Przejdź do treści
W Tuluzie rozpoczyna się montaż końcowy pierwszego A330neo (fot. Airbus)
Źródło artykułu

W Tuluzie rozpoczyna się montaż końcowy pierwszego A330neo

Airbus rozpoczął montaż końcowy pierwszego A330neo w wersji A330-900 na swojej linii montażu końcowego w Tuluzie. Prace rozpoczęto od przymocowania skrzydeł do centralnej części kadłuba na stacji 40.

A330neo, będący najnowszym członkiem rodziny A330, składającej się z najpopularniejszych na świecie samolotów szerokokadłubowych, bazuje na jej sprawdzonej wydajności, wszechstronności i niezawodności. Ma w zamierzeniu zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa o kolejne 14% na miejsce pasażerskie. Zarówno wersja A330-800, jak i A330-900 posiadają nowe skrzydła inspirowane modelem A350, wyposażone w końcówki typu Sharklet, zapewniające najwyższy poziom aerodynamiki. Są też wyposażone w najnowszej generacji silniki Rolls-Royce Trent 7000 oraz kabiny AirSpace by Airbus, stanowiące najnowsze osiągnięcie w dziedzinie komfortu.

Zaczynaliśmy z ciasno dopiętym harmonogramem rozwoju i dziś finiszujemy idealnie na czas – mówi Odile Jubécourt, kierownik programu A330neo w Airbusie. – Cieszę się mogąc powiedzieć, że jesteśmy dziś w tak dobrej sytuacji, że możemy spełnić wysokie standardy w zakresie dojrzałości i niezawodności, których oczekują od nas nasi klienci. Chciałbym podziękować naszym zespołom za to niesamowite osiągnięcie.

Dzięki najnowszej technologii oszczędzania paliwa, A330neo daje operatorom większe możliwości. Zapewnia on dodatkowe 400 mil morskich zasięgu, co oznacza w sumie 6550 mil morskich zasięgu w przypadku A330-900 oraz 7500 mil morskich w przypadku A330-800. Do dziś 10 klientów zamówiło w sumie 186 samolotów A330neo.

Modele A330-800 oraz A330-900 mają 99% wspólnych części, a jednocześnie 95% ich części jest wspólne z całą flotą A330, co pozwala zoptymalizować koszty i elastyczność wszystkim operatorom korzystającym z tej rodziny samolotów. Linie lotnicze zyskają także dzięki wiodącej na rynku niezawodności tych maszyn oraz niższym kosztom ich utrzymania.

A330 to najpopularniejszy średniego rozmiaru samolot szerokokadłubowy w historii. Do tej pory złożono na niego ponad 1600 zamówień. 1250 samolotów tego typu lata w ponad 120 liniach lotniczych na całym świecie na szerokim zakresie tras, od krajowych i regionalnych po długodystansowe, w tym międzykontynentalne.

Dzięki najniższym kosztom eksploatacji w swojej kategorii i ciągłym inwestycjom w najświeższe innowacje, A330neo jest najwydajniejszym i przynoszącym największe zyski samolotem w swojej kategorii rozmiarowej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony