AgustaWestland Mianuje Oficjalnego Dystrybutora SW-4 w Chinach
PZL-Świdnik, spółka z grupy AgustaWestland, poinformowała, że podczas obywającego się obecnie w Orlando (Floryda, USA) salonu lotniczego Heli-Expo 2015, AgustaWestland podpisała umowę dystrybucyjną z Tuncang Investment Co.,Ltd, na mocy której przedsiębiorstwo zostało mianowane oficjalnym, niewyłącznym, dystrybutorem lekkiego jednosilnikowego śmigłowca SW-4 w Chinach. Umowa obejmuje również zobowiązanie sprzedaży 10 śmigłowców SW-4, które zostaną wyprodukowane w Świdniku. W przyszłości Tuncang Investment mogłoby zostać także Autoryzowanym Centrum Serwisowym śmigłowców SW-4 w Chinach.
Mianowanie oficjalnego dystrybutora śmigłowców SW-4 w Chinach stwarza nowe możliwości eksportowe przed tą maszyną na tym rozwijającym się rynku. Do tej pory PZL-Świdnik dostarczył chińskim klientom pięć śmigłowców tego typu.
To także ważne osiągnięcie dla AgustaWestland, mogącej pochwalić się sprzedażą około 130 śmigłowców różnego typu, które wykorzystywane są w Chinach do realizacji szerokiego zakresu misji cywilnych i parapublicznych. Mowa tu głównie o śmigłowcach AW109 Power, z serii AW119, Grand/GrandNew, AW139, AW169 i AW189 – programach, w których realizację silnie zaangażowany jest PZL-Świdnik, będący centrum doskonałości AgustaWestland w zakresie produkcji kompozytowych struktur lotniczych.
Tegoroczne Heli-Expo to kolejny udany dla SW-4 amerykański salon lotniczy. Rok temu, podczas swojej pierwszej publicznej prezentacji w USA w ramach Heli-Expo 2014 (Anaheim, Kalifornia), największe wrażenie na uczestnikach targów zrobiła obszerna kabina SW-4, która w komfortowych warunkach mieści pięć dorosłych osób oraz fakt, że maszyna produkowana w Świdniku wspierana jest przez globalną sieć sprzedaży AgustaWestland.
Lekki jednosilnikowy wielozadaniowy SW-4, zaprojektowany z myślą o transporcie do pięciu osób (w tym pilota/pilotów), cechuje się niskimi kosztami eksploatacji i łatwością pilotażu, co czyni go znakomitym punktem wejścia do segmentu lekkich śmigłowców turbinowych. Kabina śmigłowca może być z łatwością konfigurowana do realizacji misji transportowych i przewożenia ładunków. Dostęp do wnętrza zapewniają przesuwane drzwi tylne i uchylne drzwi przednie po obu stronach kabiny, która charakteryzuje się płaską podłogą. Za kabiną ulokowano łatwo dostępny przedział bagażowy o dużej pojemności. Kadłub i elementy konstrukcyjne SW-4 zaprojektowano przy użyciu najnowocześniejszych materiałów, m.in. przy znacznym udziale kompozytów.
Śmigłowiec może być wyposażony w szeroki wachlarz opcjonalnego sprzętu, w tym: demontowalne przyrządy sterowania drugiego pilota, zewnętrzny hak ładunkowy, system cięcia napowietrznych przewodów, FLIR / system TV, reflektor i pływaki awaryjne. Wśród imponujących możliwości SW-4, które przewyższają inne konstrukcje w tej klasie, wspomnieć należy o długotrwałości lotu sięgającej 5 godzin 30 minut i zasięgu wynoszącym aż 459 mil morskich (850 km). Z pilotem na pokładzie ładunek użyteczny SW-4 wynosi niemal 600 kg przy maksymalnej masie startowej równej 1800 kg.
Do tej pory, ponad 40 śmigłowców SW-4 zostało dostarczonych przez PZL-Świdnik klientom na całym świecie.
Firma Tuncang Investment Ltd została założona przez Pana Qian Guorong, znanego chińskiego przedsiębiorcę z prowincji Zhejiang. Tuncang jest zaangażowana w integrację zasobów naturalnych oraz zarządzania aktywami. Po latach rozwoju, zakres działalności firmy Tuncang Investment obejmuje zasoby naturalne, produkcję, ogólne inwestycje lotnicze oraz kapitałowe, przemysł w prowincjach Mongolia Wewnętrzna, Ningxia, Hubei, Jiangsu, Zhejiang, Hainan oraz innych prowincjach. W obecnym okresie transformacji gospodarczej, firma Tuncang Investment, wyznająca filozofię zarządzania polegającą na “gromadzeniu zasobów, innowacyjności, współpracy i rozwoju”, oraz aktywnym promowaniu integracji zasobów finansowych, technologii przemysłowych wschodniego wybrzeża oraz bazy przemysłowej, zasobów naturalnych środkowego zachodu, wspiera transformację oraz modernizację przemysłu poprzez model biznesowy służący realizacji zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze