Przejdź do treści
Źródło artykułu

Kilkukrotne mayday B789 Air Canada - dochodzenie w sprawie

19 września, B789 należący do Air Canada (znaki rejestracyjne C-FGEI) wykonywał lot AC-46 z Toronto do Bombaju ze 177 pasażerami i 14 członkami załogami. Samolot otrzymał zgodę na lądowanie i znajdował się na prostej, gdy miejscowe ATC nakazało przerwać podejście ze względu na B738 linii Spicejet, który wcześniej wypadł z pasa i go zablokował.

Dreamliner przerwał podejście na 3800 stopach i rozpoczął nabór wysokości do FL070, a następnie FL080 i FL100. Po około godzinie oczekiwania załoga postanowiła skierować się na zaplanowane lotnisko zapasowe i taką informację przekazała ATC. Kontroler poinformował jednak pilotów, że ten port lotniczy nie może ich przyjąć z powodu braku miejsca na płycie postojowej.

Załoga skonsultowała się z działem operacyjnym i postanowiła przekierować lot na lotnisko Hyderabad (HYD, VOHS) w Indiach. Samolot wzniósł się na FL250 i znajdował się na kursie do HYD, gdy ATC poinformowała, że port tan także nie jest w stanie ich przyjąć z powodu braku miejsca na płycie lotniska. W związku z coraz mniejszą ilością paliwa na pokładzie załoga zgłosiła Mayday, jednak kontroler polecił im stanąć w holding i próbował kilka razy przekierowywać na inne lotniska (na które załoga nie wyraziła zgody), zanim bezpośrednio zwektorował do Hyderabad. Miało to miejsce po czwartym zgłoszeniu Mayday. Samolot wylądował na pasie startowym 09L lotniska Hyderabad 118 minut po przerwaniu podejścia do Bombaju.

Przyczyny zdarzenia są wyjaśniane przez Kanadyjską Radę Bezpieczeństwa Transportu (TSB) oraz jej odpowiednik z Indii.

Więcej informacji na temat tego incydentu dostępnych jest tutaj (LINK)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony