Przejdź do treści
Piper Pilot 100, fot. avweb
Źródło artykułu

Piper zaprezentował model Pilot 100 oraz Pilot 100i

Podczas targów lotniczych Sun’n Fun 2019, które odbywają się w Lakeland na Florydzie, firma Piper zaprezentowała projekt Pilot 100, nowy samolot dedykowany do szkolenia podstawowego VFR i opcjonalnie również IFR. Według producenta, model Pilot 100 oraz Pilot 100i (IFR) zostały zaprojektowane tak, aby sprostać zapotrzebowaniu na nowy samolot szkoleniowy. Cena bazowa Pilot 100 wyposażonego w dotykową awionikę Garmin G3X Touch została skalkulowana na poziomie 259 tys. dolarów, a Pilot 100i 285 tys. dolarów. Bogatsza wersja wyposażona jest w awionikę Garmin G3X Touch, autopilota GFC500 oraz GNX 375.

„Dzięki bezprecedensowemu zapotrzebowaniu na zawodowych pilotów, nasz zespół ściśle współpracuje z kilkoma kluczowymi dostawcami, aby wprowadzić na rynek atrakcyjny cenowo i sprawdzony samolot, który oferuje zaawansowane systemy i osiągi, jakich wymagają szkoły lotnicze” - powiedział Simon Caldecott, prezes Pipera.

„Jesteśmy podekscytowani dodaniem do naszej linii produktów szkoleniowych serii Pilot 100 w cenie, która zapewnia optymalną ekonomikę dla wszystkich operatorów”, dodał. Pilot 100/100i są napędzane silnikiem Continental Prime IO-370-D3A o mocy 180 KM i mogą wykonywać loty z prędkościami przelotowymi dochodzącymi do 128 KTAS, na odległość 522 NM z 45-minutową rezerwą paliwa. Obie wersje będą dostępne (w ograniczonym jeszcze zakresie) począwszy od 2020 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony