Przejdź do treści
B738 (A6-FDN) FlyDubai tuż przed katastrofą. Źródło: Flightradar24.com
Źródło artykułu

B738 linii FlyDubai rozbił się w Rosji - korespondencja ATC

19 marca, o godz. 00.41 UTC na lotnisku w Rostowie nad Donem w Rosji doszło do katastrofy B738 należącego do linii FlyDubai (znaki rejestracyjne A6-FDN). Na pokładzie samolotu, który wykonywał rejs FZ 981 z Dubaju, znajdowało się 55 pasażerów i 7 członków załogi – wszyscy zginęli.

Do zdarzenia doszło podczas drugiej próby lądowania w czasie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Samolot rozbił się na lewo od pasa startowego, a wcześniej wykonywał 2h holding w oczekiwaniu na poprawę warunków do lądowania. Jak podał przewoźnik na swoim profilu portalu społecznościowego, "Badamy szczegóły wypadku i opublikujemy nowe informacje, jak tylko będą dostępne”.



Jak poinformowały lokalne władze, większość pasażerów pochodziła z okolic Rostowa. W specjalnym oświadczeniu, rosyjskie Ministerstwo ds. Sytuacji Nadzwyczajnych poinformowało, iż za pierwszym razem lądowanie było nieudane, a druga próba, do której doszło o 03.41 LT, zakończyła się katastrofą. Na jej miejsce natychmiast przybyły służby ratunkowe i strażacy. Pożar został szybko ugaszony. Szczątki B738 zostały rozrzucone na dużym obszarze koło pasa startowego.

Samolot przed katastrofą oczekiwał nad lotniskiem około 2 godzin. Obraz ze strony Flightradar24 ilustruje lot tuż przed katastrofą (kliknij w obraz poniżej):

Lotnisko zostało zamknięte i prawdopodobnie nie wznowi normalnej pracy przez całą sobotę. Wszystkie starty i lądowania zostały odwołane. Przybywające samoloty kierowane są na lotnisko w Krasnodarze.



Prezes Flydubai Ghaith Al Ghaith, powiedział: "Przekazujemy nasze najgłębsze kondolencje rodzinom pasażerów i członków załogi. Wszyscy we Flydubai jesteśmy w głębokim szoku i nasze myśli są własnie z nimi. Jeszcze nie znamy wszystkich szczegółów wypadku, ale jesteśmy w ścisłej współpracy z władzami w celu ustalenia jego przyczyn. Czynimy wszelkie starania w celu opieki nad rodzinami ofiar i zapewnimy im wszelką możliwą pomoc".



Metar:


URRR 190200Z 25011MPS 4600 1700SW SHRA BKN014 BKN032CB OVC100 06/04 Q0997 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE740/0987

URRR 190130Z 24012G18MPS 4400 1700SW SHRA BKN013 BKN032CB OVC100 06/04 Q0997 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE740/0987

URRR 190100Z 24014G22MPS 3800 -SHRA BKN014 BKN033CB OVC100 06/04 Q0997 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE740/0987

URRR 190030Z 24012G19MPS 6000 -SHRA SCT018 BKN036CB OVC100 06/04 Q0998 R22/290046 TEMPO 25017G25MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE741/0988


URRR 190000Z 24010MPS 8000 -SHRA SCT017 BKN040CB OVC100 06/03 Q0998 WS R22 R22/290046 TEMPO 25015G20MPS 1000 SHRA BR SCT003 BKN020CB RMK QFE741/0988

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony