Ogłoszenia drobne

ogłoszenie wyróżnione
7/5/2021
Evektor - SportStar RTC VFR Noc z gwarancją na 2 lata albo 800h nalotu (57744)

Firma L-Z, przedstawiciel w Polsce czeskiego producenta samolotów Evektor-Aerotechnik  a.s.
www.evektoraircraft.com oferuje na sprzedaż:

Samolot SportStar RTC  - certyfikowany przez EASA na loty VFR Noc


SportStar RTC  został skonstruowany do lotów szkoleniowych PPL/PART FCL w szkołach lotniczych, lotów treningowych, turystycznych i holowania szybowców.

Odznacza się nieprzeciętnymi osiągami oraz najwyższą jakością wykonania przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny.

SportStar RTC  został w Europie certyfikowany przez organizacje EASA do szkolenia PPL, do lotów VFR w dzień i w nocy, za oceanem, jako pierwszy na świecie lekki samolot sportowy LSA (Light Sport Aircraft) otrzymał w USA certyfikat Special Airworthiness Certificate. Spełnia on wszystkie kryteria stawiane konstrukcjom klasy Sport Pilot Light Sport Aircraft. Przeszedł certyfikację na typ w Kanadzie i Australii.

Samolot ten jest obecnie sprzedawany w 23 krajach świata, a największymi odbiorcami poza Europą są Stany Zjednoczone, Kanada, Australia i RPA- wyprodukowano ponad 1600 samolotów wszystkich wersji. Można go kupić i w wersji ULL pod nazwą  Eurostar SL Plus.

Na życzenie klienta SportStar RTC może zostać wyposażony w Dynon SkyView, Garmin G3X  składający się z 10 " EFIS i 10" ekranów EMS, modułu ADAHRS, mapy GPS i podwójnego / Vision 3D Terrain Synthetic System,  przestawne śmigło oraz w spadochronowy system ratowniczy Magnum 601.

SportStar RTC to certyfikowany, dwumiejscowy, metalowy dolnopłat o stałym 3-kołowym podwoziu (sterowane koło przednie) wyposażonym w 100-konny Rotax 912 ULS. Producent oferuje samolot z gwarancją na okres  dwóch lat albo nalotu 800godz.

Strona producenta: https://www.evektor.cz/en/sportstar-rtc

Sport Star RTC, z sil. Rotax 912 100 HP z analogowym wyposażeniem 115.500,-Eur/ EXW



Samolot można zobaczyć, wykonać loty próbne i wypożyczyć w Aeroklubie Gdańskim.


Balony reklamowo-sportowe Kubicek



Nowy ultralekki samolot Eurostar SL Plus o zasięgu 1300 km i masie własnej 296 kg:



Charakterystyka samolotu Eurostar SL+

Eurostar SL+ jest najnowsza odmianą tego popularnego na całym świecie samolotu ULL, zoptymalizowaną pod kątem zmian w europejskich przepisach dla samolotów ultralekkich oraz regulacji prawnych EASA ELA. Konstrukcja Eurostara SL+ wywodzi się od samolotu Harmony - certyfikowanego wg przepisów EASA JAR-VLA. Najnowsze technologie projektowania i użycie nowych, lżejszych materiałów pozwoliło na zmniejszenie wagi pustego samolotu do 296 kg. Zbiorniki paliwa umieszczone w skrzydłach maja obecnie pojemność 120 litrów zapewniając zasięg do 1300 km. Przedział bagażowy ma obecnie 180 litrów (o 124 litrów więcej niż w Eurostarze SL).


Wygoda i bezpieczeństwo podczas każdego lotu

Kokpit SL+ o szerokości 118 cm zapewnia wygodne loty trwające nawet kilka godzin. Przeloty o długości ponad 1000 km nie są już męczące dla pilota i pasażera. Wspaniała panoramiczna kabina pozwala nie tylko cieszyć się pięknymi widokami ale także umożliwia pełną kontrolę nad stanem samolotu w każdej chwili lotu. Nie zapomniano o wysokich pilotach: regulowane fotele, podłokietniki, pedały i poprawiona klimatyzacja czyni lot niezwykle przyjemnym. Szyby posiadają system odmrażający.


Kokpit posiada prosty i niezawodny system zamykania szyby z czytelnym systemem oznaczeń. Siedzenia zaopatrzone są w czteropunktowe pasy bezpieczeństwa. Jako dodatkowe wyposażenie oferujemy: gaśnicę, młotek do tłuczenia szyby, nóż do cięcia pasów i apteczkę. Balistyczny system ratunkowy może zostać zamontowany w samolocie jako opcja dodatkowa.

Aluminiowa konstrukcja samolotu zapewnia długą żywotność w przeciwieństwie do konstrukcji z kompozytów nieodpornych na działanie UV i wysokiej temperatury, prowadzącej do stopniowego osłabienia a finalnie zniszczenia konstrukcji z kompozytu.

Jednostką napędową jest 4-cylindrowy Bombardier ROTAX 912ULS o mocy 100 KM. Ten niezawodny i niezwykle żywotny silnik jest legendą wśród konstrukcji lotniczych UL.


Hol szybowców i bannerów

Eurostar SL+ jest przystosowany do holu szybowców o wadze do 700 kg. Samolot potrzebuje 200 m rozbiegu dla szybowców jednomiejscowych i ok. 300 m dla szybowców dwumiejscowych o wadze do 700 kg. Do pokonania przeszkody o wys. 50 m holujący SL+ potrzebuje rozbiegu o długości od 450 do 650 m. Prędkość wznoszenia wynosi od 2 do 3 m/s przy prędkości 100-120 km. EV97 SL+ może holować bannery o powierzchni do 140 metrów kwadratowych.








Ceny firmy Evektor na  2021r.  wersja  Ultralekka.

 Cena podstawowa:

  • EV 97 SL/SLX EuroStar, z sil. Rotax 912 100 HP  od 76.500,-Eur/ EXW, zbiornik 78 l
  • EV 97 SLX EuroStar, z sil. Rotax 912 80 HP  od  74.400,-Eur/ EXW, zbiornik 65 l
  • EV 97 SLPlus EuroStar, z sil. Rotax 912 100 HP od 78.550,-Eur/ EXW,

  zbiorniki w skrzydłach 120 l. 


Balony reklamowo-sportowe Kubicek

Balony na ogrzane powietrze to jedno z najatrakcyjniejszych mediów reklamowych. Balony Kubicek. Ponad 20 lat doświadczenia w budowie balonów. Jako przedstawiciel renomowanego producenta balonów sportowych i reklamowych firmy Balóny Kubíček, mamy przyjemność zaoferować jego znakomite produkty na rynku polskim. Kubíček rozpoczął działalność w roku 1989. Po 20 latach należy do ścisłej światowej czołówki producentów balonów. Obecnie trzecim na świecie producentem balonów sportowo-reklamowych i wyczynowych. Na balonach Kubicek pobito wiele balonowych rekordów świata.

Wielkim sukcesem było zdobycie w 1999 roku tytułu Mistrza Świata przez Billa Arrasa (USA) na balonie Kubíček BB 22 "White Light". Innym sukcesem sportowym był przelot Ivana Trifonowa (Rosja) nad Biegunem Północnym (1999) i Południowym (2000) na balonie typu Kubíček BB12

Ze względu na wiele typów produkowanych czasz, pomagamy Klientom w doborze odpowiedniej czaszy. Inne bowiem kryteria obowiązują dla balonów reklamowych a inne dla wyczynowych. Klient powinien zatem określić do jakiego celu ma służyć balon, jaka jest planowana liczba pasażerów, jakiego rodzaju grafika będzie umieszczona na czaszy (wymagane kolory, rozmiar). Odpowiedni dobór czaszy jest gwarancją Państwa zadowolenia przy użytkowaniu balonu.






Sportowy balon BB22XR dla f. TAURON.

W połowie czerwca 2015 r. firma energetyczna TAURON otrzymała z firmy Balony Kubíček nowy sportowy balon typu BB 22XR o pojemności 2.200m3, który będzie zkompletowany z pięknym sportowym koszem K13 dla pilota i kopilota. Powietrze w balonie ogrzewa palnik Ignis o mocy 2 x 3,8 MW.


Balon BB26Z nad Bałtyk

W połowie maja 2015 r. firma Four Winds z Krynicy Morskiej odebrała z firmy Balony Kubíček nowy balon typu BB 26Z o pojemności 2.600 m3 z pięknym koszem K15 dla pilota i 2-3 osob towarzyszących w locie.

Powietrze w balonie ogrzewa palnik Ignis o mocy 2 x 3,8 MW. Jest to 5 balon uszyty w firmie Balony Kubiczek-Brno dla polskiego klienta, wspólfinansowany przez Unie Europejską w okresie rozliczeniowym  2009-2014r .


Systemy ratunkowe Magnum do samolotów, szybowców i motolotni

Systemy ratunkowe Magnum zaprojektowane są dla samolotów o wadze od 250 do 2300 kg. Oferujemy systemy ratunkowe niemieckiej firmy Junkers-Profly GmbH, które przeznaczone są dla ultralekkich konstrukcji lotniczych takich jak samoloty ULL, szybowce i motolotnie.

W ofercie posiadamy zestawy: Magnum 300, Magnum 450, Magnum 450 Speed, Magnum 450 Highspeed, Magnum 600, Magnum 1000 oraz Magnum 1500. Popularny model Magnum 450 posiada dwie odmiany: Speed i Highspeed są dostępne w wersji Soft Pack (opakowanie miękkie) projektowanej do użytku w zamkniętych kabinach samolotów.

Wszystkie zestawy wyzwalane są za pomocą naboju pirotechnicznego. Zaletą tych zestawów jest znakomita jakość oferowanego BRS-u, niska waga, prostota montażu oraz świetne parametry użytkowe.


Samolot Samba XXL

Samba XXL jest modyfikacją samolotu UFM 10 Samba. Konstrukcja samolotu wykonana jest w całości z kompozytu węglowego. Dzięki zmianom konstrukcyjnym poszerzono kabinę pilota o 9 cm. Długość samolotu zwiększono o 25 cm a wysokośc o 15 cm. Prędkość maksymalna wzrosła do 260 km/h a prędkość podróżna (prędkość ekonomiczna przy 75% mocy) wynosi 220 km/h. Pozostałe parametry samolotu nie uległy większym zmianom w porównaniu do wersji bazowej Samby. Samba została zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym czeskiej firmy Urban Air.

W czerwcu 1999 prototyp Samby odbył swój pierwszy lot. Produkcja samolotu rozpoczęła się w lipcu 1999 roku. Samba XXL została oblatana w kwietniu 2003 roku. Do końca roku 2005 zamówiono 45 szt. tego samolotu. Samba XXL to dwuosobowy, całkowicie kompozytowy samolot został zaprojektowany w oparciu o najnowsze technologie używane w konstruowaniu szybowców. Dzięki temu uzyskano doskonałe parametry w locie silnikowym oraz bez użycia silnika. Do napędu zastosowano niezawodny silnik Rotax 912 ULS (S) o mocy 80/100 KM oraz Jabiru 80 / 120 KM. Siedzenia pilota i pasażera znajdują się obok siebie. Samba XXL może być z powodzeniem stosowana do holu szybowców.

Od 2010 roku produkcję samolotu rozpoczęła czeska firma Distar.

Na sprzedaż używany samolot Samba XXL 10/2012- Rotax 912UL 80HP, z nalotem 250 godz.

  • kadłub z kompozytu węglowego
  • mocne podwozie,
  • pojemność zbiorników 2 x 50 l,
  • wskaźnik poziomu paliwa,
  • zawór paliwa,
  • elektrycznie sterowane klapy z sygnalizacją położenia,
  • siedzenie pilota z lewej strony,
  • fotele z pasami czteropunktowymi,
  • kabina z dwoma okienkami wentylacyjnymi,
  • hydrauliczne hamulce tarczowe,
  • hamulec ręczny,
  • laminatowe kołpaki - białe,
  • ROTAX 912 UL 80 HP z airboxem -przeciw oblodzeniu gażników.|

    standardowe przyrządy analogowe:
     
  • wskaźnik prędkości lotu,
  • wysokościomierz,
  • wariometr,
  • kompas,
  • wskaźnik zakrętu

    standardowe przyrządy silnika:
  • wskaźnik prędkości obrotowej silnika,
  • termometr oleju,
  • wody,
  • termometr spalin,
  • kontrolka ładowania akumulatora.

    wyposażenie :
     
  • śmigło nowe hydrauliczne, constant speed VZLU-Praha,
  • glass cockpit TL Integra,
  • rádio ICOM IC- A210,
  • transponder Bendix/King,
  • system spadochronowy Galaxy,
  • GPS- AERA 500,
  • kłapy sterowane FlyBOXem,
  • cała kabina tapicerowana materialem koloru czarnego oraz niebieskiego.



Lambada

Lambada została zaprojektowana w biurze konstrukcyjnym czeskiej firmy Urban Air. W czerwcu 1996 prototyp odbył swój pierwszy lot. Produkcja samolotu rozpoczęła się w październiku 1996 roku. Lambada była pierwotnie budowana w wersji UFM 11 o rozpiętości skrzydeł 11,80 m. W listopadzie 2009 prawa do produkcji samolotu przypadły firmie DISTAR CZ.

Obecnie unowocześniona Lambada produkowana jest w zmodyfikowanej wersji o zwiększonej rozpiętości skrzydeł do 13 m (UFM 13) lub 15 m (UFM 15). Do końca roku 2005 zbudowano 15 sztuk w wersji UFM 11 i 78 sztuk w wersji UFM 13/15. Znalazły one nabywców w RPA, Francji, Hiszpanii, USA, Brazylii, Holandii, Niemczech i Szwajcarii. Wersja UFH 13/15 napędzana jest silnikami Rotax 912 (80 KM), Rotax 912 ULS (100 KM) lub Jabiru 2200 (80 KM). Od 2010 roku produkcję samolotu rozpoczęła czeska firma Distar.

Samolot posiada śmigła Varia 1,6. Zbiorniki paliwa o pojemności 1 lub 2 x 50 litrów. Zasięg 1500 km. Prędkość maksymalna wzrosła do 215 km/h (dla UFM 11) i 200 km/h (dla UFM 13/15). Prędkość podróżna (pr. ekonomiczna - 75% mocy) wynosi 160 km/h.

Firma Distar CZ oferuje nowa Lambadę z silnikiem Rotax 912 UL 80 HP, śmigłem Varia 1,6, radiem Icom A210, transponderem Garmin GTX 327, spadochronem Junkers Magnum 450.


Kontakt:



Imię:
LZ Czeskie samoloty i balony
Telefon:
604 946 395
E-mail:
lz@lz.pl
ogłoszenie wyróżnione
Iskrownik_1
6/5/2021
Części Cessna (132739)

Tanio oddam w dobre ręce:

1. dwa iskrowniki New Slik Magneto typ 4371 wyprodukowane w 2008 roku w oryginalnym opakowaniu nigdy nie używane.
2. dwie opony 6.00-6 4 Ply rating TUBTYPE III AB3E2
3. 4 szt. Pneumatik filters Part numb.RA-D9-18-1
4. 5 szt. filtrów oleju AA48110
Wszystkie wymienione części są nieużywane oryginalnie zapakowane bez atestów.


Imię:
Michał
Telefon:
+48 501086847
E-mail:
m.krakowczyk@wp.pl
ogłoszenie wyróżnione
5/5/2021
Szkolenie TM(A), TM(AG) - Mazury, Mrągowo (129610)


Imię:
Lotnik Training D.O.
Telefon:
505 370 827
E-mail:
biuro@lotnik-training.pl
ogłoszenie wyróżnione
5/5/2021
Sprzedaż płatowca Cessna 172N MOGAS STC (127753)

Płatowiec: Cessna 172N z 1978 roku. Nalot płatowca 4557,8h

Silnik: Lycoming O-360-A1A. TT (nalot całkowity): Nieznany, TSOH (czas od remontu głównego): 2466,4h. Ostatni remont główny (OH) 19.03.2014. Obecnie silnik użytkowany na zasadzie On-Condition
Śmigło: Hartzell HC-C2YR-1BF TT (nalot całkowity): 1748,3h, TSOH (czas od remontu głównego): 680,9h. Ostatni remont główny 05.04.2017

Wyposażenie radiowe:

  • Radiostacja - KRT2 z 8,33 MHz
  • Intercom - Bendix King KMA 24H
  • VHF Comm - Bendix king KY 96A
  • GPS - Garmin GNC 300 XL
  •  Transponder - Garmn GTX 327

Samolot po pełnym przeglądzie strukturalnym wykonanym w 2013 roku w ciągłej obsłudze w organizacji PART 145 oraz zarządzany przez organizację PART MG.

Atutem samolotu jest szybki start dzięki mocy silnika oraz przestawne śmigło. Cena: 300 000 zł.

Samolot przygotowany do wprowadzenia w CAMO.


Imię:
Auto-Kasacja Złom Dariusz Ołów
Telefon:
505370827
E-mail:
fanaticdariusz@o2.pl
ogłoszenie wyróżnione
4/5/2021
Do wynajęcia samolot ultralekki w Warszawie (59363)
Do wynajęcia samolot ultralekki w Warszawie - Góraszce (EPGO).
Tanio - przy wykupieniu abonamentu lub częstym wynajmowaniu - duże zniżki.
Kontakt i szczegóły: Bogdan Dams
Tel. kom.: 722 148 136
E-mail: kontakt@skyranger.pl
Więcej informacji: http://www.skyranger.pl

 


Imię:
Bogdan Dams
Telefon:
722 148 136
E-mail:
kontakt@skyranger.pl
ogłoszenie wyróżnione
4/5/2021
Na sprzedaż autocysterna paliwowa (ADR III) (132683)


Imię:
Orlen Aviation
Telefon:
+48 695 672 277; +48 603 179 782
E-mail:
sprzedaz.avi@orlen.pl
ogłoszenie wyróżnione
4/5/2021
SKYLANE - ekonomiczny samolot do holowania i budowy nalotu (122029)

SKYLANE TOW – to bezkompromisowa wydajność holówki, łatwość obsługi UL, oraz przyjemność latania - zawarte w jednym klasycznym kształcie, nieodparcie przypominającym klasyczną małą Cessnę


Jednak inaczej niż u starszej ciotki, SKYLANE UL napędzany jest silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100KM, co przy masie własnej wynoszącej jedynie 275 kg oraz znacznie lepszych niż u pierwowzoru właściwościach aerodynamicznych oznacza, że stosunek mocy do masy jest taki jak np. w Lamborgini Diablo. Myślałeś kiedyś, żeby pojechać na holu za Diablo? Dziś puść wodze fantazji !!  Faktycznie, jest to jeden z najsprawniejszych ultralekkich holowniczych samolotów na rynku.

Wykorzystanie SKYLANE UL TOW sprawia, że w budżetacj aeroklubów i ośrodków szkolenia szybowcowego z dnia na dzień odnajdują się dawno nie widziane oszczędności. Nie wierzysz? Przed Tobą zrobiło to kilkadziesiąt ośrodków w całej Europie, ale przekonaj się i sprawdź samodzielnie!


 
SKYLANE UL TOW wyposażony jest standardowo m.in. w kamerę pozwalającą na obserwację szybowca za samolotem, a dla bezpieczeństwa pilota w spadochronowy system ratunkowy BRS

 
Na tablicy przyrządów oprócz standardowego „sześciopaka” znajdziemy m.in. radiostację KRT2, czy system GPS Garmin 660. Dwa wysokościomierze ułatwiają stałą kontrolę wysokości QFE i QNH.

Samolot wyposażony jest także w elektryczną pompę paliwa, termostat wraz z dodatkową chłodnicą oleju, oraz dodatkową chłodnicę wody. Śmigło dwu lub trzyłpatowe, wydajne ogrzewanie, oraz równie wydajna wentylacja. Czego chcieć więcej? Może doskonałej widoczności z kabiny, która w górnopłatach nie jest tak oczywista. W przypadku SKYLANE zapewniana jest ona przez dodatkowe oszklenie nad głową i za plecami pilota. Uzyskujemy w ten sposób połączenie komfortu ochrony przed nadmiarem słońca oraz świetnego oglądu przestrzeni wokół samolotu. Holowanie w gęstym ruchu nadlotniskowym nabiera nowego wymiaru.
 
Całość dopełniają koła podwozia o większej średnicy (bez osłony), pozwalające na łatwe operowanie z lotnisk trawiastych,

Dodajmy do tego niesamowite właściwości:

  • długość rozbiegu w załodze jednoosobowej: 65 m
  • długość rozbiegu w załodze dwuosobowej: 85 m
  • start na przeszkodę (15m) załoga solo: 150 m
  • start na przeszkodę (15 m) załoga dwuosobowa: 170 m

SKYLANE UL TOW bezpiecznie i z powodzeniem holuje zarówno szybowce lekkie, jak i dwustery, również z wodą.  Maksymalna masa szybowca holowanego wynosi 750 kg.
Średnia prędkość wznoszenia z szybowcem wynosi 2,5 - 3 m/s.
Maksymalne wznoszenie samolotu wynosi 10 m/s.

UL SKYLANE. Nowy wymiar latania. Cena netto 85.995 EUR
Wyłącznym przedstawicielem producenta jest NOBLE WINGS sp z o.o.
Zapraszamy do współpracy.

info@vipersd4.pl
tel 501 464 321

 


Imię:
-
Telefon:
501 464 321
E-mail:
info@vipersd4.pl
ogłoszenie wyróżnione
2/5/2021
Na sprzedaż samolot TULAK 2000 r. (131340)

Na sprzedaż samolot TULAK 2000 r.; płatowiec TT 260 h bezresursowy; silnik Rotax 912UL  80 KM; TBO 590 h (6 lat); śmigło Peszke bezresursowe; właściwości STOL; opony Tundra; radio TY91 8,33; transponder VT-01; sztuczny horyzont  Kanardia Horis 80; kategoria specjalny (możliwość nalotu do CPL lub przerejestrowanie na UL); PLS ważny 16.07.2021.

Cena 18 500 EUR.

Możliwość zamiany na samochód kabriolet czteroletni z dopłatą- do uzgodnienia. Tel. 888 567 469



 


Imię:
-
Telefon:
888 567 469
E-mail:
-
ogłoszenie wyróżnione
1/5/2021
PS-28N Cruiser w wersji VFR Night (130726)

Dwumiejscowy samolot PS-28 Cruiser produkowany przez firmę Czech Sport Group posiada certyfikat typu uprawniający do lotów VFR Dzień i VFR Dzień/Noc zgodny z kategorią EASA Light Sport Aircraft (LSA). Stanowi idealną platformę dla podstawowego i zaawansowanego kursu pilotażu w szkołach lotniczych, aeroklubach i akademiach wojskowych.


Doskonała charakterystyka lotu, wytrzymała konstrukcja i jedne z najniższych kosztów operacyjnych to niewątpliwe przewagi konkurencyjne tego modelu w kategorii samolotów CS-LSA. Na świecie lata prawie 700 samolotów wyprodukowanych przez CSG, z czego prawie 130 PS-28 Cruiser w Europie.

Dzięki nowoczesnemu i sprawdzonemu silnikowi Rotax oferuje bardzo niskie koszty użytkowania (zalecane stosowanie benzyny RON95, średnie spalanie to 17 l/FH). Seryjnie wyposażony w zaawansowaną awionikę typu „glass cockpit”, natomiast w opcjonalnym wyposażeniu znajduje się m.in. spadochron ratunkowy BRS. Flota samolotów PS-28 Cruiser wylatała już w Polsce ponad 30 000 godzin w szkoleniu - 8 samolotów PS-28 Cruiser lata w szkoleniu w Ventum Air w Warszawie, dwa samoloty w Aeroklubie w Rybniku.


Dodatkowo w posiadaniu prywatnych właścicieli jest kolejne parę samolotów. W ciągu ostatnich lat fabryka dokonała szeregu usprawnień w samolocie, m.in. wzmocniła przednią i główne golenie, poprawiła chłodzenie silnika poprzez wprowadzenie innego projektu masek i nowego termostatu, poprawiła sposób zamykania kabiny itp. PS-28 Cruiser sprawdza się też z powodzeniem jako prywatny samolot dyspozycyjny, rekreacyjny i do budowania nalotu.


Imię:
Rafał Karski
Telefon:
601359018
E-mail:
rafal.karski@gbaircraft.pl
ogłoszenie wyróżnione
28/4/2021
Sprzedam podręczniki do ATPL (132573)

Sprzedam podręczniki do kursu ATPL(A) Bristol Ground School

Dostępne 3 komplety (komplet = 7 segregatorów)

Roczniki wydań: 2017-2018

Stan: Nowe oraz używane - brak zapisków na stronach

Dostępne również pojedyczne przedmioty

Cena (komplet): 1000-2000 PLN  (do negocjacji)


Imię:
-
Telefon:
-
E-mail:
podreczniki.atpl@gmail.com

* * *
Portal dlapilota.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treść ogłoszeń.