Przejdź do treści
Źródło artykułu

W końcu pogoda na pokładzie online

Dostęp do bieżących informacji meteorologicznych, możliwość uzyskiwania połączeń głosowych i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych, z pewnością może być dla pilotów istotną kwestią podwyższającą poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lotniczych, a także, co niemniej istotne, komfort podróżowania. Teraz, dzięki urządzeniu Garmin GSR 56, usługa ta jest również dostępna na terytorium Polski.

Garmin GSR 56 pobiera dane za pośrednictwem sieci 66 satelitów Iridium krążących po niskiej orbicie Ziemi (Low Earth Orbit - LEO), dzięki czemu piloci (i pasażerowie) statków powietrznych mogą uzyskać na żądanie nie tylko dostęp do informacji pogodowych, głosowych i tekstowych, ale również zobrazowania okolicznego ruchu lotniczego, monitoringu pracy systemów pokładowych, przekroczeń limitów i innych. Urządzenie to współpracuje z panelami typu Garmin G3000, G1000, G600, G500 i G500H.

GSR 56 umożliwia pobieranie prognoz TAF i METAR, które dla danych portów lotniczych mogą dodatkowo zawierać m.in. informacje o wysokości opadów, wyładowaniach atmosferycznych, a także widoczności wzdłuż drogi startowej RVR (Runway Visual Range). Dostęp do usługi można obecnie uzyskać z każdego zakątka Europy, Ameryki Południowej, Australii, Afryki, Bliskiego Wschodu, Azji i USA. Ponadto, na większości terytoriów Europy, Kanady i USA można odbierać graficzne zobrazowanie radarowe o wysokiej rozdzielczości, które może być wyświetlane w pełnych kolorach na urządzeniach typu Garmin G3000, G1000 oraz G600/G500/G500H. Jak informuje producent, kolejne obszary zasięgu dla tej funkcji będą dodawane cyklicznie. Użytkownicy, aby móc kontrolować koszty połączenia, mogą aktualizować dane pogodowe na żądanie lub w zaprogramowanych odstępach czasu.

Kolejną istotną funkcją urządzenia GSR 56 jest możliwość tekstowej komunikacji (sms, e-mail) z dowolnym kompatybilnym telefonem komórkowym lub innym urządzeniem umożliwiającym obsługę wiadomości tekstowych.

Podobnie, możliwe są dwukierunkowe połączenia głosowe, a dzięki zintegrowaniu GSR 56 z interkomem pokładowym, możliwe jest nawiązywanie i odbieranie połączeń podczas lotu przy pomocy zestawu słuchawkowego.

Dla użytkowników biznesowych istotna może być funkcja umożliwiająca śledzenie oraz lokalizację położenia majątku ruchomego oraz personelu. W celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony, Garmin GSR 56 transceiver może automatycznie przekazywać dane o lokalizacji, ścieżce lotu oraz czasie i dacie każdej transmisji. Zastosowane rozwiązania sprawiają, że raporty pozycyjne GPS są automatycznie przekazywane w określonych odstępach czasu, dzięki czemu można łatwo rozpoznać wszelkie nieplanowane odchylenia od czasu i trasy podróży. Korzystanie z urządzenia wymaga opłacenia abonamentu.

Obecnie stosowanie urządzenia GSR 56 jest możliwe w niektórych modelach samolotów wyposażonych w awionikę Garmin G1000. Szczegóły techniczne dotyczące jego użytkowania dostępne są tutaj

Koszty urządzenia i usług:*

GSR56 - cena katalogowa: 14900$

GRFDS

  • aktywacja konta: 35$ (opłata jednorazowa)
  • aktywacja konta na na głos/tekst 15$ (opłata jednorazowa)


Subskrypcja serwisu pogodowego:

  • pogoda europejska: 60$/ miesiąc
  • pogoda USA: 30$/ miesiąc
  • subskrypcja na cały świat: 70$/ miesiąc
  • powiadomienia glosowe i tekstowe: 40$/ miesiąc

Stawki za korzystanie z usługi:

  • 1-50 minut: 1,6$/min
  • 51-100 minut: 1,55$/min
  • 101-250 minut: 1,50$/min
  • 251-500 minut: 1,40$/min
  • 501-1000 minut: 1,30$/min
  • 1001 i więcej minut: 1,20$/min

*Podane ceny mogą ulec zmianie.
Niektóre sklepy internetowe oferują dużo korzystniejszą cenę urządzenia.


Czytaj również: Satelitarna informacja pogodowa w Europie? To możliwe...

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony