Przejdź do treści
Port Lotniczy Kraków-Balice - samolot na pasie startowym - widok z tyłu (fot. Biuro Prasowe UMWM)
Źródło artykułu

Kraków: budowa drugiego pasa startowego opóźniona

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Kielcach nakazała krakowskiemu portowi lotniczemu na uzupełnienie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, która pozwoliłaby na budowę drugiej, niezależnej drogi startowej – dowiedział się Rynek Lotniczy.

Długo wyczekiwana, przez zarząd Balic, inwestycja zostanie odłożona w czasie, albowiem czas postępowania na wydanie decyzji środowiskowej został wydłużony do końca września br.

Planowany nowy pas startowy ma zostać ulokowany na północ od obecnie wykorzystywanego pasa startowego i będzie obrócony o 4,7 stopnia w taki sposób, aby poprawić pojawiające się przeszkody w przypadku funkcjonowania dwóch pasów. Nowy pas startowy ma mieć 2 800 metrów długości i 45 metrów szerokości, jak i po 7,5 metrów poboczy po obu stronach. 

Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II w podkrakowskich Balicach chęć budowy drugiego pasa startowego wyraża od długiego czasu, a dokładnie od roku 2016. Właśnie wtedy dokumentację do rozpatrzenia wniosku o zgodę środowiskową, która jest konieczna przy tak dużych inwestycjach otrzymali urzędnicy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie. W takich dokumentach bada się m.in. oddziaływanie lotniska na okolicę. Po tym, jak okazało się, że żona dyrektora oddziału posiada działki na terenie objętym postępowaniem – sprawę przeniesiono do Kielc.

Krakowskie lotnisko złożyło do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach drugi wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, która pozwoli na rozpoczęcie realizacji wyczekiwanej inwestycji. Złożony przez Kraków Airport raport okazał się niekompletny i wielu częściach błędny.

Cały artykuł czytaj na stronie: rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony