Przejdź do treści
Zniszczona kopuła radaru w B772 PIA, fot. avherald.com
Źródło artykułu

Zwiększone zużycie paliwa powodem przekierowania rejsu B772 linii PIA

22 stycznia, B772 należący do linii PIA Pakistan International Airlines (znaki rejestracyjne  AP-BMH), który wykonywał lot PK-735 z Peszawaru (Pakistan) do Jeddah (Arabia Saudyjska) z około 300 osobami na pokładzie, wznosił się po starcie z pasa 35 lotniska w Peshawara, gdy doszło do bird strike.

Załoga nie zauważyła anormalnych wskazań na przyrządach pokładowych, więc kontynuowała wznoszenie na FL380. Gdy samolot znajdował się na wysokości przelotowej ok 160 mil na południowy zachód od Peszawaru, piloci postanowili przekierować lot do Karaczi (Pakistan) z powodu zaobserwowanego zwiększonego zużycia paliwa. Samolot wylądował bezpiecznie na pasie startowym 25L w Karaczi ok. 70 minut po decyzji o przekierowaniu.

Po wymianie kopuły nosa samolotu, wystartował on ponownie po ok. 130 min postoju na ziemi i dotarł do lotniska docelowego z opóźnieniem 3,5 godziny.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony