Przejdź do treści
Lekki śmigłowiec uzbrojony (LAH) Airbus Helicopters
Źródło artykułu

Airbus Helicopters rozpoczął współpracę z Korea Aerospace Industries

Airbus Helicopters będzie partnerem Korea Aerospace Industries w programie opracowania dwóch śmigłowców klasy 5-tonowej. Mają one spełnić wymagania Korei Południowej na śmigłowce nowej generacji – lekki śmigłowiec cywilny (LCH) i lekki śmigłowiec uzbrojony (LAH).

Jako zwycięzca konkursów na śmigłowce LCH i LAH, Airbus Helicopters będzie kontynuować swoje niezwykle owocne relacje z Korea Aerospace Industries związane z wspólnym programem, w wyniku którego powstał dwusilnikowy średni śmigłowiec wielozadaniowy Surion.

„Chcielibyśmy wyrazić swoją wielką wdzięczność wobec Korea Aerospace Industries i rządu Korei Południowej za powierzenie nam tego dużego programu śmigłowcowego”, powiedział Guillaume Faury – prezes Airbus Helicopters. „Zobowiązujemy się do całkowitego wsparcia, aby zapewnić, że projekty LCH i LAH będą zakończone na czas, zgodnie z przewidywanymi kosztami i specyfikacjami”.

Zarówno LCH jak i LAH będą oparte na Airbus Helicopters H155 (znanym poprzednio jako EC155) – najnowszej wersji doskonale sprzedającej się rodziny śmigłowców Dauphin, która obejmuje wariant wojskowy Panther i śmigłowce używane do zadań porządku publicznego, które zademonstrowały swoje możliwości realizując misje na całym świecie.

W ramach nowego zobowiązania, Airbus Helicopters przekaże koreańskiemu partnerowi wiedzę techniczną – co już miało miejsce w programie Surion. Dzięki temu Korea będzie zdolna do opracowania własnego najnowszego produktu, który stanie się wiodącym na świecie śmigłowcem lekkim w kategorii 5-tonowej.

„W programach LCH i LAH będziemy bazować na naszej dotychczasowej kooperacji z Korea Aerospace Industries przy Surionie, który stał się wzorem pomyślnej współpracy w dziedzinie śmigłowców. Kontynuując nasze partnerstwo, znacząco zmniejszymy ryzyko związane z dwoma nowymi programami rozwojowymi, spełniając wszystkie wymagania co do ich zadań”, dodał Faury.
Wersja LCH ma wejść do służby w 2020 roku, wprowadzenie do służby LAH jest planowane na 2022 rok.

Norbert Ducrot, szef Airbus Helicopters w Azji Północnej, wyraził przekonanie o powodzeniu programu, w ramach którego będą opracowane jednocześnie wersja cywilna i wojskowa. „Mamy nie tylko silne partnerstwo z Korea Aerospace Industries, ale także sprawdzony rejestr ciągle rozwijanych śmigłowców cywilnych i wojskowych, z których obydwaj partnerzy będą korzystać w obydwu programach”, oświadczył.

Śmigłowce rodziny Airbus Helicopters Dauphin – na której oparte będą LCH i LAH – zostały dostarczone ponad 60 klientom, a przeszło 1000 śmigłowców tego typu wylatało prawie pięć milionów godzin w służbie. H155 ma tego samego czteroosiowego pilota automatycznego, którego chwalą południowokoreańscy piloci latający Surionem, zapewniającego znakomite osiągi podczas zawisu w ekstremalnych warunkach, a także niezwykle dokładne ustawienia wysokości, prędkości i kursu.


Informacje o Airbus Helicopters

Airbus Helicopters, dawniej Eurocopter, jest częścią Airbus Group, światowego pioniera usług dla przemysłu lotniczego i obronnego. Airbus Helicopters jest numerem jeden wśród producentów śmigłowców i zatrudnia ponad 23 000 pracowników na całym świecie. Airbus Helicopters, ma 44-procentowy udział w rynku śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. Flota firmy będąca w służbie obejmuje w przybliżeniu 12 000 śmigłowców użytkowanych przez ponad 3 000 klientów w ponad 150 krajach.

Międzynarodowa obecność Airbus Helicopters odzwierciedlana jest poprzez spółki zależne i współpracę w 29 krajach, światową sieć centrów usługowych, obiektów szkoleniowych, dystrybutorów i certyfikowanych agentów. Gama cywilnych i wojskowych śmigłowców Airbus Helicopters jest największa na świecie. Wiropłaty Airbus Helicopters stanowią jedną trzecią światowej floty śmigłowców cywilnych i służb porządku publicznego. Priorytetem firmy jest zapewnienie bezpiecznej eksploatacji maszyn tysiącom użytkowników, którzy łącznie spędzają w powietrzu ponad 3 miliony godzin rocznie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony