Latajmy Bezpiecznie: Ilość paliwa w samolocie - zasada ograniczonego zaufania
Drodzy Czytelnicy, niniejszym publikujemy opis zgłoszenia, które Zespół Latajmy Bezpiecznie otrzymał od jednego z pilotów (temat sprzed lat), a w którym opisana jest sutyacja stosowania zasady ograniczonego zaufania
Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku
Co na zdrowy rozum oznacza airmanship? Znaczy latać bezpiecznie i zgodnie z przepisami?
Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku - część 2
Druga część artykułu "Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku" zamieszczonego w biuletynie Latajmy Bezpiecznie
Latajmy Bezpiecznie: Kilka zdań na temat zagrożeń obsługowych...
Podobnie jak w innych dziedzinach lotnictwa w naszym kraju trudno o jednolity tekst dotyczący każdego rodzaju lotnictwa
Latajmy Bezpiecznie: 7 ważnych myśli…
Niekoniecznie sytuacje nienormalną musi spowodować poważna usterka techniczna
Latajmy Bezpiecznie: Problemy plastików
Chcesz bezobsługowy płatowiec? – kup maszynę wykonaną z laminatu. Czy aby na pewno jest to prawdą?
Latajmy bezpiecznie - Odkrywanie szczegółów technicznych
Okresowo, na swój własny użytek, przeglądam raporty z niektórych wypadków – opatrzonych nagłówkiem „techniczne” czy „problemy z silnikiem”
Latajmy Bezpiecznie: Przeciągnięcie, korkociąg i nie tylko
Umiejętności prawidłowego postępowania w sytuacjach awaryjnych podczas lotu mają kapitalne znaczenie dla naszego bezpieczeństwa
Latajmy Bezpiecznie: CRM – TEM – HF
Co to jest „CRM” – „każdy wie”. A TEM? A DODAR? A HF? Kilka pojęć, o których jest sporo w literaturze
Latajmy Bezpiecznie: Uwagi do szkolenia szybowcowego
Na początku działalności naszego Zespołu, jako jedno z głównych zagrożeń bezpieczeństwa w „małym lotnictwie” określiliśmy brak wystarczającej liczby doświadczonych instruktorów
Latajmy Bezpiecznie: Bezpieczny krąg...
Jednym z tematów, który pojawiał się często w zgłoszeniach do zespołu Latajmy Bezpiecznie
Latajmy Bezpiecznie: "Jak nie wlecieć tam, gdzie się nie powinno?"
Naruszenia przestrzeni powietrznej będące udziałem general aviation to nie tylko polski problem
Latajmy Bezpiecznie: Odlecieć od lotniska...
Po dziesiątkach wykonanych kręgów nadlotniskowych, przychodzi pora, by odlecieć trochę dalej od lotniska
Latajmy Bezpiecznie: Wlot VFR w IMC – nie utrać kontroli
Lot według przepisów VFR, który jest wykonywany de facto w warunkach IMC lub wlot nieprzeszkolonego pilota
Latajmy bezpiecznie: Czym jest Just Culture?
Nie zawsze rozbudowane teorie naukowe są praktyczne na pierwszy rzut oka. Zwłaszcza, jeśli dotyczą dziedziny, delikatnie mówiąc, niepopularnej wśród pilotów – prawa
Latajmy Bezpiecznie: Akrobacja – wyprawa w trzy wymiary
Dlaczego latamy? Odpowiedzi jest wiele – „Bo to ciekawe i fajne”. No cóż, wielu z tych, co sobie posiedzą kilkanaście godzin dziennie
Latajmy Bezpiecznie: Jak przewidzieć awarię silnika
To było około mojej 50. godziny w mojej książce lotów pilota samolotowego. Przyszedłem na lotnisko dużo wcześniej – bo nie mogłem się doczekać latania
Latajmy Bezpiecznie: 7 ważnych myśli…część 2
Druga część artykułu „7 ważnych myśli” opublikowanego przez Zespół Latajmy Bezpiecznie
Latajmy Bezpiecznie: O Krajowym Programie Bezpieczeństwa w Wielkiej Brytanii
Powstanie Zespołu latajmybezpiecznie.org w 2008 roku niejako wymusiły zasady ustalone przez organizacje międzynarodowe – aneks 13 ICAO
Latajmy Bezpiecznie: Nowe przepisy dotyczące czasu czynności lotniczych
18 lutego czeka nas może nie rewolucja, ale, od wielu lat, pierwsza poważna zmiana w ograniczeniach czasu pracy załóg lotniczych