Przejdź do treści
Setny Pipistrel Velis Electro
Źródło artykułu

Setny Pipistrel Velis Electro

Pipistrel, spółka należąca do Textron Inc., ogłosiła początkiem Marca wyprodukowanie setnego egzemplarza samolotu Velis Electro, pierwszego na świecie samolotu elektrycznego z certyfikatem typu wydanym przez EASA.

Velis Electro o numerze seryjnym (S/N) 100 został dostarczony do Green Aerolease, francuskiej firmy zajmującej się wynajmem i dzierżawą głównie samolotów elektrycznych, której celem jest przyspieszenie transformacji środowiskowej lotnictwa GA w całej Europie poprzez oferowanie pełnej usługi wynajmu.

"Velis Electro wyznacza nowy trend w kierunku rozwoju bardziej zrównoważonych środowiskowo rozwiązań w lotnictwie cywilnym, a wejście do służby S/N 100 jest dla nas znaczącym osiągnięciem" - powiedział Gabriel Massey, prezes i dyrektor zarządzający Pipistrel.

"Dzięki ponad 15-letniemu doświadczeniu zebranego w elektrycznej awiacji, samolot ten oferuje szkołom lotniczym bardziej przyjazną dla środowiska możliwość szkolenia przy jednocześnie niewielkich kosztach eksploatacji".

W tym samym czasie Green Aerolease odebrało również swój pierwszy samolot Pipistrel Explorer, wszechstronny dwumiejscowy samolot z silnikiem spalinowym, z możliwością wykonywania lotów VFR w dzień i w nocy (VFR) oraz  zamierzonych korkociągów.

Uzupełnienie oferty Green Aerolease o samolot Explorer, pokazuje zaufanie do  producenta w zakresie dostarczania sprawdzonych lekkich samolotów sportowych, zaprojektowanych specjalnie dla rynku szkoleń lotniczych.

"Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Pipistrel, jednocześnie kształtując przyszłość lekkiej awiacji, która będzie cichsza i bardziej ekologiczna właśnie dzięki samolotom takim jak Velis Electro". - powiedział Charles Cabillic, założyciel Green Aerolease.

Velis Electro został certyfikowany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) w 2020 roku, ale także przez inne obce nadzory lotnicze. Aktualnie samolot jest  eksploatowany w ponad 30 krajach na całym świecie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony