Sprzedam lub oddam w dzierżawę nowy zbiornik paliwa lotniczego -przenośna, kontenerowa stacja tankownia
OFERTA TYMCZASOWEJ KONTENEROWEJ STACJI TANKOWANIA STATKÓW
POWIETRZNYCH typu KSTSP-AVB-NFS-30000/3 – DN2500 ( do benzyny
lotniczej AVGAS100LL , nafty lotniczej JET-A1, benzyny Pb95 )
A. Specjalistyczny , dwupłaszczowy, 3-komorowy zbiornik naziemny, stalowy ,poziomy , stacjonarny, o
pojemności łącznej wszystkich komór 30m3 ; kształt cylindryczny - poziomy; przeznaczony do paliw
lotniczych; oznaczenie typu AVB-NFS-30000/3 ( średnica dennicy DN2500 mm) , kolor zbiornika biały
RAL9010, rok produkcji 2024/2025
B. Trzy układy tankowania statków powietrznych wyposażony w dystrybutory do celów
wewnętrznych rozliczeń ( wydawanie paliwa w temp. rzeczywistej) + niezbędny osprzęt i wyposażenie
peryferyjne ( automatyczne zwijadło, specjalistyczny filtr paliwa lotniczego, nalewak automatyczny do
tankowania statków powietrznych , zabezpieczenia elektryczne). Montaż szaf bokiem do dennicy – wysięg
węży do tankowania prostopadle do osi zbiornika – wzorem z lokalizacji Gliwice - Trynek i Kąkolewo EPPG
C. Zintegrowany system zarządzania: Tankomat TERMINAL CONTROL-BOX 3.0 wraz z elektronicznym
systemem kontrolno-pomiarowym monitoringu ilości paliwa ( komplet na 3 komory) z trzema
hydrostatycznymi sondami paliwa 4-20mA , centralką systemową zintegrowaną z monitoringiem przecieku
, rozliczanie paliwa w temp. rzeczywistej , opcja alarmów, opcja automatycznej rejestracji dostaw paliwa
Specjalistyczny, magazynowo – pomiarowy, naziemny, cylindryczny, stalowy,
dwupłaszczowy zbiornik, stacjonarny-umiejscowiony, poziomy, do paliw lotniczych ,
typu AVB-NFS-30000 DN2500 + niezbędny osprzęt i konieczne wyposażenie
zbiornika /komory zbiornika:
a) zbiornik fabrycznie nowy – rok produkcji 2024/2025
b) podwójny płaszcz zbiornika – przestrzeń zbiornika monitorowana
c) inspekcyjny właz rewizyjny DN600 z uszczelką i z śrubami z nierdzewki
d) orurowanie w zbiorniku wykonane ze stali nierdzewnej INOX
e) rura ssawna wyposażona w nierdzewny zawór zwrotny z filtrem siatkowym ze stali nierdzewnej
f) rura ssawna do resztek paliwa, wody i zanieczyszczeń, w odstojniku
g) rura zalewowa zakończona camlock’em nalewowym, kolano z możliwością odwrócenia o 180st.
h) końcówka VRS ( możliwość obrotu kolana o 180st.) z rurowym przerywaczem płomienia i zaworem zwrotnym
do powrotu/wymiany oparów ( tzw. wahadło gazowe dla podpięcia węża oparowego z autocysterny
zapobiegające wydostawaniu się oparów do atmosfery w procesie napełnienia zbiornika paliwem )
i) króciec rury oddechowej z rurą oddechową DN50 , ze specjalistycznym nadciśnieniowo-podciśnieniowym
zaworem oddechowym i końcowym rurowym przerywaczem płomienia deflagracji – zawór ograniczający
opary paliw do atmosfery
j) dwa króćce pomiarowe zakończone camlock’ami (pomiar manualny i elektroniczny)
k) monitoring szczelności przestrzeni międzypłaszczowej – system detekcji wycieków czynny i ciągły (
integracja z tankomatem i systemem zarządzania )
l) czujnik przeciwprzepełnieniowy wyłączający automatycznie pompę autocysterny po zatankowaniu zbiornika
do pełna, wg wymogów UDT , lub zawór mechaniczny (za dopłatą)
m) wnętrze zbiornika zabezpieczone specjalną, wielowarstwową , antystatyczną , antykorozyjną, chemoodporną
powłoką polimerowo-epoksydową atestowaną dla paliw lotniczych,
n) dwie pełne podpory zbiornika,
o) wyprowadzenie ssania ze zbiornika do dystrybutora, linia powrotna z odmierzacza do zbiornika
p) cztery uchwyty dźwigowe, transportowe i do uziemienia
q) pochylona konstrukcja zbiornika wg wymogów
r) część zewnętrzna zbiornika pomalowana jest specjalną poliuretanową farbą antykorozyjną odporną na
paliwa lotnicze – kolor biały RAL9010 ograniczający nagrzewanie się zbiornika i wzrost ciśnienia w zbiorniku
w wysokich temperaturach, standard malowania C4(!)
Wyposażenie dodatkowe zbiornika
a) dodatkowe dwie komory zbiornika z orurowaniem, armaturą, zaworami i włazem rewizyjnym (łącznie 3
komory w zbiorniku)
b) listwa pomiarowa 2,5m z odbojnikiem dla każdej z 3 komór zbiornika
c) ocynkowana drabinka boczna zbiornika z uchwytami dla każdej komory zbiornika osobna (3szt.)
d) podnoszona roleta aluminiowa (profil wzmocniony, ekstrudowany) do skrzyni dystrybucyjnej zamykana na
zamek, kolor rolety RAL9010 ( w sumie 3 szt.)
e) roboczy, nazbiornikowy 4m podest antypoślizgowy z niepalnego tworzywa TWS na zbiorniku,
barierkami/balustradą ze stali nierdzewnej – dostęp do króćców obsługowych i do armatury na zbiorniku
f) dodatkowa, zewnętrzna osłona termiczna dla zbiornika wykonana z blach oslonowych odbijająca promienie
słoneczne, kolor biały wg RAL9010, niwelująca uwalnienie się oparów paliwa do atmosfery
g) rama stabilizująca pod podpory 2 zbiornika – tzw. sanki do stabilizacji posadowienia konstrukcji
Specyfikacja układy tankowania statków powietrznych dla celów
wewnętrzbnych rozliczeń Standard NK (bezciśnieniowe tankowanie na skrzydło):
1 układ na 1 komorę - 3 odrębne układy.
Dystrybutor do paliw lotniczych AV-FR700/75/230VAC
a) samozasysająca , gazoszczelna pompa elektryczna Ex/Atex o wydajności
nominalnej do 75l/min. z wbudowanym by-pass’em, wyłącznikiem
termicznym ; zasilanie 1-fazowe, 230VAC
b) licznik paliwa - przepływomierz pulser EX/ATEX dla podłączenia tankomatu
zewnętrznego
c) dwustopniowy filtr specjalnego oczyszczania do paliwa lotniczego, z
odstojnikiem wody, wziernikiem, wskaźnikiem zużycia wkładu, spustem
odstoju, odpowietrznikiem i wymiennym wkładem do paliw lotniczych 1um,
do 5ppm wody
d) rurociąg technologiczny zbiornik/komora-dystrybutor z nierdzewnymi
zaworami, wykonanie ze stali nierdzewnej
e) lekka skrzynia dystrybucyjna zamykana na klucz z wentylacją grawitacyjną,
w kolorze białym, montowana do dennicy zbiornika, okapnik, uszczelka
( zamykana żaluzją ), szczelne dno – wanienka ociekowa
f) wąż tłoczny do tankowania statków powietrznych zgodny z normą, DN25 – 1” ,długość 15 mb, obustronnie
zaopatrzony w nierdzewne końcówki
g) automatyczne, bębnowe zwijadło węża do tankowania (ze sprężyną, blokadą,
hamulcem) do 15 mb węża DN25 – 1” ,malowane proszkowo
h) bębnowe, otwarte zwijadło uziemiające, automatyczne, linka miedziana minimum
16m z klamrą mocującą,
i) automatyczny pistolet nalewowy do paliw lotniczych z uchwytem i wieszakiem;
j) kątowe złącze obrotowe 45’ ułatwiające tankowania na skrzydło
k) przeziernik CR1” do pistoletu z sitkiem ES do pistoletu,
l) instalacja elektryczna 230VAC (rozdzielnia, wyłącznik bezpieczeństwa
dystrybutora, bezpieczniki, zabezpieczenia wg wymogów )
Elektroniczny kontrolno-pomiarowy, zintegrowany system zarządzania dla 3-
komorowego zbiornika stacjonarnego i dla 3 niekomercyjnych dystrybutorów dla
wewnętrznej dystrybucji paliw lotniczych (automatyka i zdalna telemetria GSM/GPRS) -
Tankomat Control-Box-3.0
Parametry i funkcje techniczne Terminala 3.0.
1. automatyzacja stacji (stacja bezobsługowa) i możliwość analizy danych
2. system kontroli dostępu - możliwość tankowania tylko dla uprawnionych użytkowników za pomocą
karty/breloka
3. monitoring tankowania: trzystopniowa kontrola tankowania paliwa: pilot/samolot/przebieg w km lub mth
4. Dokładna ilość zatankowanego paliwa: data, godzina, przebieg licznika
5. Wyliczanie średniego spalania
6. Generowanie i drukowanie szczegółowych raportów
7. Pomiar ilości/poziomu paliwa w zbiorniku
8. Automatyczne wł./wył. pompy
9. Możliwość ukrycia ilości tankowanych litrów
10. Możliwość ręcznego dopisania tankowania poza bazą
11. Rejestracja dostawy paliwa
12. Zabezpieczenie pompy przed suchym ssaniem
13. Możliwość obsługi wielu sond
14. Bardzo duża dokładność odmierzanego paliwa w litrach 0,01
15. Wysyłanie alertów niskiego i wysokiego stanu paliwa SMS/mail
16. Kontrola wycieku paliwa
17. Transmisja danych GSM
18. Wykrywanie kradzieży, przecieków, upuszczeń, podmian paliwa SMS/mail
19. Zabezpieczenie przed zapowietrzeniem układu i uszkodzeniem pompy
20. Praca na akumulatorze (przy braku zasilania)
21. Alarm przeciw kradzieżowy na klapach SMS/mail
22. Duży, przemysłowy wyświetlacz dotykowy
23. Sterowanie pompą w określonych godzinach
24. Wysyłanie alertów niskich i wysokich temperatur paliwa SMS/mail
25. Wysyłanie alertów braku zasilania na obiekcie SMS/mail
26. Dowolna ilość subkont użytkowników
27. Przełączanie elektrozaworów pomiędzy zbiornikami (opcja)
28. Programowanie kart i breloków on-line, lub ręcznie przy terminalu
29. Automatyczna rejestracja dostaw
30. Funkcja automatycznego powiadamiania dostawcy paliwa - automatyczne zamawianie paliwa SMS/mail
31. Alarm utraty sygnału GSM SMS/mail
32. Nieulotny bufor ostatnich 50 tankowań
33. Możliwość ustawienia limitów dla danego samolotu
Kontrola tankowań pilotów i statków powietrznych
1. tankowanie tylko dla uprawnionych poprzez karty dostępu
2. podwójne logowanie - identyfikacja zarówno statku powietrznego jak i pilota
3. możliwość ukrycia ilości tankowanego paliwa dla wszystkich użytkowników
4. ilość zatankowanego paliwa,
5. godzina tankowania,
6. stan licznika pojazdu
7. generowanie i drukowanie raportów XLS
8. średnie spalanie na każdym pojeździe km/h lub w maszynie mth
9. dopisywanie ręczne tankowań z poza systemu
10. raporty miesięczne
11. raporty automatyczna w e-mail
Zawartość zestawu dla zbiornika stacjonarnego i dystrybutora
a) TERMINAL Control Box® 3.0: 1 szt.
b) uchwyt montażowy terminala
c) 40 kart lub breloków dostępowych RFID
d) sonda poziomu ciśnieniowa 4-20mA w wykonaniu EX/ATEX z przewodem osłonowym
e) karta SIM 1 szt.
f) okablowanie zestawu
g) antena sygnału GSM/GPR wzmacniająca sygnał
h) instrukcja w języku polskim