Przejdź do treści
H145 Jupiter HT1 w bazie RAF Shawbury (fot. Airbus)
Źródło artykułu

Brytyjskie ministerstwo obrony zamawia kolejne śmigłowce H145

Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii zamówiło sześć dodatkowych śmigłowców Airbus H145. Zakup ten jest kolejnym etapem odnowy floty wiropłatów i ograniczania liczby typów eksploatowanych maszyn.

Nowe śmigłowce zostaną wysłane na Cypr, gdzie będą przede wszystkim realizować zadania związane z reagowaniem w sytuacjach kryzysowych, a także do Brunei, aby wspierać brytyjskie szkolenie wojskowe w zakresie działań wojennych w dżungli. H145 zastąpią śmigłowce Puma, które obecnie są wykorzystywane do tych misji.

Lenny Brown, dyrektor zarządzający Airbus Helicopters w Wielkiej Brytanii, powiedział: „Gratulujemy Ministerstwu Obrony tej mądrej decyzji, dzięki której odpowiedniej wielkości śmigłowiec jednocześnie spełni wymagania dotyczące zadań na Cyprze i w Brunei. Zakup jest optymalny dla brytyjskiego podatnika i stanowi kolejny ważny krok w procesie racjonalizacji liczby typów śmigłowców transportowych”.

„H145 Jupiter oraz H135 Juno wykazują wyjątkową niezawodność i wszechstronność podczas szkolenia pilotów śmigłowców w wojskowej akademii lotniczej MFTS w Wielkiej Brytanii. Te kluczowe cechy będą autem w realizacji nowych zadań”.

Nowe śmigłowce zostaną dostarczone w przyszłym roku i dołączą do floty 29 H135 i siedmiu H145 szkoły Defence Helicopter Flying School w bazie RAF Shawbury, będącej częścią MFTS. Szkolą się tam wszyscy brytyjscy piloci wojskowi. Większa liczba H145 zapewni oszczędności w zakresie kosztów wsparcia i znacznie skróci czas szkolenia pilotów.

Najnowsza wersja bestsellerowego Airbusa H145 wykorzystuje innowacyjny pięciołopatowy wirnik, zwiększający obciążenie użyteczne helikoptera o 150 kg. Prostota nowej konstrukcji bezprzegubowego wirnika nośnego ułatwia czynności konserwacyjne, poprawia łatwość serwisowania i niezawodność statku powietrznego, a także zwiększa komfort lotu zarówno dla pasażerów, jak i załogi.

Na całym świecie w służbie znajduje się ponad 1675 śmigłowców z rodziny H145, które wylatały łącznie przeszło 7,6 miliona godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy system sterowania silnikiem (FADEC) oraz cyfrową awionikę Helionix. Posiada wydajnego czteroosiowego autopilota, zwiększającego bezpieczeństwo i redukującego obciążenie pilota. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie, a jego emisja CO2 jest najniższa wśród konkurencji.

Awionika Helionix generuje znaczne oszczędności w szkoleniu pilotów ze względu na podobieństwo różnych typów maszyn Airbusa, w tym H135 i H175M.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony