AOPA walczy o zachowanie ważnego dla GA lotniska
Niemiecki oddział Stowarzyszenia Pilotów i Właścicieli Samolotów (AOPA), zwraca się o wsparcie w walce o zachowanie ostatniego betonowego i niekontrolowanego lotniska w okolicach Monachium, które obecnie jest jeszcze wykorzystywane przez lotnictwo ogólne.
Stowarzyszenie argumentuje, iż przyszłość Furstenfeldbruck nie jest jedynie problemem dla pilotów z Bawarii czy Niemiec, ale dla wszystkich, ponieważ jest ono istotnym ogniwem w sieci lotnisk, dzięki któremu lotnictwo ogólne jest realną opcją podróży. Środowisko lotnicze walczy wspólnie o to aby lotniska pozostały otwarte dla GA, ale według AOPY walka o Fürsti jest w chwili obecnej w Europie najważniejszą wśród kampanii tego typu.
Wielu pilotów wysłało e-maile do potencjalnych operatorów Fürsti, w tym firmy motoryzacyjnej BMW, zaznaczając, iż przeznaczają duże środki na zakup samochodów producenta. Argumenty tego typu mają przekonać koncern motoryzacyjny, że w przyszłości część klientów przy zakupie auta będzie brała pod uwagę działania BMW dotyczące Fursti. Takie postępowanie przyniosło wstępne efekty, tym bardziej że wielu pilotów GA zarządza flotami samochodowymi.
AOPA udowodniła, że tor do badań, który BMW chce tam uruchomić może funkcjonować w kooperacji z lotnictwem i apeluje o pozwolenie na zachowanie dla GA małej części tego byłego lotniska wojskowego.
Do 2007 roku Fürsti miało poparcie rządu Bawarii i funkcjonowało jako lotnisko GA dla obszaru Monachium, jednak koncern BMW zażądał prawa do wykorzystania portu lotniczego jako toru testowego dla samochodów. AOPA Niemcy i Aeroklub Monachium są akcjonariuszami spółki operacyjnej Fürsti i w kwestii procesu certyfikacji i zamknięcia lotniska pozwały rząd Bawarii. W najbliższych miesiącach Bawarski Sąd Administracyjny ma wydać werdykt w tej sprawie.
Najbliższe lotnisko GA o porównywalnych do Fürstenfeldbruck parametrach znajduje się w oddalonym o 60 km Ingolstadt – siedzibie Audi.
Stowarzyszenie argumentuje, iż przyszłość Furstenfeldbruck nie jest jedynie problemem dla pilotów z Bawarii czy Niemiec, ale dla wszystkich, ponieważ jest ono istotnym ogniwem w sieci lotnisk, dzięki któremu lotnictwo ogólne jest realną opcją podróży. Środowisko lotnicze walczy wspólnie o to aby lotniska pozostały otwarte dla GA, ale według AOPY walka o Fürsti jest w chwili obecnej w Europie najważniejszą wśród kampanii tego typu.
Wielu pilotów wysłało e-maile do potencjalnych operatorów Fürsti, w tym firmy motoryzacyjnej BMW, zaznaczając, iż przeznaczają duże środki na zakup samochodów producenta. Argumenty tego typu mają przekonać koncern motoryzacyjny, że w przyszłości część klientów przy zakupie auta będzie brała pod uwagę działania BMW dotyczące Fursti. Takie postępowanie przyniosło wstępne efekty, tym bardziej że wielu pilotów GA zarządza flotami samochodowymi.
AOPA udowodniła, że tor do badań, który BMW chce tam uruchomić może funkcjonować w kooperacji z lotnictwem i apeluje o pozwolenie na zachowanie dla GA małej części tego byłego lotniska wojskowego.
Do 2007 roku Fürsti miało poparcie rządu Bawarii i funkcjonowało jako lotnisko GA dla obszaru Monachium, jednak koncern BMW zażądał prawa do wykorzystania portu lotniczego jako toru testowego dla samochodów. AOPA Niemcy i Aeroklub Monachium są akcjonariuszami spółki operacyjnej Fürsti i w kwestii procesu certyfikacji i zamknięcia lotniska pozwały rząd Bawarii. W najbliższych miesiącach Bawarski Sąd Administracyjny ma wydać werdykt w tej sprawie.
Najbliższe lotnisko GA o porównywalnych do Fürstenfeldbruck parametrach znajduje się w oddalonym o 60 km Ingolstadt – siedzibie Audi.
Źródło artykułu
Komentarze