Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku

Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po Polsku

Co na zdrowy rozum oznacza airmanship? Znaczy latać bezpiecznie i zgodnie z przepisami?

Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku - część 2

Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku

Druga część artykułu "Dobra praktyka lotnicza – czyli AirManShip po polsku" zamieszczonego w biuletynie Latajmy Bezpiecznie

Latajmy Bezpiecznie: Kilka zdań na temat zagrożeń obsługowych...

Obsługa techniczna samolotu Cessna 172

Podobnie jak w innych dziedzinach lotnictwa w naszym kraju trudno o jednolity tekst dotyczący każdego rodzaju lotnictwa

Latajmy Bezpiecznie: 7 ważnych myśli…

Latajmy Bepziecznie - 7 ważnych myśli

Niekoniecznie sytuacje nienormalną musi spowodować poważna usterka techniczna

Latajmy Bezpiecznie: Problemy plastików

Latajmy Bezpiecznie: Problemy plastików

Chcesz bezobsługowy płatowiec? – kup maszynę wykonaną z laminatu. Czy aby na pewno jest to prawdą?

Latajmy bezpiecznie - Odkrywanie szczegółów technicznych

Latajmy bezpiecznie - odkrywanie szczegółów technicznych

Okresowo, na swój własny użytek, przeglądam raporty z niektórych wypadków – opatrzonych nagłówkiem „techniczne” czy „problemy z silnikiem”

Latajmy Bezpiecznie: Przeciągnięcie, korkociąg i nie tylko

LatajmyBezpiecznie - Przeciągnięcie, korkociąg i nie tylko

Umiejętności prawidłowego postępowania w sytuacjach awaryjnych podczas lotu mają kapitalne znaczenie dla naszego bezpieczeństwa

Latajmy Bezpiecznie: CRM – TEM – HF

Latajmy Bezpiecznie: CRM – TEM – HF

Co to jest „CRM” – „każdy wie”. A TEM? A DODAR? A HF? Kilka pojęć, o których jest sporo w literaturze

Latajmy Bezpiecznie: Uwagi do szkolenia szybowcowego

Latajmy Bezpiecznie: Uwagi do szkolenia szybowcowego

Na początku działalności naszego Zespołu, jako jedno z głównych zagrożeń bezpieczeństwa w „małym lotnictwie” określiliśmy brak wystarczającej liczby doświadczonych instruktorów

Latajmy Bezpiecznie: Bezpieczny krąg...

LatajmyBezpiecznie - bezpieczny krąg

Jednym z tematów, który pojawiał się często w zgłoszeniach do zespołu Latajmy Bezpiecznie

Latajmy Bezpiecznie: "Jak nie wlecieć tam, gdzie się nie powinno?"

Latajmy Bezpiecznie - Jak nie wlecieć tam, gdzie się nie powinno?

Naruszenia przestrzeni powietrznej będące udziałem general aviation to nie tylko polski problem

Latajmy Bezpiecznie: Odlecieć od lotniska...

Latajmy Bezpiecznie: Odlecieć od lotniska

Po dziesiątkach wykonanych kręgów nadlotniskowych, przychodzi pora, by odlecieć trochę dalej od lotniska

Latajmy Bezpiecznie: Wlot VFR w IMC – nie utrać kontroli

Wlot VFR w IMC – nie utrać kontroli

Lot według przepisów VFR, który jest wykonywany de facto w warunkach IMC lub wlot nieprzeszkolonego pilota

Latajmy bezpiecznie: Czym jest Just Culture?

Latajmy Bezpiecznie - Czym jest Just Culture?

Nie zawsze rozbudowane teorie naukowe są praktyczne na pierwszy rzut oka. Zwłaszcza, jeśli dotyczą dziedziny, delikatnie mówiąc, niepopularnej wśród pilotów – prawa

Latajmy Bezpiecznie: Akrobacja – wyprawa w trzy wymiary

Latajmy Bezpiecznie: Akrobacja – wyprawa w trzy wymiary

Dlaczego latamy? Odpowiedzi jest wiele – „Bo to ciekawe i fajne”. No cóż, wielu z tych, co sobie posiedzą kilkanaście godzin dziennie

Latajmy Bezpiecznie: Jak przewidzieć awarię silnika

Latajmy Bezpiecznie: Jak przewidzieć awarię silnika

To było około mojej 50. godziny w mojej książce lotów pilota samolotowego. Przyszedłem na lotnisko dużo wcześniej – bo nie mogłem się doczekać latania

Latajmy Bezpiecznie: 7 ważnych myśli…część 2

Latajmy Bezpiecznie: 7 ważnych myśli…część 2

Druga część artykułu „7 ważnych myśli” opublikowanego przez Zespół Latajmy Bezpiecznie

Latajmy Bezpiecznie: O Krajowym Programie Bezpieczeństwa w Wielkiej Brytanii

Latajmy Bezpiecznie - O Krajowym Programie Bezpieczeństwa w Wielkiej Brytanii

Powstanie Zespołu latajmybezpiecznie.org w 2008 roku niejako wymusiły zasady ustalone przez organizacje międzynarodowe – aneks 13 ICAO

Latajmy Bezpiecznie: Nowe przepisy dotyczące czasu czynności lotniczych

Latajmy Bezpiecznie: Nowe przepisy dotyczące czasu czynności lotniczych

18 lutego czeka nas może nie rewolucja, ale, od wielu lat, pierwsza poważna zmiana w ograniczeniach czasu pracy załóg lotniczych

Latajmy Bezpiecznie: Wypadek podczas startu za wyciągarką

Start szybowca za wyciągarką

Poniższy tekst jest zaczerpnięty z czasopisma GASCo wydawanego w Wielkiej Brytanii. Prezentuje zasady „tamtego systemu” szkolenia szybowcowego