Aircar rozpoczyna proces certyfikacji EASA

Aircar, latający samochód, fot. youtube

„Science fiction staje się teraz rzeczywistością” – twierdzi firma Klein Vision ze Słowacji. I rzeczywiście Aircar spektakularnie

Pierwsi klienci na eFlyer 800, w pełni elektryczną dwusilnikową konstrukcję

eFlyer 800, fot. FlightGlobal

Firma Bye Aerospace poinformowała o sprzedaży pierwszych egzemplarzy swojego dwusilnikowego elektrycznego samolotu

Koniec euforii: DHL wycofuje się z projektu dostaw realizowanych przez drony

Dostawa kurierska realizowana dronem, fot. DHL

Osiem lat temu demonstracja drona paczkowego DHL w Bonn spotkała się z ogromnym entuzjazmem mediów: mała konstrukcja nazwana

Athens Flying Week już w weekend 4-5 września

Athens Flying Week, fot. Viva.gr

W dniach od 4 do 5 września w bazie lotniczej Tanagra, ok. 40 km na północ od Aten, odbędzie się dziewiąta edycja największych

Niepewna przyszłość Avgas 100LL

Tankowanie samolotu

Prawdopodobnie nie wszyscy słyszeli jeszcze o skrótach ECHA, REACH, PAFI i TEL, ale jeśli ktoś nie lata na paliwie Avgas 100LL, to też nie są

Postępowanie UE przeciwko Danii za odmowę zezwolenia na stacjonowanie samolotów zarejestrowanych za granicą

C172 na duńskich znakach rejestracyjnych, fot. IAOPA

Komisja Europejska podjęła pierwsze kroki przeciwko Danii za odmowę zezwolenia na stacjonowanie w tym kraju statków powietrznych

Wyzwania wspólnego użytkowania przestrzeni powietrznej przez lotnictwo załogowe i UAV

Loty UAV i załogowego lotnictwa we wspólnej przestrzeni powietrznej, fot. Applanix

Jak wiadomo, przepisy Komisji Europejskiej dotyczące U Space zostały opublikowane z datą wejścia w życie w 2023 r. Tam gdzie

Terytorium Rosji w pokryciu aplikacji SkyDemon

SkyDemon - zobrazowanie Rosji, fot. SkyDemon

SkyDemon, który jest kompleksowym rozwiązaniem do planowania lotów VFR i oprogramowaniem wspierającym nawigowanie

Stanowisko IAOPA w kwestii systemów unikania kolizji podczas lotu GA

System unikania kolizji w powietrzu, fot. IAOPA

Odkąd lotnictwo rozpoczęło się rozwijać, jednym z największych zagrożeń była zawsze kwestia możliwości doprowadzenia do kolizji podczas lotu

Weź udział w krótkiej ankiecie internetowej i pomóż IAOPA ulepszyć GA!

Ankieta GA 2021

Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA) oraz Stowarzyszenie Pilotów i Właścicieli

Inicjatywa AOPA Danmark na rzecz bezpieczeństwa na prywatnych lotniskach

Oznaczenia poziome dróg kołowania, fot. Flight Literacy

Po wielu tragicznych wypadkach, które miały miejsce w ostatnich latach, duński oddział Stowarzyszenia AOPA  rozpoczyna

Jak Brexit wpływa na loty GA do i z Wielkiej Brytanii

Fairoaks Airport w Wielkiej Brytanii, fot. Fairoaks Airport

Brytyjska AOPA ma nadzieję, że w pewnym momencie w 2021 r. znów będzie można bezpiecznie podróżować i wznowić loty za granicę

Dwustronne porozumienie w sprawie uznawania licencji między FAA, a EASA - wielki hit czy może nie?

Kokpit małego samolotu

Przez wiele dziesięcioleci pozyskiwanie licencji w USA było pragmatyczną i bezpieczną alternatywą dla znacznie bardziej

AOPA Italy świętuje obchody 50. rocznicy rajdu Rzym-Tokio

SIAI-Marchetti S-205 podczas lotu Roma-Tokyo, fot. Avionews

15 listopada 1970 r., miesiąc po wylocie z rzymskiego portu lotniczego „Urbe”, czteromiejscowy jednosilnikowy

Spadek sprzedaży konstrukcji GA z powodu COVID-19

Samoloty wewnątrz hangaru, fot. Standard Examiner

Amerykańskie Stowarzyszenie Producentów Lotnictwa Ogólnego (GAMA) poinformowało, że w pierwszej połowie 2020 r. dostawy

Brexit oznacza problemy w kwestii uznawania licencji pomiędzy Wielką Brytanią, a EASA

Brexit w lotnictwie, fot. Business Insider

31 grudnia 2020 r. zbliża się wielkimi krokami, a wraz z nim koniec okresu przejściowego Wielkiej Brytanii w EU, ale do 31 grudnia 2022 r.

EASA opublikowała wytyczne Covid19 dla GA

Wytyczne Covid19  EASA dla GA

W ramach działań wspierających powrót do normalnych operacji lotnictwa GA, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA)

IAOPA: Skutki pandemii koronawirusa dla GA w Europie

Sektor general aviation

Państwa europejskie walczą z koronowirusem na różne sposoby, a kilka z nich niestety zakazało lotów VFR lub wykonywania ich przez statki powietrzne segmentu lot

Covid-19, a przedłużanie uprawnień lotniczych GA

Licencja lotnicza EASA, okładka, fot. Flyer Magazine

Z powodu wybuchu epidemii koronawirusa wiele prowadzonych działań zostało wstrzymanych. W większości krajów europejskich można

VFR night w końcu dozwolone w Holandii

VFR night, fot. IAOPA

Nocne loty VFR w Holandii mogły być jak dotąd wykonywane w ramach procesu szkolenia lotniczego i były niedostępne dla przeciętnego pilota