Rosyjscy producenci MC-21 oraz SSJ-100 z nadzieją patrzą na rynek indonezyjski
Rosyjski producent Irkut ma nadzieję przejąć nowe rynki w związku z pojawiającymi się nieoficjalnymi doniesieniami odnośnie negocjowania warunków dostawy dwusilnikowego odrzutowca pasażerskiego MC-21 do Indonezji. Linie Garuda Indonesia właśnie anulowały zamówienie na 49 egzemplarzy B737 MAX, a Lion Air również zapowiadają wycofanie się z porozumień z Boeingiem. Według firmy Irkut, MC-21-300 może dostać swoją szansę, ponieważ samoloty należą do tej samej kategorii wąskokadłubowych konstrukcji co B737 MAX.
Rosja prowadzi obecnie rozmowy na temat sprzedaży samolotu MC-21 z wieloma krajami Azji i Pacyfiku, w tym z Indonezją, powiedział Minister Przemysłu Rosji, Denis Manturow. Dodał, że rejon Azji i Pacyfiku jest dla rosyjskich samolotów „kluczowym rynkiem”, a są tam już użytkowane SSJ-100.
Jednak jedyne cywilne linie lotnicze latające na SSJ-100 w regionie Azji i Pacyfiku, to indonezyjski przewoźnik czarterowy Sky Aviation, które zaprzestał działalności w 2014 r., Zgodnie z informacjami zawartymi na Planespotters.net, trzy SSJ-100 znajdują się obecnie we flocie Królewskich Sił Powietrznych Tajlandii.
W 2018 r. Brussels Airlines i CityJet - dwaj z kilku zagranicznych klientów SSJ - zrezygnowali z używania SSJ-100 z powodu problemów z silnikami i kłopotliwego serwisu, co oznacza, że samoloty tego typu są wykorzystywane w większości przez linie lotnicze w Rosji.
Komentarze