Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

V marcowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 166/14 (I, 05.02.2014 r., EPBC). Dotyczy: Uszkodzenia stycznika wskaźnika zablokowania podwozia w samolocie Socata TB-21. Informacja o zdarzeniu 166/14

• 582/15 (I, 26.04.2015 r., TMA EPGD). Dotyczy: Naruszenia przestrzeni kontrolowanej TMA Gdańsk przez samolot Piper PA32. Informacja o zdarzeniu 582/15

• 717/15 (W, 11.05.2015 r., Zielona Góra). Dotyczy: Zakłócenia procesu otwarcia spadochronu Balance 260 wskutek błędu techniki skoku, polegającego na przyjęciu nieprawidłowej sylwetki ciała podczas oddzielania się od samolotu. Raport końcowy 717/15

• 1255/14 (I, 04.08.2014 r., EPCD). Dotyczy: Wycieku oleju z karteru silnika w samolocie Cessna 152. Informacja o zdarzeniu 1255/14

• 1293/15 (I, 08.07.2015 r., EPWR). Dotyczy: Stwierdzenia przebicia ogumienia po wylądowaniu samolotu Piper PA-34-220T Seneca V. Informacja o zdarzeniu 1293/15

• 1548/15 (I, 31.07.2015 r., EPLL). Dotyczy: Uszkodzenia opony lewego podwozia głównego w samolocie Tecnam P2006T. Informacja o zdarzeniu 1548/15

• 1591/13 (I, 04.10.2013 r., EPLL). Dotyczy: Uszkodzenia opony prawego podwozia głównego w samolocie Tecnam P2006T. Informacja o zdarzeniu 1591/13

• 1809/15 (I, 24.08.2015 r., FIR EPWW). Dotyczy: Braku łączności radiowej z załogą samolotu Boeing 777. Informacja o zdarzeniu 1809/15

• 1852/13 (I, 02.12.2013 r., EPWR). Dotyczy: Przebicia ogumienia koła prawego podwozia głównego w samolocie Piper PA-34-220T Seneca V. Informacja o zdarzeniu 1852/13

• 1863/14 (PI, 14.10.2014 r., TMA Warszawa CTR EPWA). Dotyczy: Niewłaściwie wykonanej procedury odlotu po nieudanym podejściu do lądowania, co doprowadziło do nieuprawnionego wlotu w kontrolowaną przestrzeń powietrzną i niebezpiecznego zbliżenia z samolotem lotnictwa komunikacyjnego. Raport końcowy 1863/14

• 1949/14 (W, 23.04.2014 r., Niezabitów k/Nałęczowa). Dotyczy: Zaplanowania i wykonania lotu balonu Kubiček BB 42Z pomimo prognozowanych, niebezpiecznych zjawisk atmosferycznych. Udzielenia pasażerom instrukcji przed lądowaniem, częściowo niezgodnych z odpowiednią do danej sytuacji procedurą awaryjną. Raport końcowy 1949/14

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony