Konsultacje społeczne PAŻP: Modyfikacja sieci punktów i tras VFR w CTR EPBY
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej skierowała do konsultacji społecznych projekt modyfikacji sieci punktów i tras VFR w CTR EPBY.
Po zakończeniu okresu konsultacji, na podstawie przesłanych przez użytkowników zgłoszeń, PAŻP przeprowadzi analizę możliwości dokonania zmian przedmiotowego projektu. W przypadku znaczących propozycji zmian, PAŻP może wydłużyć standardowy czas przeznaczony na zbieranie uwag do projektu.
CEL
Celem zmiany jest poprawa przepływu ruchu VFR w obrębie CTR EPBY. W zakres zmiany wchodzi dodanie trzech nowych punktów o roboczych nazwach PAPA, ROMEO, LIMA, ustanowienie holdingu w ROMEO oraz połączenie tych punktów z istniejącą obecnie siecią tras VFR dla lotniska EPBY. Zmiana obejmuje także modyfikację lokalizacji punktu CHARLIE i przypisanie go do ATZ EPTO.
ZAKRES PROPONOWANYCH ZMIAN:
Utworzenie punktów VFR:
- PAPA – skrzyżowanie Pawłówek/Osowa Góra;
- ROMEO – stacja kolejowa Rynkowo-Wiadukt;
- LIMA – miasto Łabiszyn.
- Utworzenie holdingu na nowotworzonym punkcie ROMEO.
Modyfikacja sieci tras VFR:
- podzielenie trasy OSCAR-NOVEMBER na odcinki OSCAR-PAPA i PAPA-NOVEMBER;
- podzielenie trasy NOVEMBER-EPBY na odcinki NOVEMBER-ROMEO i ROMEO-EPBY;
- utworzenie odcinków PAPA-ROMEO i LIMA-SIERRA.
- Przesunięcie punktu Charlie oraz zmiana jego nazwy wraz z przypisaniem go do ATZ EPTO.
Rys. 1: Planowane modyfikacje sieci tras VFR w rejonie EPBY
UZASADNIENIE
Celem zmiany jest poprawa przepływności ruchu VFR w rejonie lotniska EPBY:
- Utworzenie punktu PAPA uzasadnione jest optymalizacją dolotów do RWY08.
- Utworzenie punktu ROMEO wraz z holdingiem poprawi efektywność operacji na RWY 26 oraz dodatkowo przesunie lokalizację punktu oczekiwania ok. 3 km bliżej lotniska, co ma istotne znaczenie dla optymalizacji dolotów. Z uwagi na niewielką odległość pomiędzy holdingami na punktach NOVEMBER i ROMEO, nie powinny one być wykorzystywane równocześnie na tych samych wysokościach.
- Utworzenie punktu LIMA alternatywnego dla KILO i WHISKEY pozwoli na optymalizację dolotów/odlotów w kierunkach południowych.
- Przesunięcie punktu Charlie pozwoli na redukcję ryzyka związanego z naruszeniem przez załogi a/c stref EP D33, ATZ EPTO oraz EPIR.
Konsultacje zakończone.
Głos w konsultacjach społecznych można oddać za pomocą formularza poniżej. Państwa opinia zostanie bezpośrednio przekazana do PAŻP.