Latajmy Bezpiecznie: Jak przewidzieć awarię silnika

Latajmy Bezpiecznie: Jak przewidzieć awarię silnika

To było około mojej 50. godziny w mojej książce lotów pilota samolotowego. Przyszedłem na lotnisko dużo wcześniej – bo nie mogłem się doczekać latania

Latajmy Bezpiecznie: Przeciągnięcie, korkociąg i nie tylko

LatajmyBezpiecznie - Przeciągnięcie, korkociąg i nie tylko

Umiejętności prawidłowego postępowania w sytuacjach awaryjnych podczas lotu mają kapitalne znaczenie dla naszego bezpieczeństwa

Latajmy Bezpiecznie: Wlot VFR w IMC – nie utrać kontroli

Wlot VFR w IMC – nie utrać kontroli

Lot według przepisów VFR, który jest wykonywany de facto w warunkach IMC lub wlot nieprzeszkolonego pilota

Bezpieczny krąg

LatajmyBezpiecznie - bezpieczny krąg

Jeden z tematów, który pojawia się często w zgłoszeniach do zespołu Latajmy Bezpiecznie

Latajmy Bezpiecznie: O Krajowym Programie Bezpieczeństwa w Wielkiej Brytanii

Latajmy Bezpiecznie - O Krajowym Programie Bezpieczeństwa w Wielkiej Brytanii

Powstanie Zespołu latajmybezpiecznie.org w 2008 roku niejako wymusiły zasady ustalone przez organizacje międzynarodowe – aneks 13 ICAO

Latajmy Bezpiecznie: Nowe przepisy dotyczące czasu czynności lotniczych

Latajmy Bezpiecznie: Nowe przepisy dotyczące czasu czynności lotniczych

18 lutego czeka nas może nie rewolucja, ale, od wielu lat, pierwsza poważna zmiana w ograniczeniach czasu pracy załóg lotniczych

Latajmy Bezpiecznie: Wypadek podczas startu za wyciągarką

Start szybowca za wyciągarką

Poniższy tekst jest zaczerpnięty z czasopisma GASCo wydawanego w Wielkiej Brytanii. Prezentuje zasady „tamtego systemu” szkolenia szybowcowego

Latajmy bezpiecznie - Odkrywanie szczegółów technicznych

Latajmy bezpiecznie - odkrywanie szczegółów technicznych

Okresowo, na swój własny użytek, przeglądam raporty z niektórych wypadków – opatrzonych nagłówkiem „techniczne” czy „problemy z silnikiem”

Latajmy Bezpiecznie: FIS – Służba Informacji Powietrznej

FIS – Służba Informac ji Powietrznej

W 2015 r. EASA opublikowała dziewiąty już biuletyn EGAST (European General Aviation Safety Team) w całości poświęcony Służbie Informacji Powietrznej (FIS)

Latajmy bezpiecznie: Czym jest Just Culture?

Latajmy Bezpiecznie - Czym jest Just Culture?

Nie zawsze rozbudowane teorie naukowe są praktyczne na pierwszy rzut oka. Zwłaszcza, jeśli dotyczą dziedziny, delikatnie mówiąc, niepopularnej wśród pilotów – prawa

Latajmy Bezpiecznie: Tranzytowa trasa VFR przez Warszawę...

Lot VFR nad Warszawa, fot. Marcin Ziółek

Zespół Latajmy Bezpiecznie otrzymał kolejne Zgłoszenie 17/2015 odnośnie wykonywania lotów dolotowych/odlotowych VFR na lotniska Babice i Okęcie

Latajmy Bezpiecznie: Niespodziewana zmiana warunków pogodowych

Lotnisko Olsztyn-Dajtki

Zespół Latajmy Bezpiecznie otrzymał kolejne Zgłoszenie 16/2015

Latajmy Bezpiecznie: RMZ w ATZ

Podejście do lotniska w Lubinie, for. Dariusz Sladowski

Zespół Latajmy Bezpiecznie otrzymał Zgłoszenie 15/2015 podpowiadające rozwiązanie systemowe, które przyczynić się może do wzrostu bezpieczeństwa lotów w pobliżu lotniska