Przejdź do treści
1000 godzin za sterami MiG-29 / fot. 23. Baza Lotnictwa Taktycznego
Źródło artykułu

1000 godzin za sterami MiG-29

W dniu 17 października w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego miało miejsce niecodzienne wydarzenie, gdyż swego rodzaju powietrzną cezurę czasową przekroczył jeden z najlepszych pilotów naszej jednostki. W tym dniu kpt. pil. Grzegorz Czubski na swym lotniczym zegarze przekroczył tysięczną godzinę spędzoną za sterami samolotu MiG-29. To niecodzienne osiągnięcie stanowi naprawdę duże wydarzenie w życiu pilota, będąc jednocześnie powodem do dumy dla całego personelu zabezpieczającego proces lotniczego szkolenia.

Kpt. Czubski swoją przygodę z lotnictwem rozpoczął w 1992 roku wstępując do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie, którą ukończył w stopniu podporucznika w roku 1996.

We wrześniu tego roku objął stanowisko pilota w 3. pułku lotnictwa myśliwskiego w Poznaniu, aby w lutym 1999 roku objąć stanowisko starszego pilota w 10. pułku lotnictwa myśliwskiego w Łasku. W październiku 2003 roku skierowano go do 1.eskadry lotnictwa taktycznego „Warszawa” w Mińsku Mazowieckim, w której to jednostce służył aż do jej rozformowania przechodząc kolejne szczeble od starszego pilota, poprzez starszego instruktora, do dowódcy klucza lotniczego. W sierpniu 2010 roku objął stanowisko dowódcy klucza lotniczego w nowo sformowanej 23.Bazie Lotnictwa Taktycznego, na którym to stanowisku pełni obowiązki do dnia dzisiejszego.

W codziennej służbie charakteryzuje go profesjonalizm w wykonywaniu obowiązków służbowych, a także doskonały kunszt lotniczy. Odzwierciedlenie jego wysokich umiejętności specjalistycznych oraz wyjątkowych zdolności pedagogicznych stanowi fakt, iż właśnie on wprowadza przybywających do naszej jednostki absolwentów dęblińskiej Szkoły Orląt w tajniki latania samolotem MiG-29. Kpt. Czubski to również wielokrotny uczestnik pokazów lotniczych i ćwiczeń w tym również na szczeblu międzynarodowym m. in. Sentry White Falcon 2005, Clean Hunter 2006, Tactical Leadership Programme 2011 i TLP 2012.

Posiada I klasę pilota wojskowego, uprawnienia instruktora oraz pilota doświadczalnego III kategorii, a jego łączny nalot przekracza 2500 godzin. Zasiadał między innymi za sterami samolotów MiG-29, MiG-21, F-16, Hawk, Alpha Jet, An-2, TS-11.
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony