Przejdź do treści
Piloci w kokpicie samolotu, fot. traveller.com
Źródło artykułu

Linie walcząc z niedoborem pilotów, podnoszą płace i obniżają wymagania

Po zawirowaniach spowodowanych przez pandemię Covid-19 ponownie pojawił się problem związany z niedoborem pilotów. Linie lotnicze robią wszystko, aby przyciągnąć do siebie lotników i zachęcić więcej osób do rozpoczęcia szkoleń lotniczych. A po dziesięcioleciach niskich zarobków, intensywnych szkoleń i wysyłania na urlopy piloci dostają możliwość kształtowania własnej ścieżki kariery, jednocześnie otrzymując wyższe wynagrodzenie.

Breeze Airways, linia lotnicza założona przez Davida Neelemana z JetBlue Airways, już po siedmiu miesiącach działalności podniosła wynagrodzenie dla swoich pilotów. Nowo zatrudnieni FO latający na E190/E195 odnotują 11% wzrost do 61 USD za godzinę lotu, podczas gdy uposażenie FO na A220 zwiększy się o 24% do 68 USD za godzinę lotu.

Regionalne linie lotnicze, często będące pierwszym punktem zaczepienia dla pilotów ze świeżymi licencjami, powracają do oferowania nowym pracownikom dużych premii za podpisanie z nimi kontraktu. GoJet Airlines z siedzibą w stanie Missouri oferują FO 20 tys. dolarów premii, podczas gdy piloci, którzy mają wystarczające doświadczenie, aby objąć funkcję kapitana, otrzymają 40 tys. dolarów.

United Airlines przygotowują się do otwarcia własnych akademii pilotów w miejscach takich jak Arizona. Chociaż piloci nadal będą ponosili koszty szkolenia, to jednak będą mieli ustalony kurs kariery i dostęp do pomocy finansowej, w tym pożyczek.

Niektóre wymagania dotyczące doświadczenia pilotów są jednak poza kontrolą przewoźników, w tym jeśli chodzi o wymaganą liczbę godzin lotu, które pilot musi posiadać przed zatrudnieniem przez linię lotniczą realizująca przewozy pasażerskie oraz obowiązkowy wiek emerytalny ustalony przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) na 65 lat. Jednak nie wszystkie firmy poszukują pilotów, którzy zamierzają zostać z nimi przez dziesięciolecia. Przykładowo, linie Breeze, chcą zatrudnić starszych pilotów, którzy z powodu pandemii przeszli na wcześniejszą emeryturę, nawet jeśli mają tylko kilka lat do osiągnięcia właściwego wieku emerytalnego.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Czytaj więcej

lotnictwo komunikacyjne
Podczas praktyk uczą cię, żebyś na daną sytuację miał przygotowane różne plany działania. Instruktor podaje jakiś przykład i pyta: „Jaki ma pan/pani plan na to?”. Odpowiadasz, że zrobisz to i to. I on wtedy mówi: „To całkiem niezły plan, ale co, jeśli tego nie da...
lotnictwo GA
Zapraszamy do lektury kolejnego odcinka cyklu „Lotniska/lądowiska GA warte odwiedzenia", w którym przedstawiamy interesujące obiekty lotnicze naszego kraju, nie zawsze szerzej znane środowisku lotniczemu.
lotnictwo GA
Firma Westwings zgodnie z zamierzeniami uruchomiła pod koniec 2021 roku swój pierwszy klub pilota w Polsce, oferując pilotom z licencją dostęp do wynajmu samolotów Piper Warrior II bazowanych w Porcie Lotniczym Poznań-Ławica. Założyciel firmy Michał Zienkiewicz prezentuje...
lotnictwo GA
W ostatnich dniach ukazały się zmiany AIP AIRAC AMDT 251, MIL AIRAC AMDT 142, VFR AIP AIRAC AMDT 153.

Nasze strony