Duże rekompensaty dla pasażerów opóźnionych lotów w Kanadzie

Flota należąca do Air Canada

Departament Transportu Kanady wprowadza bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące praw pasażerów linii lotniczych. Zgodnie z nowymi zasadami, pasażerowie, których podróż będzie zakłócona, będą mogli otrzymać w ramach odszkodowania nawet 2400 dolarów kanadyjskich.

Minister Transportu Kanady, Marc Garneau przedstawił plany rządu, które mają zostać wdrożone w dwóch etapach: 15 lipca i 15 grudnia. Jako pierwsze zostaną uchwalone przepisy, zgodnie z którymi, pasażerowie otrzymają 900 dolarów w gotówce lub voucherach (do wyboru), jeśli opóźnienie ich wylotu wyniesie do sześciu godzin i będzie spowodowane odmową przewozu z powodu overbookingu. Stawka ta podwoi się do 1800 dolarów w przypadku opóźnienia do dziewięciu godzin i 2400 dolarów powyżej. Linie lotnicze będą musiały zapłacić również do 2100 dolarów za zagubiony lub uszkodzony bagaż.

Z dniem 15 grudnia opóźnienia niespowodowane czynnikami pogodowymi trwające od trzech do sześciu godzin będą kosztować linie lotnicze 400 dolarów na pasażera i do 1000 dolarów, jeśli wykroczą poza dziewięć godzin. Jednak otrzymanie rekompensaty nie będzie automatyczne. Pasażerowie będą musieli wystąpić do linii o odszkodowanie, a przewoźnik będzie miał miesiąc na ustosunkowanie się do skargi.

Dodatkowo, po trzech godzinach, pasażerom z opóźnionych lotów będzie musiał zaoferować możliwość podróżowania innym rejsem. Zgodnie też z nowymi zasadami, dzieci (w zależności od ich wieku) będą miały przydzielane miejsca w samolotach obok rodziców lub w ich pobliżu. Mniejsze linie lotnicze (przewożące do dwóch milionów pasażerów rocznie) będą musiały płacić dużo niższe rekompensaty, ale nowe przepisy będą również obowiązywały w ich przypadku. 

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus