Ogłoszenia drobne

ogłoszenie wyróżnione
logo1
27/11/2020
Ubezpieczenia lotnicze (60439)

Prospectum Sp. z o.o. Multiagencja Ubezpieczeniowa
ul. Reymonta 21
28-300 Jędrzejów
608-706-606

Jesteśmy pasjonatami lotnictwa dlatego też w naszej ofercie ubezpieczeniowej nie mogło zabraknąć ubezpieczeń lotniczych.


Więcej informacji dostępnych jest na stronach www.ubezpieczenialotnicze.com oraz www.prospectum.pl


Imię:
Katarzyna
Telefon:
608706606
E-mail:
ubezpieczenia@prospectum.pl
ogłoszenie wyróżnione
27/11/2020
Samba XXL, Lambada,, Balony Kubiczek, śmigła Woodcomp (62750)

Firma LZ Czeskie samoloty i balony oferuje do sprzedania:

Używana powłoka Kubiczek BB20 XR:



używana  sportowa powłoka BB20XR, nr.f. 600, z 2008r., nalot  213 godz., do odebrania, stan b. dobry,

Cena : 7.900,-Eur.


Powłoka BB30Z + kosz K17:



Nowa gotowa powłoka BB30Z, nr.fab. 1213 - 3000m3, z zaworem obrotowym, 2x transparenty,
Specialny rabat  10% .

Cena -  77.554,-zl.+VAT.


Gotowy kosz K17 z drzwiami:



Nowy kosz K17 nr fabr. 638
Cena: 165 753 CZK -  28.178,-zl.+VAT


Powłoka BB20XR & K13 Sport



Sportowa powłoka BB20XR- 2000m3, nr fabr. 1256, sytem szybkiego opróżniania Paralite, zawór rotacyjny, 11 okien bezpieczeństwa. Rabat  10% !
Cena: 438 700 CZK -  74.580,-zl. +VAT


Kosz K13 Sport



Nowy kosz K13S nr fabr. 518 na sprzedaż
Cena: 110 520 Kč -  18.788,-zl.+VAT


Nowa powłoka  BB60Z:



BB60Z- 6000m3, nr fabr. 1207, cała z hyperlastu. Na wyposażeniu  Slide Vent, zawór rotacyjny i poszerzony  Nomex. Rabat  10% !
Cena: 861 481 CZK - 146.452,-zl.+VAT


Nowy kosz K18



Kosz K18 nr fabr. 621 !
Cena: 123 780,-Kč - 21.042,- zl. + VAT


 Śmigła Woodcomp Propellers Ltd. dla lotnictwa ultalekkiego / serwis śmigieł McCauley

Woodcomp Propellers Ltd produkuje od 1989 roku śmigła dla lotnictwa ultralekkiego - kategorii samolotów Normalny, ULL / LSA / Experimental-Specjalny.


Producent posiada certyfikat typu EASA – P.177 na śmigła hydraulicznie przestawiane typu KW-30 constant speed oraz elektrycznie przestawiane KW-31 constant speed. Firma produkuje również szereg hydraulicznie przestawianych śmigiel typu KW-10 oraz KW-15 dla silników Lycoming i Continental o mocach 243 kW (325 KM) albo 265 kW (365 KM), zgodne z certyfikatem typu EASA P.174.


Firma L-Z jest oficjalnym przedstawicielem firmy Woodcomp Propellers Ltd. w Polsce.


Więcej informacji o produktach i usługach na stronie producenta: www.woodcomp.cz

WOODCOMP PROPELLERS Ltd. oferuje obsługę i remonty kapitalne śmigieł McCauley. Na podstawie przyznanych w maju 2012 dokumentów autoryzujących i certyfikacyjnych firmy McCauley, oferujemy remonty śmigieł stałych jak i przestawnych w czasie lotu. Serwisujemy śmigła dwu / trzyłopatowe typów C200/C400 oraz C300/C500. Wymiana grzałek odmrażających jest w cenie remontu.


Oferujemy szybki serwis w konkurencyjnych cenach, gwarantujemy jakość wykonanej pracy i zgodnie z naszymi uprawnieniami wystawiamy na wykonane prace formularz EASA Form 1.


Nowe samoloty SambaXXL, Lambada UFM 13/15 z Distar Air a.s.:

SAMBA XXL:




Lambada UFM:







20 czerwca 2017 r., kolejna nowa Lambada trafiła do odbiorcy z Łodzi:


Obecnie Lambada produkowana jest w zmodyfikowanej wersji o zwiększonej rozpiętości skrzydeł do 13 m (UFM 13) lub 15 m (UFM 15). Do r. 2017 zbudowano 149 sztuk w wersji UFM 13/15. Znalazły one nabywców w RPA, Francji, Hiszpanii, USA, Brazylii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii i Polsce ( cca 7 sztuk). Wersja UFH 13/15 napędzana jest silnikami Rotax 912UL (80 KM) lub Jabiru 2200 (80 KM).

Osiągi samolotu ultralekkiego Lambada:

Samolot posiada śmigła Varia 1,6. Zbiorniki paliwa o pojemności  2 x 50 litrów. Zasięg 1500 km. Prędkość maksymalna wzrosła do 215 km/h (dla UFM 11) i 200 km/h (dla UFM 13/15). Prędkość podróżna (pr. ekonomiczna - 75% mocy) wynosi 160 km/h.




Imię:
LZ Czeskie samoloty i balony
Telefon:
604 946 395
E-mail:
lz@lz.pl
ogłoszenie wyróżnione
26/11/2020
Zbuduj hangar na lotnisku w Lesznie (EPLS) (129223)

Zapraszamy do inwestycji na lotnisku w Lesznie, oferujemy:

  • umowę dzierżawy na czas określony do 29 lat (po tym okresie na czas nieokreślony)
  • bezpośredni dostęp do części lotniczej lotniska
  • zwolnienie z podatku od nieruchomości (lotnisko użytku publicznego)
  • jasne i przejrzyste zasady współpracy
  • 50% rabatu na opłaty lotniskowe
  • uzbrojony teren (prąd / woda / ścieki / infrastruktura PPOŻ)

Ceny dzierżawy już od 1,40 zł netto/m2 miesięcznie w zależności od lokalizacji hangaru. Więcej informacji: www.lotniskoleszno.pl/inwestycje


Imię:
Michał
Telefon:
+48 577 215 344
E-mail:
info@lotniskoleszno.pl
ogłoszenie wyróżnione
26/11/2020
Oferta wynajmu miejsc hangarowych (129216)

Aeroklub Podkarpacki Szkoła Lotnicza w Krośnie zaprasza wszystkie osoby oraz podmioty zainteresowane znalezieniem miejsca hangarowego do skorzystania z naszej oferty.

Cechy hangaru:

  • Bardzo dobry dojazd do hangaru
  • Bliski dostęp do drogi krajowej Nr 28 przebiegającej przez województwa małopolskie oraz podkarpackie
  • Bezpośredni dostęp do pasa startowego
  • Całodobowy monitoring
  • Hangar wyposażony jest w alarm z powiadamianiem
  • Hangar jest ubezpieczony
  • Dostęp do stacji paliw lotniczych (AVGAS 100LL)



Imię:
Aeroklub Podkarpacki Szkoła Lotnicza w Krośnie
Telefon:
602769433
E-mail:
biuro@aeroklub-podkarpacki,pl
ogłoszenie wyróżnione
25/11/2020
Do wynajęcia samolot ultralekki w Warszawie (59363)
Do wynajęcia samolot ultralekki w Warszawie - Góraszce (EPGO).
Tanio - przy wykupieniu abonamentu lub częstym wynajmowaniu - duże zniżki.
Kontakt i szczegóły: Bogdan Dams
Tel. kom.: 722 148 136
E-mail: kontakt@skyranger.pl
Więcej informacji: http://www.skyranger.pl

 


Imię:
Bogdan Dams
Telefon:
722 148 136
E-mail:
kontakt@skyranger.pl
ogłoszenie wyróżnione
24/11/2020
Oferty na budowę hangaru w Gliwicach (129146)

Zapraszamy firmy budowlane do składania ofert na budowę hangaru na lotnisku w Gliwicach.

Termin realizacji 2021 r., zleceniodawca przewiduje zlecenie kompleksowego obiektu  wraz z pracami ziemnymi, wykonaniem przyłączy i zagospodarowaniem terenu.

Powierzchnia użytkowa 588,20m2 kubatura 5 426m3

Dalsze informacje pod numerem telefonu 508 322 997.


Imię:
Domter
Telefon:
508 322 997
E-mail:
-
ogłoszenie wyróżnione
23/11/2020
Sprzedam prywatny samolot--PZL-110 KOLIBER (127725)

Sprzedam prywatny samolot--PZL-110 KOLIBER.

  • Rok budowy-1979.   Silnik FRANKLIN-116 KM.
  • Nalot całkowity płatowca  - 4671godz.
  • Czas pracy silnika po naprawie głównej  -12 godz. (prawie pełny resurs)
  • Czas pracy śmigła po naprawie głównej  - 128 godz.
  • Tani samolot do szkolenia i budowy nalotu.
  • Cena: 120 000 zł.

Kontakt:  Józef  -502 244 995, email: jpytel@op.pl



Imię:
Józef
Telefon:
502 244 995
E-mail:
jpytel@op.pl
ogłoszenie wyróżnione
23/11/2020
Samolot SD4 VIPER Night VFR / RTC - 121.000 € ex VAT - info@vipersd4.pl (121197)

Viper SD4 to dwumiejscowy samolot o poszyciu metalowym, certyfikowany przez EASA do latania w dzień i w nocy. Idealny zarówno do szkolenia jak i rekreacji.

Od wielu lat ten elegancki dolnopłat o pięknej i czystej aerodynamicznej linii, znajduje wielu miłośników latania ceniących sobie nowoczesny design. Produkcja Viperów rozpoczęła się w 2007r, a wersja certyfikowana weszła do sprzedaży w roku 2016.

Konfiguracja foteli side-by-side w bardzo obszernej kabinie (aż 140 cm szerokości!) pozwala na wygodne podróżowanie przez wiele godzin - zasięg samoloty wynosi nawet 1100 km! Umieszczone w skrzydłach zbiorniki paliwa mieszczą 100 litrów paliwa, przy czym może być to zwykła benzyna PB95, co powoduje że użytkowanie samolotu jest bardzo ekonomiczne. Średnie zużycie paliwa wynosi ok 15-18 litrów na godzinę lotu, ale w tym roku w Nowej Zelandii udało się osiągnąć wynik 12 litrów/h !

Wygodny i przestronny kokpit z centralnie umieszczoną manetką, przypominającą wnętrze znacznie większych samolotów, uzupełnia nowocześnie zorganizowana tablica przyrządów. W oczy rzucają się dwa duże ekrany z systemem SkyView oraz wyświetlaczami pozwalającymi na monitorowanie pracy silnika i wszystkich systemów. W trakcie przelotów po trasie, ułatwieniem dla pilota jest m.in. wygodna nawigacja Garmin, intuicyjna w obsłudze radiostacja oraz transponder. Bogate wyposażenie dopełniają elektryczne klapy, trymowanie elektryczny trymer (poprzeczny i podłużny), oraz ratunkowy system balistyczny BRS.

Samolot jest przyjemny w pilotażu, oraz bardzo poprawny podczas startu i lądowania. Kołowanie jest bajecznie proste, ponieważ Viper posiada sterowane przednie kółko. Viper SD4 RTC został certyfikowany zgodnie z wymaganiami EASA CS-LSA Amdt.1, posiada certyfikat typu EASA.A.606. Wiosną 2019r Viper SD4 w wersji Night VFR otrzymał certyfikat do lotów nocnych.

Dzięki doskonałemu wyposażeniu i charakterystyce lotu Viper jest doskonałym samolotem zarówno do turystyki lotniczej, szkolenia pilotów jak i holowania szybowców. Skontaktuj się z nami już dziś, umów się na lot zapoznawczy i wybierz jeden z najlepszych samolotów w swojej klasie.

Viper SD-4 dostępny jest w wersji UL już od 65.000 euro netto.
Viper SD-4 w wersji Night VFR w cenie 144.900 euro netto
Viper SD-4 w wersji certyfikowanej RTC dostępny jest już za 119.800 euro netto.


Kontakt z autoryzowanym przedstawicielem w Polsce
info@vipersd4.pl
501 464 321


Imię:
Marek
Telefon:
501 464 321
E-mail:
info@vipersd4.pl
ogłoszenie wyróżnione
22/11/2020
Samolot AT-3 R100 do wynajęcia (105076)

Udostępnię samolot AT-3 R100. Baza EPRZ. Możliwość taniego noclegu.


Imię:
Bogusław
Telefon:
602126680
E-mail:
boguslawbabiarz@op.pl
ogłoszenie wyróżnione
20/11/2020
Evektor - SportStar RTC VFR Noc z gwarancją na 2 lata albo 800h nalotu (57744)

Firma L-Z, przedstawiciel w Polsce czeskiego producenta samolotów Evektor-Aerotechnik  a.s.
www.evektoraircraft.com oferuje na sprzedaż:

Samolot SportStar RTC  - certyfikowany przez EASA na loty VFR Noc


SportStar RTC  został skonstruowany do lotów szkoleniowych PPL/PART FCL w szkołach lotniczych, lotów treningowych, turystycznych i holowania szybowców.

Odznacza się nieprzeciętnymi osiągami oraz najwyższą jakością wykonania przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny.

SportStar RTC  został w Europie certyfikowany przez organizacje EASA do szkolenia PPL, do lotów VFR w dzień i w nocy, za oceanem, jako pierwszy na świecie lekki samolot sportowy LSA (Light Sport Aircraft) otrzymał w USA certyfikat Special Airworthiness Certificate. Spełnia on wszystkie kryteria stawiane konstrukcjom klasy Sport Pilot Light Sport Aircraft. Przeszedł certyfikację na typ w Kanadzie i Australii.

Samolot ten jest obecnie sprzedawany w 23 krajach świata, a największymi odbiorcami poza Europą są Stany Zjednoczone, Kanada, Australia i RPA- wyprodukowano ponad 1600 samolotów wszystkich wersji. Można go kupić i w wersji ULL pod nazwą  Eurostar SL Plus.

Na życzenie klienta SportStar RTC może zostać wyposażony w Dynon SkyView, Garmin G3X  składający się z 10 " EFIS i 10" ekranów EMS, modułu ADAHRS, mapy GPS i podwójnego / Vision 3D Terrain Synthetic System,  przestawne śmigło oraz w spadochronowy system ratowniczy Magnum 601.

SportStar RTC to certyfikowany, dwumiejscowy, metalowy dolnopłat o stałym 3-kołowym podwoziu (sterowane koło przednie) wyposażonym w 100-konny Rotax 912 ULS. Producent oferuje samolot z gwarancją na okres  dwóch lat albo nalotu 800godz.

Strona producenta: https://www.evektor.cz/en/sportstar-rtc

Sport Star RTC, z sil. Rotax 912 100 HP z analogowym wyposażeniem 111.200,-Eur/ EXW



Samolot można zobaczyć, wykonać loty próbne i wypożyczyć w Aeroklubie Gdańskim.


Balony reklamowo-sportowe Kubicek



Nowy ultralekki samolot Eurostar SL Plus o zasięgu 1300 km i masie własnej 296 kg:



Charakterystyka samolotu Eurostar SL+

Eurostar SL+ jest najnowsza odmianą tego popularnego na całym świecie samolotu ULL, zoptymalizowaną pod kątem zmian w europejskich przepisach dla samolotów ultralekkich oraz regulacji prawnych EASA ELA. Konstrukcja Eurostara SL+ wywodzi się od samolotu Harmony - certyfikowanego wg przepisów EASA JAR-VLA. Najnowsze technologie projektowania i użycie nowych, lżejszych materiałów pozwoliło na zmniejszenie wagi pustego samolotu do 296 kg. Zbiorniki paliwa umieszczone w skrzydłach maja obecnie pojemność 120 litrów zapewniając zasięg do 1300 km. Przedział bagażowy ma obecnie 180 litrów (o 124 litrów więcej niż w Eurostarze SL).


Wygoda i bezpieczeństwo podczas każdego lotu

Kokpit SL+ o szerokości 118 cm zapewnia wygodne loty trwające nawet kilka godzin. Przeloty o długości ponad 1000 km nie są już męczące dla pilota i pasażera. Wspaniała panoramiczna kabina pozwala nie tylko cieszyć się pięknymi widokami ale także umożliwia pełną kontrolę nad stanem samolotu w każdej chwili lotu. Nie zapomniano o wysokich pilotach: regulowane fotele, podłokietniki, pedały i poprawiona klimatyzacja czyni lot niezwykle przyjemnym. Szyby posiadają system odmrażający.


Kokpit posiada prosty i niezawodny system zamykania szyby z czytelnym systemem oznaczeń. Siedzenia zaopatrzone są w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Jako dodatkowe wyposażenie oferujemy: gaśnicę, młotek do tłuczenia szyby, nóż do cięcia pasów i apteczkę. Balistyczny system ratunkowy może zostać zamontowany w samolocie jako opcja dodatkowa.

Aluminiowa konstrukcja samolotu zapewnia długą żywotność w przeciwieństwie do konstrukcji z kompozytów nieodpornych na działanie UV i wysokiej temperatury, prowadzącej do stopniowego osłabienia a finalnie zniszczenia konstrukcji z kompozytu.

Jednostką napędową jest 4-cylindrowy Bombardier ROTAX 912ULS o mocy 100 KM. Ten niezawodny i niezwykle żywotny silnik jest legendą wśród konstrukcji lotniczych UL.


Hol szybowców i bannerów

Eurostar SL+ jest przystosowany do holu szybowców o wadze do 700 kg. Samolot potrzebuje 200 m rozbiegu dla szybowców jednomiejscowych i ok. 300 m dla szybowców dwumiejscowych o wadze do 700 kg. Do pokonania przeszkody o wys. 50 m holujący SL+ potrzebuje rozbiegu o długości od 450 do 650 m. Prędkość wznoszenia wynosi od 2 do 3 m/s przy prędkości 100-120 km. EV97 SL+ może holować bannery o powierzchni do 140 metrów kwadratowych.








Cena podstawowa:
- EV 97 SL Eurostar, z sil. Rotax 912 100 HP jest od  73.100,-Eur/ EXW,
- EV 97 SL Eurostar, z sil. Rotax 912   80 HP jest od 71.600,-Eur/ EXW,
- EV 97 SL+Plus Eurostar, z sil. Rotax 912 100 HP jest od  75.900,-Eur/ EXW,
- szkoleniowy, certyfikowany


Balony reklamowo-sportowe Kubicek

Balony na ogrzane powietrze to jedno z najatrakcyjniejszych mediów reklamowych. Balony Kubicek. Ponad 20 lat doświadczenia w budowie balonów. Jako przedstawiciel renomowanego producenta balonów sportowych i reklamowych firmy Balóny Kubíček, mamy przyjemność zaoferować jego znakomite produkty na rynku polskim. Kubíček rozpoczął działalność w roku 1989. Po 20 latach należy do ścisłej światowej czołówki producentów balonów. Obecnie trzecim na świecie producentem balonów sportowo-reklamowych i wyczynowych. Na balonach Kubicek pobito wiele balonowych rekordów świata.

Wielkim sukcesem było zdobycie w 1999 roku tytułu Mistrza Świata przez Billa Arrasa (USA) na balonie Kubíček BB 22 "White Light". Innym sukcesem sportowym był przelot Ivana Trifonowa (Rosja) nad Biegunem Północnym (1999) i Południowym (2000) na balonie typu Kubíček BB12

Ze względu na wiele typów produkowanych czasz, pomagamy Klientom w doborze odpowiedniej czaszy. Inne bowiem kryteria obowiązują dla balonów reklamowych a inne dla wyczynowych. Klient powinien zatem określić do jakiego celu ma służyć balon, jaka jest planowana liczba pasażerów, jakiego rodzaju grafika będzie umieszczona na czaszy (wymagane kolory, rozmiar). Odpowiedni dobór czaszy jest gwarancją Państwa zadowolenia przy użytkowaniu balonu.






Sportowy balon BB22XR dla f. TAURON.

W połowie czerwca 2015 r. firma energetyczna TAURON otrzymała z firmy Balony Kubíček nowy sportowy balon typu BB 22XR o pojemności 2.200m3, który będzie zkompletowany z pięknym sportowym koszem K13 dla pilota i kopilota. Powietrze w balonie ogrzewa palnik Ignis o mocy 2 x 3,8 MW.


Balon BB26Z nad Bałtyk

W połowie maja 2015 r. firma Four Winds z Krynicy Morskiej odebrała z firmy Balony Kubíček nowy balon typu BB 26Z o pojemności 2.600 m3 z pięknym koszem K15 dla pilota i 2-3 osob towarzyszących w locie.

Powietrze w balonie ogrzewa palnik Ignis o mocy 2 x 3,8 MW. Jest to 5 balon uszyty w firmie Balony Kubiczek-Brno dla polskiego klienta, wspólfinansowany przez Unie Europejską w okresie rozliczeniowym  2009-2014r .


Systemy ratunkowe Magnum do samolotów, szybowców i motolotni

Systemy ratunkowe Magnum zaprojektowane są dla samolotów o wadze od 250 do 2300 kg. Oferujemy systemy ratunkowe niemieckiej firmy Junkers-Profly GmbH, które przeznaczone są dla ultralekkich konstrukcji lotniczych takich jak samoloty ULL, szybowce i motolotnie.

W ofercie posiadamy zestawy: Magnum 300, Magnum 450, Magnum 450 Speed, Magnum 450 Highspeed, Magnum 600, Magnum 1000 oraz Magnum 1500. Popularny model Magnum 450 posiada dwie odmiany: Speed i Highspeed są dostępne w wersji Soft Pack (opakowanie miękkie) projektowanej do użytku w zamkniętych kabinach samolotów.

Wszystkie zestawy wyzwalane są za pomocą naboju pirotechnicznego. Zaletą tych zestawów jest znakomita jakość oferowanego BRS-u, niska waga, prostota montażu oraz świetne parametry użytkowe.


Samolot Samba XXL

Samba XXL jest modyfikacją samolotu UFM 10 Samba. Konstrukcja samolotu wykonana jest w całości z kompozytu węglowego. Dzięki zmianom konstrukcyjnym poszerzono kabinę pilota o 9 cm. Długość samolotu zwiększono o 25 cm a wysokośc o 15 cm. Prędkość maksymalna wzrosła do 260 km/h a prędkość podróżna (prędkość ekonomiczna przy 75% mocy) wynosi 220 km/h. Pozostałe parametry samolotu nie uległy większym zmianom w porównaniu do wersji bazowej Samby. Samba została zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym czeskiej firmy Urban Air.

W czerwcu 1999 prototyp Samby odbył swój pierwszy lot. Produkcja samolotu rozpoczęła się w lipcu 1999 roku. Samba XXL została oblatana w kwietniu 2003 roku. Do końca roku 2005 zamówiono 45 szt. tego samolotu. Samba XXL to dwuosobowy, całkowicie kompozytowy samolot został zaprojektowany w oparciu o najnowsze technologie używane w konstruowaniu szybowców. Dzięki temu uzyskano doskonałe parametry w locie silnikowym oraz bez użycia silnika. Do napędu zastosowano niezawodny silnik Rotax 912 ULS (S) o mocy 80/100 KM oraz Jabiru 80 / 120 KM. Siedzenia pilota i pasażera znajdują się obok siebie. Samba XXL może być z powodzeniem stosowana do holu szybowców.

Od 2010 roku produkcję samolotu rozpoczęła czeska firma Distar.

Na sprzedaż używany samolot Samba XXL 10/2012- Rotax 912UL 80HP, z nalotem 250 godz.

  • kadłub z kompozytu węglowego
  • mocne podwozie,
  • pojemność zbiorników 2 x 50 l,
  • wskaźnik poziomu paliwa,
  • zawór paliwa,
  • elektrycznie sterowane klapy z sygnalizacją położenia,
  • siedzenie pilota z lewej strony,
  • fotele z pasami czteropunktowymi,
  • kabina z dwoma okienkami wentylacyjnymi,
  • hydrauliczne hamulce tarczowe,
  • hamulec ręczny,
  • laminatowe kołpaki - białe,
  • ROTAX 912 UL 80 HP z airboxem -przeciw oblodzeniu gażników.|

    standardowe przyrządy analogowe:
     
  • wskaźnik prędkości lotu,
  • wysokościomierz,
  • wariometr,
  • kompas,
  • wskaźnik zakrętu

    standardowe przyrządy silnika:
  • wskaźnik prędkości obrotowej silnika,
  • termometr oleju,
  • wody,
  • termometr spalin,
  • kontrolka ładowania akumulatora.

    wyposażenie :
     
  • śmigło nowe hydrauliczne, constant speed VZLU-Praha,
  • glass cockpit TL Integra,
  • rádio ICOM IC- A210,
  • transponder Bendix/King,
  • system spadochronowy Galaxy,
  • GPS- AERA 500,
  • kłapy sterowane FlyBOXem,
  • cała kabina tapicerowana materialem koloru czarnego oraz niebieskiego.



Lambada

Lambada została zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym czeskiej firmy Urban Air. W czerwcu 1996 prototyp odbył swój pierwszy lot. Produkcja samolotu rozpoczęła się w październiku 1996 roku. Lambada była pierwotnie budowana w wersji UFM 11 o rozpiętości skrzydeł 11,80 m. W listopadzie 2009 prawa do produkcji samolotu przypadły firmie DISTAR CZ.

Obecnie unowocześniona Lambada produkowana jest w zmodyfikowanej wersji o zwiększonej rozpiętości skrzydeł do 13 m (UFM 13) lub 15 m (UFM 15). Do końca roku 2005 zbudowano 15 sztuk w wersji UFM 11 i 78 sztuk w wersji UFM 13/15. Znalazły one nabywców w RPA, Francji, Hiszpanii, USA, Brazylii, Holandii, Niemczech i Szwajcarii. Wersja UFH 13/15 napędzana jest silnikami Rotax 912 (80 KM), Rotax 912 ULS (100 KM) lub Jabiru 2200 (80 KM). Od 2010 roku produkcję samolotu rozpoczęła czeska firma Distar.

Samolot posiada śmigła Varia 1,6. Zbiorniki paliwa o pojemności 1 lub 2 x 50 litrów. Zasięg 1500 km. Prędkość maksymalna wzrosła do 215 km/h (dla UFM 11) i 200 km/h (dla UFM 13/15). Prędkość podróżna (pr. ekonomiczna - 75% mocy) wynosi 160 km/h.

Firma Distar CZ oferuje nowa Lambadę z silnikiem Rotax 912 UL 80 HP, śmigłem Varia 1,6, radiem Icom A210, transponderem Garmin GTX 327, spadochronem Junkers Magnum 450.


Kontakt:



Imię:
LZ Czeskie samoloty i balony
Telefon:
604 946 395
E-mail:
lz@lz.pl

* * *
Portal dlapilota.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść ogłoszeń.