Przejdź do treści
Śmigłowiec Mi-17 (fot. kmdr ppor. Czesław Cichy)
Źródło artykułu

Zakończenie eksploatacji Mi-17

10 marca na lotnisku 43. Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach odbyły się ostatnie loty szkoleniowe na śmigłowcu Mi-17. Po blisko 15 latach Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej zakończyła eksploatację tego typu maszyn.

Eksploatacja śmigłowców transportowych Mi-17 w lotnictwie Marynarki Wojennej rozpoczęła się w kwietniu 2001 roku. Jako pierwsza na lotnisko w Gdyni Babich Dołach trafiła maszyna z numerem burtowym 0608. Trzy miesiące później dołączyła do niej, kolejna z numerem 5528, która była użytkowana na podstawie porozumienia o współpracy pomiędzy Brygadą Lotnictwa Marynarki Wojennej a Spółką Lotos Petrobaltic S.A. W 2014, po rozwiązaniu umowy współpracy, maszyna ta została wycofana z eksploatacji a w styczniu 2016 przetransportowana do czeskich zakładów lotniczych LOM Praha (zobacz: 5528 opuścił Darłowo).

 

 

Ostatni lot szkoleniowy z załogą 43. Bazy Lotnictwa Morskiego na śmigłowcu 0608 odbył się w czwartek, 10 marca, a wykonała go załoga w składzie kpt. pil. Konrad Skóra, kpt. pil. Piotr Smolarek, kpt. Tomasz Łopata oraz bosm. Daniel Krukowski. Bilans 15 lat służby Mi-17 0608 w barwach lotnictwa Marynarki Wojennej zamknął się nalotem ponad 1100 godzin. Dzisiaj maszyna ta została przebazowana na lotnisko 25. Brygady Kawalerii Powietrznej w Leźnicy Wielkiej gdzie wejdzie na wyposażenie 1. Dywizjonu Lotniczego.

 

 
Przebazowanie Mi-17 0608 z Gdyni Babich Dołów do Leźnicy Wielkiej wykonała załoga z 1. Dywizjonu Lotniczego
(fot. kmdr ppor. Czesław Cichy)

Zobacz zdjęcia z ostatnich lotów

kmdr ppor. Czesław Cichy
rzecznik prasowy BLMW

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony