Przejdź do treści
Boson w locie (fot. dudek.eu)
Źródło artykułu

Boson – nowe skrzydło

Sezon paralotniowy już w pełni. Dla paralotniarzy firma Dudek Paragliders opracowała na ten sezon już trzecie nowe skrzydło – Boson.

Boson, to samostateczne, szybkie, nośne i zwrotne skrzydło do wózka z napędem PPGG, lub tandemu startującego z nóg PPG.

Boson to skrzydło dla doświadczonych, aktywnie i dużo latających pilotów, którzy znają zachowanie skrzydeł samostatecznych i doskonale nad nimi panują. Zalecane minimum nalotu to 300 godzin i co najmniej 50 godzin nalotów rocznych.

Skonstruowaliśmy go z myślą m.in. o tych, którzy planują startować w zawodach lub zamierzają bić rekordy. Cechuje go znaczny zakres prędkości, precyzyjne sterowanie i duża wydajność – informują przedstawiciele firmy Dudek Paragliders.

Boson powstał na bazie sprawdzonej i docenianej konstrukcji utytułowanego Hadrona Cabrio. Bryła i obrys są podobne, lecz wiele rozwiązań konstrukcyjnych jest nowych, począwszy od długości linek po konstrukcję taśm nośnych, które zostały zmodyfikowane na bazie doświadczeń powstałych podczas użytkowania Hadrona Cabrio. Między innymi zostały one wyposażone w speed system. Linki nośne są krótsze, co pozytywnie wpływa na zwrotność i przebieg startu.

W skrzydle Boson zastosowane zostały zestawy kolorów – Trzy Nastroje (Three Moods) – Harmony, Energy, Passion.

Podczas startu skrzydło podnosi się płynnie i nie ma tendencji do wyprzedzania pilota. Jakość startu zapewnia miedzy innymi usztywniona syntetycznymi rdzeniami (FET - Flexi Edge Technology) krawędź natarcia, które także chronią ją przed deformacją podczas lotu z dużymi prędkościami. W konstrukcji producent zastosował także inne efektywne metody rozkładu naprężeń czaszy, związane z najnowszymi technologiami szycia.

W porównaniu do Hadrona Cabrio Boson ma mniejsze zapotrzebowanie na moc, co oczywiście także ma odzwierciedlenie w mniejszym opadaniu przy wyłączonym silniku. Boson wymaga pewnej uwagi podczas pilotażu w turbulencji, pozostaje jednak stabilny i bezpieczny. Dla komfortu sterowania ważne jest precyzyjne wyregulowanie długości sterówek w stosunku do wysokości punktu podwieszenia w napędzie lub wózku – tu znaczenie może mieć każdy centymetr. – System sterowniczy to nasze dobrze znane i wydajne, autorskie sterowanie 2D, z uchwytami sterowniczymi TCT, oraz z dodatkowymi uchwytami TST używanymi podczas lotu przyspieszonego. W standardzie oferujemy możliwość wyboru jednego z trzech poziomów bloczków sterówek i możliwość dopasowania położenia magnesów mocujących uchwyty sterownicze. Dzięki tym udoskonaleniom obsługa sterowania jest intuicyjna – tłumaczą przedstawiciele firmy Dudek Paragliders.

Jeszcze przed swą premierą Boson pilotowany przez Krzysztofa Romickiego z Wojciechem Strzyżakowskim w roli nawigatora ustanowił rekord świata w odległości przelotu po trasie zamkniętej (trójkąt FAI) w tandemie – 280,41 km.

Więcej informacji na stronie www.dudek.eu

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony