nastroje (Three Moods) – Harmony, Energy, Passion.
Hadron 3 koncepcyjnie wywodzi się z Hadrona XX, ale łączy się z prostotą użytkowania znaną z Hadrona 1.1. Wiele rozwiązań konstrukcyjnych jest nowych, począwszy od bardzo wydajnego profilu, po konstrukcję taśm nośnych, na uchwytach sterowniczych kończąc.
Jak informuje firma Dudek Paragliders, shark-nose (SN) na krawędzi natarcia zapewnia lepszą aerodynamikę tego fragmentu czaszy i wyższe ciśnienie wewnętrzne przy szerokim zakresie kątów natarcia (prędkości). Krawędź natarcia usztywniana jest syntetycznymi rdzeniami FET (Flexi Edge Technology), które w znaczący sposób poprawiają jakość startu oraz chronią przed deformacją podczas lotu z dużymi prędkościami. Dodatkowo krawędź natarcia usztywniają wzmocnienia usytuowane pomiędzy celami (LE2R – Leading Edge Double Reinforcements). Prowadzi to do znacznie czystszego profilu na krawędzi natarcia podczas lotu z pełną prędkością. W konstrukcji zastosowaliśmy także inne efektywne metody rozkładu naprężeń czaszy, związane z najnowszymi technologiami szycia.
– Hadron 3 ma maksymalnie uproszczoną budowę taśm, nie posiada Power Attack-a (PA), ani innych skomplikowanych elementów regulacyjnych. Wyposażony jest w trzy rzędy linek (3L), a jego system sterowniczy to nasze dobrze znane i wydajne, autorskie sterowanie 2D, z nowym uchwytem sterowniczym TCT+ (Triple Comfort Toggle), który łączy w sobie cechy uchwytów TCT i TST. Standardem w naszych taśmach jest możliwość wyboru jednego z trzech poziomów bloczków sterówek i możliwość dopasowania położenia magnesów mocujących uchwyty sterownicze. Dzięki tym udoskonaleniom obsługa sterowania jest bardzo intuicyjna – opisują nowe skrzydło producenci.
– Do likwidacji skutków momentu skręcającego, który pojawia się w niektórych konfiguracjach napędu i skrzydła zastosowaliśmy sprawdzony w Warp-ie automatyczny system TEA (Torque Effect Adjuster). Działa on samoczynnie po założeniu linki na odpowiednią stronę w zależności od kierunku występowania momentu skręcającego w napędzie. Taśmy trymera są tak zaprojektowane, aby była możliwość ich wymiany w przypadku zużycia – dodają.
Więcej informacji na stronie www.dudek.eu
Komentarze