Czech Sport Aircraft odpiera zarzuty Pipera
Przedstawiciele firmy Czech Sport Aircraft (CSA) poifnormowali, iż powodem zakończenia współpracy pomiędzy czeską spółką, a amerykańską Piper Aircraft, był spór o sposób wprowadzania na rynek samolotu PiperSport. Jak wskazuje komunikat prasowy CSA, producent chciał sprzedawać maszynę na ogólnoświatowym rynku, a nie tylko w Stanach Zjednoczonych.
Piper Aircraft twierdził wcześniej, że brak porozumienia jest spowodowane jedynie różnicą w filozofii obu przedsiębiorstw, odwracając zapytania o szczegóły, twierdzeniem: "Jesteśmy w trakcie przeprowadzania zmian". Jednocześnie spółka podtrzymała zobowiązanie uczestnictwa w targach lotniczych US Sport Aviation Expo w Sebring, na Florydzie.
W ostatnich dniach, dealerzy PiperSport zawiązali stowarzyszenie, którego celem jest dalsza i niezakłócona dystrubucja samolotu pod nazwą SportCruiser, która wykorzystywana była przed zawarciem w styczniu 2010 r. przez firmę Piper porozumienia. Wszystkie salony sprzedaży z całego świata, zobowiązały się dalej utrzymywać ofertę CSA, łącznie z zapewnieniem serwisu i obsługi gwarancyjnej.
Czeska firma oznajmiła, że jest stabilna finansowo, posiada obecnie 150 zamówień na model SportCruiser, który nadal poddawany jest pracom rozwojowym. CSA poinformowała również, że w pierwszym kwartale 2011r. ogłosi nowe ważne zmiany w projekcie samolotu, łącznie z ulepszeniem niektórych właściwości lotnych. Podczas kwietniowych targów lotniczych AERO Friedrichshafen, spółka ma dodatkowo zaprezentować projekt wojskowego samolotu szkoleniowego.
Komentarze