CTR i TMA lotniska Olsztyn-Mazury od 31 marca
Od 31 marca (środa) nad lotniskiem Olsztyn-Mazury (EPSY) zacznie obowiązywać strefa kontrolowana lotniska CTR oraz rejon kontrolowany lotniska TMA (zgodnie z AIP AIRAC AMDT 174).
W EPSY na przemian będzie dostępna służba kontroli i służba lotniskowej informacji powietrznej (AFIS). Obie służby dostępnę bedą pod tą samą częstotliwością: 118.025 MHz
Godziny pracy Wieży EPSY:
Wtorek - Sobota 0500-0700 UTC
Wtorek - Sobota 1430-17:00 UTC
Niedziela 1300-1500 UTC
SUN 1700-1900 UTC
Aktualizacja 30.06.2016
B1807/16
TWR/CTR/TMA OLSZTYN-MAZURY CLSD. 31 MAR 00:00 2016 UNTIL 23 JUN
23:59 2016. CREATED: 25 MAR 14:25 2016
W lipcu 2015 r., Polska Agencja Żeglugi Powietrznej przeprowadziła konsultacje społeczne odnośnie kształtu nowotworzonego TMA Szymany, które przyniosły bardzo duży oddźwięk wśród użytkowników przestrzeni. Pośród nich liczną grupę stanowili szybownicy (głównie Aeroklubu Warmińsko - Mazurskiego), którzy zwrócili uwagę na duże utrudnienia, jakie generowałaby lotom szybowcowym północna część zaproponowanych wstępnie wariantów TMA Szymany.
Mając na uwadze powyższe uwagi użytkowników, PAŻP dokonał modyfikacji projektów procedur dla lotniska w taki sposób, aby zmniejszyć - jak to jest tylko możliwe - granice poziome i pionowe TMA na północ od lotniska EPSY.
W rezultacie udało się tak zaprojektować procedury, żeby część TMA Szymany wysunięta najbardziej na północ zaczynała się od 5500 ft AMSL, a nie jak we wcześniejszych propozycjach od 3500 ft. W konsekwencji modyfikacji procedur, dolna granica segmentu TMA położona najbliżej CTR, została obniżona z 2000 ft do 1500 ft AMSL.
Zmodyfikowany projekt TMA Szymany został omówiony z przedstawicielami Aeroklubu Warmińsko – Mazurskiego, którzy pozytywnie ocenili dokonaną modyfikację granic. Dodatkowo wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników Aeroklubu opracowano propozycję kilku rejonów lotów szybowcowych zlokalizowanych w TMA Szymany (AREA DAJTKI), których dostępność będzie uzależniona od kierunków aktualnie stosowanego RWY w użyciu na lotnisku EPSY.
Czytaj również:
Poprawki do AIP - zmiana: AIP AIRAC AMDT 174
Informacje mają charakter TYLKO ORIENTACYJNY dlapilota.pl nie bierze ŻADNEJ odpowiedzialności za ewentualne błędy w niniejszej interpretacji. Informacje operacyjne należy sprawdzić we WSZYSTKICH OFICJALNYCH publikacjach!
Komentarze