Przejdź do treści
Źródło artykułu

Stowarzyszenie N-Flyers Europe w walce o wolność latania

W ciągu ostatnich trzech miesięcy, Stowarzyszenie N-Flyers Europe, stało się wiodącą siłą w obronie przywilejów lotów posiadaczy licencji FAA (i innych spoza UE) oraz statków powietrznych zarejestrowanych poza Europą.

Organizacja stworzyła fundusz prawny z siedzibą w Brukseli, a członkowie komisji N-Flyers wykonali setki godzin charytatywnej pracy, podobnie jak instruktorzy pilotażu i operatorzy statków powietrznych. Wysiłki te były zaowocowały przesunięciem ostatecznej decyzji dot. konwersji licencji z października na grudzień, a następnie do marca, wydłużeniem okresu karencji oraz wprowadzeniem środków łagodzących, które mogą być zastosowane w najbliższych dwustronnych umowach o bezpieczeństwie.

Część środowiska lotniczego wyraziła jednak niezadowolenie z powodu braku rzeczowych informacji od czasu wydania okresowego sprawozdania, a także faktu, iż EASA oraz Komisja Europejska nie upubliczniły zmienionego projektu Part-FCL czy protokołu z grudniowego posiedzenia.

Najnowsze fakty:

- oświadczenie Komisji na piśmie, zgodnie z którym "Komisja wprowadziła zmiany do wniosku, tak aby zaradzić problemom lotnictwa ogólnego." N-Flyers Europe zaprzeczyło temu stanowczo, wnioskując o dalsze informacje i możliwość wzięcia udziału w przyszłych etapach;

- potwierdzenie, że wymagania odnawiania i konwersji licencji zostały odroczone na okres dwóch lat do kwietnia 2014 r. i odpowiednio kwietnia 2015 r. oraz, że niektóre wspomniane wyżej dwustronne umowy są nadal aktywnym tematem;

- potwierdzenie, że kolejny etap walki N-Flyers odbędzie się w ramach przeglądu Part-FCL przeprowadzonego przez Parlament Europejski.

Aktualne cele N-Flyers:

- rozwijanie publicznej świadomości, członkostwo i wsparcie Członków Parlamentu w całej Europie, którego zadaniem jest zwiększenie nacisku w zbliżającym się procesie podejmowania decyzji przez Komisję Parlamentarną UE (Transport & Energia);

- długoterminowa walka, która ma zapewnić, że obietnice EASA zostaną dotrzymane oraz, że zapobiegnie to dalszym restrykcjom operacyjnym czy serwisowym dotyczącym samolotów z rejestracją N;

- zebranie odpowiednich środków finansowych w celu utworzenia silnego lobby w całej Europie, pomocnego dla funduszu obrony prawnej w Brukseli.

Stowarzyszenie apeluje: „Jeśli chcesz tak bardzo jak my, żeby podejmowane wysiłki odniosły sukces, oto jak możesz pomóc: Jeśli znasz, lub znasz kogoś kto zna członka Parlamentu Europejskiego, który byłby chętny przyłączyć się do koalicji, aby obronić naszą wolność latania w zbliżającej się debacie dot. Part-FCL, prosimy abyś skontaktował się z nami drogą e-mailową: europe@november.aero.

N-Team Europe Flyers
FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony