Jesteś na prostej gdy pada przez radio komenda kierownika lotów "zabraniam lądować"...

Odchodzę na drugi krąg;
77% (235 głosów)
Pytam o co chodzi i podejmuję decyzję;
12% (38 głosów)
Kontynuuje lądowanie;
0% (1 głos)
Kto to jest kierownik lotów?
10% (32 głosy)
Temat mnie nie dotyczy.
0% (1 głos)
Całkowita liczba głosów: 307

Komentarze

lepiej odejść na 2 krąg niż rozmawiać później z prokuratorem... :-)

tyle gadania, lotnictwo i demokracja ?!
panowie z jakiego świata jesteście za mało czerwonego z nieba spadło?
mysleć trzeba, a nie analizować bzdurne decyzje wydawane w oderwaniu od rzeczywistości.

A czy wydanie takiego polecenia przez kogokolwiek nie jest złamaniem zakazu zabraniającego przekazywania korespondencji radiowej do statku powietrznego:
- przed lądowaniem,
- podczas rozbiegu,
- podczas dobiegu?

ja pozostaje przy swoim zdaniu - odchodze na drugi krag. Potem moge sie pytac o co chodzi i podjac decyzje co do drugiego podejscia. Ciekaw jestem kto bedac na prostej mysli o decyzji ULC co do kierowania lotami szkolnymi. Jezeli na lotnisku ktos siedzi przy radiu to zan37jim weszlismy na prosta to juz powinnismy wczesniej nawiazac lacznosc. Jako PIC odpowiadam za lot i ladowanie, ale zdrowy rozsadek podpowiada mi, zeby sie w takiej sytuacji posluchac a dopiero potem dopytywac, o co chodzi...

"Ba może ktoś kiedyś wróci po rozum do głowy i KL będzie miał prawo bytu (tak dla bezpieczeństwa)" - brzmiałoby to śmiesznie gdyby nie było tak poważne!! Najlepszym sposobem separowania statków w okolicach lotniska są sami piloci, pod warunkiem że uczy ich się jak komunikować szybko i poprawnie swoje położenie oraz jak dołączać się do kręgu. Kierownik lotu ,mimo że i może doświadczony instruktor, często nie patrzy w górę, tylko czy holówka siedzi na ziemi i wali...możesz lądować...wiele razy doprowadza to do sytuacji bardzo niebezpiecznych!!! Już kilka razy prawie zginąłem przez tzw. kierowników lotów i innych pseudo kontrolerów na lotniskach szczególnie aeroklubowych!!

To prawda, KL nie może niczego zabronić ani zezwolić. Ale myślę, że dobrą praktyką lotniczą jest posłuchanie się go... No chyba, że są jakieś inne kwestie (np. poderwaliśmy mu dziewczynę :P)

Pytanie zasadnicze jest czy jest to przestrzeni kontrolowanej - CTR, MCTR czy też ruch w przestrzeni nie kontrolowanej ATZ, MATZ czy innym miejsu przeznaczonym do lądowania i startów. Jęsli autor tego pytania jest w stanie doprecyzować rodzaj przestrzeni to będę w stanie udzilić odpowiedzi. W polskim prawodawstwie nie istniej kierownik lotów. Zdarza się, że jest AFIS. Ale jak nazwa wskazuje jest to służba informacyjna i alarmowa. Proszę o Wasze zdanie na ten temat. Do miłego.

Do wątku: Swojego czasu Prezes ULC wycofał przepis dotyczący kierowania lotami szkolnymi, a co go zastąpiło? Wygląda na to, że sam wprowadził bezprawie.

To bardzo dziwne, mimo, iż jest faktem, że Prezes ULC dopuścił to takiej sytuacji. Dziwna ta ,,władza'' lotnicza, gdy z jednej strony Prezes i jego personel z Wydziału Bezpieczeństwa Lotów corocznie nas pouczają na Konferencja BL, co, gdzie, jak, a co NIE, a sami tworzą tak kuriozalne sytuacje. Prezes, jak prezes, ale co na to jego doradcy. A może inaczej: jacy doradcy - taki prezes. Na tym Portalu niedawno był wpis, że ,,pewien'' gość mocno zasłużony dla WSI z powrotem wrócił pod skrzydła ,,prezesa''. A ,,sam prezes'', też nie lepszy. Też mieliśmy cynk, że potrafił brać kasę z Lotu i z ULC. I co? - NIC, cicho sza... Na co może liczyć petent od takiej ,,władzy'' lotniczej, przepraszam, raczej wpisać należy władzy LUDOWEJ z PRL rodem .......

Ile to razy Koleżanki i Koledzy lądowaliście na lotnisku na którym tylko wiatr hulał?
Przekornie powiem że żaden KL nie jest potrzebny w ruchu GA na lotniskach sportowych.
Oczy dookoła głowy, bo w razie czego to DS powietrznego odpowiada za wszystko.
Prokuratorowi KL będzie tłumaczył się z innych paragrafów. Na pewno nie z Ustawy Prawo Lotnicze.
Happy blue sky. ;-)

Czy ktoś mi powie kto to jest teraz Kierownik Lotów? Jaki przepis go ustanawia i w myśl jakich przepisów działa. Swojego czasu Prezes ULC wycofał przepis dotyczący kierowania lotami szkolnymi, a co go zastąpiło? Wygląda na to, że sam wprowadził bezprawie. Bo kto i na jakich zasadach może kierować lotami i w ramach jakich przepisów z wyjątkiem instruktorów? A co jeżeli instruktor jest w powietrzu z uczniem? Wolna amerykanka nastała. Aby tylko jakiś przypadkowy z łapanki nie doprowadził do nieszczęścia.

To że zgodnie z przepisami kierownicy lotów przestali miec prawo bytu to prawda jest taka że przy radiu na małym lotnisku staje osoba raczej nieprzypadkowa więc jeżeli pada hasło zabraniam to ma ono jakies podstawy i raczej należałoby się do tego dostosować
Ba może ktoś kiedyś wróci po rozum do głowy i KL będzie miał prawo bytu (tak dla bezpieczeństwa)